خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در طول پنج روز برگزاری کنگره، یک الگوی ملی نشان داده شد که همه مسوولان نظامی و‌دستگاهها یک کار منسجم انجام دادند که در تراز خود در کشور یک تراز فاخر بود که الگوی سایر استانها بود و این امر حاصل همدلی تمام مسوولان بود.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۵۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با محوریت تبیین برنامه های چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار شد.

انبارلویی ضمن اشاره به برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین بیان کرد: نسبت به بزرگترین رویداد فرهنگی که در قزوین رخ داد چند محور وجود دارد. استان قزوین در هر زمینه ای پتانسیل و ظرفیت بالایی دارد که اگر در مورد پتاسیل تاریخی سبقه تاریخی چند هزارساله ای دارد که تا کنون در اطلس تاریخی کشور این سبقه ناشناخته است.

وی گفت: در بحث صنایع، شهرصنعتی پتانسیل صنعتی بزرگی است که در حال حاضر نیز تعداد واحدها و شهرکهای صنعتی در آن حال رشد است. از جنبه جغرافیایی نیز سرزمینی مستعد می باشد که منطقه بسیار مناسبی برای پتانسیل کشاورزی محسوب میشود. در خصوص خود استان و مفاخر استان در تمام حوزه ها تاریخی برجسته دارد و افرادی تصمیم گیر و‌جریان ساز در کشور در این زمینه مشهود است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: این استان کمتر از سایر استانها مورد توجه قرار گرفته و باتوجه به این واقعیت می توان گفت هرچه تلاش کنیم هنوز حق مطلب ادا نشده است. هفته پیش با توجه به کنگره، ظهور کنگره در پنج روز نهایی دیده شد در حالی که این برنامه از ماهها و سالها قبل آغاز به کار کرده بود.

انبارلویی عنوان کرد: در طول پنج روز برگزاری کنگره، یک الگوی ملی نشان داده شد که همه مسوولان نظامی و‌دستگاهها یک کار منسجم انجام دادند که در تراز خود در کشور یک تراز فاخر بود که الگوی سایر استانها بود و این امر حاصل همدلی تمام مسوولان بود. این پتانسیل معنوی که برگزار شد می تواند مبنای کار تمام‌مسایل قرار گیرد با توجه به مشکلات اقتصادی این همت نیاز است تا مشکلات حل شود.

وی افزود: با توجه به تنوع برنامه ها و حضور همه مردم و حضور شخصیتهای مطرح کشوری تراز بسیارخوبی ارائه داد که الگویی برای حل مشکلات است. انقلاب اسلامی متعلق به مردم است. اگر به مبانی شکل گیری انقلاب توجه کنیم انچه ارزش تغییر و تحولی بود که نظام جمهوری اسلامی را برپا نماید، غیراز توجه مردم در سایه قران نبوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین، تصریح کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی، دشمنان به دنبال ایجاد موانعی در مسیر انقلاب بودند که هرگز موفق نشدند. در چهل سال گذشته ایران طبق بررسی های سازمانهای بین المللی ‌دارای شاخصهایی است که جزو بیست کشور مطرح دنیا قرار گرفته است. کشورهای دیگر در مناطق غرب آسیا و در کل جهان، هیچ بحران‌ و جنگ تحمیلی وارد نشده بود اما نتوانستند به این شاخصهای انقلاب دست یابند و در بسیاری از موارد ما رتبه اول و در بعضی موارد جزو بیست کشور مطرح دنیا می باشد.

انبارلویی اضافه کرد: کسب رتبه های اول ورزشی و تکنولوژی ایران‌مصداق موفقیت ما در سطح بین الملل است. آن کسی که این اتفاقات را برای مردم باید بیان‌کند رسانه ها هستند. رسانه ها رسالتی دارند که این‌ پیشرفتها را با قلم منصفانه در دید مخاطبین قرار دهند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی اقدامات مختلفی را برای چهل سالگی انقلاب در نظر گرفته است. انقلاب اسلامی ایران بزرگترین اتفاق قرن بود که تمام محاسبات غرب را بر هم زد و تمام تلاش استکبار جهانی این است که روند توسعه انقلاب را کُند کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد: قزوین در بدو ‌پیروزی انقلاب، استان نبود و زیر نظر زنجان اداره میشد. برنامه هایی را با حضور مسوولان آن سالها تهیه کرده ایم‌که ایام آن روزها را بیان کنند.

