خبرهای داغ:
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری طرح ملی "بشارت 1452 " (حفظ قرآن کریم)

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال نیز اوقاف با همکاری اداره ارشاد، صدا و سیما، نیروهای نظامی و بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد طرح ملی حفظ قرآن کریم را با عنوان بشارت 1452 برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۴۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی عباسی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌هایی که سازمان اوقاف دنبال می‌کند مباحث قرآنی و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 11 میلیون حافظ قرآن است.

 

وی با اشاره به این‌که طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 در خراسان جنوبی آغاز شد، افزود: هر ساله متقاضیان حفظ قرآن در ابتدای سال ثبت‌نام و در پایان سال در آزمون شرکت می‌کنند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این طرح سال گذشته به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: امسال نیز اوقاف با همکاری اداره ارشاد، صدا و سیما، نیروهای نظامی و بسیج و کانون‌های فرهنگی مساجد طرح ملی حفظ قرآن کریم را با عنوان بشارت 1452 برگزار می‌کند.

 

عباسی با اشاره به گذشت 1452 سال از نزول قرآن، تصریح کرد: قرارگاه‌های حفظ قرآن در این جهت راه‌اندازی شد و دستگاه‌های متولی تعیین تکلیف شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع طرح در سال جاری حفظ سوره های 37 گانه جزء 30 قرآن است که در سه مرحله شامل حفظ سوره ناس تا زلزال در تابستان، سوره طارق تا بینه در پاییز و نبا تا بروج در زمستان اجرا می‌شود.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت beshaarat.ir مراجعه کنند.

 

عباسی تصریح کرد: بیش از 35 هزار جایزه نفیس به ارزش 30 میلیارد ریال برای شرکت کنندگان در این طرح در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: 10 کمک هزینه خرید خودرو، 3 هزار و 356 کمک هزینه سفر زیارتی اعم از مکه و مدینه، عتبات عالیات و مشهد مقدس، 2 هزار و 442 جایزه نقدی و بیش از 30 هزار جایزه فرهنگی از جمله جوایز این دوره از مسابقات حفظ قرآن است.

 

عباسی خاطرنشان کرد: در طول برپایی این طرح ملی سه مرحله آزمون برگزار می‌شود که آزمون نهایی در روز پنج شنبه 9 اسفندماه 97 برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از سال 1391 تاکنون بیش از 27 هزار نفر در بخش حفظ و مفاهیم قرآن کریم تربیت شده‌اند.

 

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از 4 هزار نفر در آزمون حفظ قرآن شرکت کرده بودند که بر حسب تعداد شرکت‌کننده، خراسان جنوبی رتبه برتر را در کشور کسب کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها