مناظره قربانی مسئول اندیشکده شهر اسلامی اصفهان با زند آور عضو فعلی شورای شهر اصفهان
«ارثیه 14 ساله» با حضور بسیج اساتید اصفهان و عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان با هدف بررسی عملکرد مدیریتی دردو دوره مدیریتی شورای شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۳۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

۲ برابر شدن اصفهان طی ۱۵ سال

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، «ارثیه 14 ساله» شامگاه چهارشنبه با حضور امیراحمد زندآور عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و ابوالفضل قربانی عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان با هدف بررسی عملکرد مدیریتی اصلاح‌طلبان و اصول‌گریان برگزار شد.

ابولفضل قربانی در این مناظره در خصوص عملکرد یکساله اصلاح‌طلبان در شورای شهر و شهرداری اصفهان پس از مدیریت 14 ساله اصولگرایان اظهار داشت: ظرفیت‌های شهر اصفهان بالا است که می‌تواند رونق اقتصادی بیشتری ایجاد کند، یکی از مشکلات اصفهان سرمایه‌گریزی است و این مشکل از قدیم وجود داشته اما اکنون به دلایلی بیشتر شده است؛ گردشگری در اصفهان می‌تواند درآمد پایدار ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: کمیسیون اقتصادی شورای شهر چهارم و ریاست آن را مقصر می‌دانم، میدان استقلال می‌توانست با هزینه کمتری انجام شود، در سال 88 نیز مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و متوقف کردن پروژه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند و باید تلاش را بیشتر کرد، رؤسای کمیسیون‌ها نقش زیادی در پیشرفت حرکت‌ها در شورای شهر دارند.

ارگ جهان‌نما حیف شد

عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین در خصوص پروژه‌های اصفهان گفت: ساخت پروژه جهان‌نما ارتباطی به دوره 14 ساله ندارد و متعلق به دوره 17 ساله اصلاحات است؛ به نظر من هم حیف شد این مجموعه در این نقطه از شهر ساخته شد اما سالن همایش‌ها یک ظرفیت خوب برای اصفهان است که می‌تواند به درآمد برای شهر منجر شود.

قربانی با بیان‌ این‌که 21 کیلومتر از مترو یعنی فاز یک و دو در دوره چهارم شورای شهر اصفهان افتتاح شد، ادامه داد: کمتر از یک درصد جابجایی مردم در سطح شهر به وسیله مترو است در صورتی که هر روز 120 هزار نفر توسط خط‌های بی آر تی جابجا می‌شوند، شبکه‌ای از خطوط مترو مؤثر است و یک خط کافی نیست.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد مترو وظیفه دولت‌ها است اما به صورت ظالمانه به شهر‌ها واگذار شده است، غیر از تهران و مشهد مترو در سایر شهر‌ها جایگاه واقعی خود را ندارد، باید کمک‌های دولتی برای ایجاد مترو به کار گرفته شود؛ مترو سرمایه‌گذاری 200 ساله است، البته برای شهر‌های تاریخی تراموا بهتر است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سازمان فاوا تأکید کرد: در خصوص سازمان فن‌آوری اطلاعات (فاوا) اتفاق لازم نیفتاده است و حساسیت لازم نیست، سازمان فاوا چند وقتی است مسؤول ندارد و با سرپرست اداره می‌شود، افراد توانمند زیادی در این زمینه حضور دارند و گلایه‌هایی در مورد عملکرد فاوا وجود دارد و باید به این سازمان پرداخته شود؛ 10 سال ناظر بر فاوا بودم اما هیچ استفاده‌ای از تجربیات من نشد و کسی نخواست آن‌ها را در اختیارش قرار دهم.

وسعت شهر اصفهان نسبت به سال 1382 دو برابر شده است

قربانی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: کمیسیون حمل و نقل برای اولین بار در اصفهان ایجاد شد اما اخیراً مطلع شدم که محیط زیست از کمیسیون حمل و نقل جدا شده است و فکر می‌کنم کار خوبی نبوده است زیرا این موضوعات به یکدیگر مرتبط هستند، وسعت شهر اصفهان نسبت به سال 1382 دو برابر شده است، به عملکرد شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره‌های سوم و چهارم افتخار می‌کنم.

امیر‌احمد زندآور نیز در این برنامه در جواب به قربانی در خصوص قدرت رئیس کمیسیون گفت: هر نفر یک رأی در شورای شهر دارد و با رأی اعضای شورا اقدامی انجام می‌شود و رأی شورا خارج از اعضای کمیسیون است، به هرکاری مصوب شود باید بها داده شود و باید صرفه و صلاحیت در شهرداری رعایت شود.

وی در ادامه بیان داشت: اختلاف ما این است که چرا در دوره قبل شهرداری 4 هزار و 500 نفر را به 16 هزار حقوق‌بگیر تبدیل کرده‌اند که امروز نشود جوابشان را داد و اگر قرار باشد تعدیلشان کنیم ظلم به آن‌ها است، شهرداری ظرفیت تورم نیرو را نداشته است، نباید در شهرداری ولخرجی کرد؛ ما مخالف مساجد و موزه دفاع مقدس نیستیم و در بودجه 97 نیز یک میلیارد تومان برای این موزه در نظر گرفتیم، دولت در وضعیت بدی است و نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین افزود: مخالف توسعه نیستیم اما توسعه 140 هکتاری منطقه 4 اصفهان در شورای شهر رأی آورد و به آن احترام گذاشتم اما این توسعه زیر‌ساخت نمی‌خواهد، در همین منطقه 76 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

زندآور در خصوص پروژه‌های اصفهان هم عنوان کرد: سالن همایش‌ها در آینده بزرگترین چالش شهر اصفهان خواهد شد؛ همه برای زاینده‌رود تلاش می‌کنند اما نا‌هماهنگی زیاد است.

هزینه احداث یک کیلومتر از مترو 400 میلیارد تومان است

وی با اشاره به وضعیت متروی اصفهان هم گفت: اکنون برای احداث یک کیلومتر مترو به 400 میلیارد تومان نیاز است، خط یک مترو تمام شده و در دوره پنجم شورای شهر اصفهان به هدف رسیده است که یک افتخار برای این دوره است؛ به بودجه زیادی برای راه‌اندازی و گسترش مترو نیاز داریم، با وجود این‌که هزینه زیاد است اما نباید کار را رها کرد و باید به فکر آیندگان باشیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اخیراً نیز بحثی بود که 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو گرفته شود، خط 2 مترو حدود 24 کیلومتر است اما اعتقاد همه ایجاد مترو در مرور زمان است، همچنین فرهنگ‌سازی استفاده از مترو نیز به زمان نیاز دارد؛ به همفکری و کمک مردم نیاز داریم و فقط رأی دادن کافی نیست.

ضعیفترین بخش شهرداری فناوری اطلاعات است

زندآور در پاسخ به قربانی در خصوص سازمان فاوا هم بیان داشت: در خصوص سازمان فاوا شدیدا به مدیران قبلی انتقاد دارم، 475 وظیفه برای شهرداری‌ها وجود دارد که ضعیف‌ترین بخش فناوری اطلاعات است؛ فاوا رسالت توسعه فناوری در شهرداری را دارد اما شهرداری رشدی نداشته است و هیچ آمار دقیقی از املاک در شهرداری اصفهان موجود نیست.

وی افزود: همه در فاوا مدعی هستند و انتقاد زیادی به این سازمان می‌رود که باید برنامه داشته باشند، به شهردار اصفهان هم گفتم چرا سازمان فاوا مدیر ندارد، این سازمان زیان‌ده شده است و باید جلوی این سازمان گرفته می‌شد؛ مدیران باید تصمیمات درست بگیرند و سازمان فاوا پتانسیل بالایی دارد که باید استفاده شود، باید نیرو‌های تخصصی‌تری به کار گرفته می‌شد، انگیزه کافی ایجاد می‌شد و پیمان‌کاران قوی‌تری را انتخاب می‌کردند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش در خصوص اتوبوسرانی اصفهان هم تصریح کرد: 172 میلیارد تومان بودجه اتوبوسرانی اصفهان بوده است، از سال 1395 حدود 13 درصد کاهش نیروی انسانی در اتوبوسرانی داشته‌ایم، همچنین صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت انجام شده و با این وجود افزایش تعداد جابجایی مسافران را داشته‌ایم؛ برنامه‌ریزی برای یکپارچگی مترو و اتوبوسرانی انجام شده و زمان انتظار مسافر برای اتوبوس 3 دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش فارس، در پایان این برنامه نیز حاضرین سؤالات خود را مطرح کردند، رئیس سازمان تاکسیرانی اصفهان و جمعی از رانندگان تاکسی نیز با بیان مشکلات تاکسیرانان درخواست تلاش در جهت رفع این مشکلات را داشتند.

 

ارسال نظرات