انبارلویی ادامه داد: روایت توسعه صنعتی استان را در سیما و صدا و خبر ارائه داده ایم. تمام مسیرهای ناهمواری که واحدهای صنعتی طی کرده اند با ایجاد امکان بیان مشکلات برای بخش صنعت فراهم کرده ایم که این امر موجب شناسایی محصولات صنعتی و ایجاد بازار فروش جهت استفاده از محصولات تولید داخلی می شود و ظرفیتهای موجود ارایه می شود.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز قزوین سعی کرده تا در جهت تبیین انچه که در تاریخ انقلاب اتفاق افتاده رسالت خود را انجام دهد. در رابطه با بحث رسانه ای وظایف ذاتی وجود دارد که در حوزه سیما با سه رویکرد به چهل سالگی پرداختیم که علیرغم برنامه های روتین انجام شده و شاخص ترین برنامه چهلستون، پلاک، ایران چهل، شهدای مدافع حرم، گوهرتابان، روزی روزگاری قزوین، سرودهای انقلابی می باشد که متناسب با ایام چهل سالگی تولید و پخش شده و خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در ادامه با اشاره به برنامه های سیمای قروین اشاره کرد: برنامه های روتین شامل صبحگاهی خانواده محور شامل صبح بخیر قزوین، هم محلی، خانه ما، تیک تاک، پرنیان، انعکاس، گفتگوی ویژه خبری، برنامه های مسابقه محور که همگی در راستای چهل سالگی انقلاب اسلامی می باشد و همچنان ادامه خواهد داشت.

انبارلویی گفت: چیزی حدود ۱۲ هزار عنوان انیمیشن تولید داخلی در کشور داریم که سه هزار ساعت می باشد و با طبقه بندی سنی زیر پنج سال تا سیزده سال است که این امر دستاورد مهمی است که در کنتاکتور برنامه صدا و سیمای استان تا پایان سال قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بعد تامین برنامه از پتانسیل انیمیشن داخلی استفاده کردن از مهمترین اهداف ما در مرکز استان می باشد. همچنین موضوعات فیلم های سینمایی انقلاب و دستاوردهای انقلاب از برنامه های ما تا پایان سال خواهد بود.

وی بااشاره به برنامه های صدا مرکز قزوین اضافه کرد: برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب، شامل نمایش فرزند انقلاب با محوریت زندگینامه آیت اله شالی، منادیان آزادی، مستند آن دوروز سخت، مستند تا همیشه ماندگار، ویژه برنامه عصرگاهی دهه فجر، نمایش های کوتاه و مسابقات پیامکی می باشد که در حوزه رادیو انجام‌می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: در بحث خبر بر اساس نظرسنجی ها، آنچه در رویدادهای روزانه می گذرد مورد توجه مردم و رسانه استان است. به دلیل نگاه خبری و ‌ارسال سریع خبر، اقدامات خوبی در این‌حوزه در راستای چهل سالگی انقلاب وجود دارد. بیشترین بیننده اخبار، خبر ۲۰ می باشد. همچنین پخش ۳۰ گزارش خبری، پیش بینی تولید ۲۰ گزارش، گفتگوی خبری۲۰، ۱۵ گفتگوی خبری ویژه تا پایان سال، که همه در راستای چهل سالگی انقلاب می باشد.

انبارلویی افزود: نزدیک کردن مسوولان به مردم راهبردی برای حل مشکلات است که از اهداف مرکز صدا و سیمای قزوین است. برنامه هایی مانند نبض، انعکاس و بی حاشیه برنامه هایی هستند که با حضور مسوولان به سوالات مردم پاسخ داده می شود. برنامه های دیگری نیز همچون ۱۶۲ تهیه شده که در جهت انعکاس انتقادات مردم می باشد.

وی گفت: همچنین در بخش موسیقی نیز دو قطعه موسیقی تصویب شده که در حال تولید است که تمام امور مربوط به آنها توسط مرکز قزوین انجام‌شده است.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها