فرمانده سپاه امام رضا (ع) از برگزاری بیش از ۱۰ هزار ویژه برنامه متنوع به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج خبرداد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۴۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرتیپ پاسدار یعقوب علی نظری ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه های هفته بسیج که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی آیه ها برگزارشد، اظهار کرد: اکنون در آستانه39  سالگی شجره طیبه بسیج مستضعفین هستیم و حقیقتا بسیج، تاکنون جملات پربار و پر مفهوم امام خمینی(ره) را عینیت بخشیده است و ثمره آن را در طول این مدت زمان شاهد بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: جغرافیای بسیج اکنون محدود به کشور ایران نیست بلکه در شرایط کنونی اندیشه  بسیج جوامع اسلامی را همچون سوریه، عراق، یمن و لبنان را فرا گرفته است و بر اساس همین تفکر، ملت ها بر علیه مبارزه با دنیای استکبار برخاسته اند.

 وی از اینکه کشور ایران خواستگاه تفکر و اندیشه بسیج است ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیج در اغلب عرصه ها به خصوص علمی و نظامی ثمردهی بسیار خوبی داشته است لذا قدرت کنونی کشور در عرصه نظامی و امنیتی، مدیون بسیج است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگر از سخنانش به تشریح ویژه برنامه های هفته بسیج پرداخت و اظهار کرد: هفته بسیج از تاریخ 29 آبان ماه با شعار «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» آغاز می شود که در نخستین روز این هفته برنامه‌هایی نظیر دیدار بسیجیان با آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس، اجرای طرح کلاس خدمت، مانور فرهنگی پایگاه‌های منتخب خواهران، خدمت هزار پزشک در هزار مسجد و نشست مشترک ائمه جماعات با فرمانده پایگاه ها تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه 30 آبان ماه دومین روز هفته بسیج با شعار بسیج، اقتصاد مقاومتی خدمت رسانی و سازندگی نام گذاری شده است، گفت: ویژه برنامه‌های این روز شامل اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، افتتاحیه طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی، اجرای طرح میز خدمت بسیج کارکنان، آغاز طرح جهاد روشنایی و مسابقاتی در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری می شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: یکم آذرماه مصادف با سومین روز هفته بسیج با شعار اقتدار دفاعی و امنیتی نام گذاری شده است که گشت نمادین بسیج مردمی در محلات فعال خواهد شد و علاوه بر آن ظهر همان روز مراسم تجدید پیمان با شهدا باحضور بسیجیان بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار نظری به ویژه برنامه های چهارمین روز هفته بسیج اشاره کرد و افزود: چهارمین روز هفته بسیج همزمان با روز جمعه دوم آذرماه است که با شعار معنویت و انتظار نامگذاری شده است که در این روز برنامه حضور گسترده بسیجیان را در نماز جمعه خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: شنبه، سوم آذرماه همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج با شعار بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی نامگذاری شده است که  برنامه های تجمع واحدهای دانشجویی، راه اندازی تجمع های مردمی و راه اندازی کمپین حمایت از مردم یمن را داریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه ششمین روز از هفته بسیج را که مصادف با چهارم آذرماه است با شعار جهاد روشنگری و تبیین شروع می‌کنیم، بیان کرد: این شعار بر اساس مطالبات رهبری انتخاب شده است و در این روز، مراسم برگزاری افتخار به چهل سالگی انقلاب اسلامی و علاوه بر آن گردهمایی ائمه جمعه و جماعت را داریم.

وی دوشنبه پنجم آذرماه را مصادف با آخرین روز از ایام هفته بسیج خواند و خاطرنشان کرد: بسیجیان نواحی مقاومت در آخرین روز هفته بسیج برنامه حماسه حضور دارند و در این روز پایانی جشنواره رسانه ای ابوذر با محوریت فضای مجازی برگزار می شود.

گفتنی است؛ بسیج، محضر ایستادگی، وحدت، پیشرفت و خدمت به عنوان شعار امسال هفته بسیج انتخاب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها