خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه بررسی عملکرد مسئولان در اولویت رسانه‌ها باشد گفت: صدا و سیمای فارس در بخش سیما و خبر دو برنامه با عنوان "دوران" و "تریبون آزاد" را روی آنتن می‌برد.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۴۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، به گزارش تنویر؛ سیدتقی سهرابی روز گذشته در چهارمین نشست هم‌اندیشی هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان فارس که با حضور مدیران مطبوعات و خبرگزاری‌ها در صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌هایی که قرار است صدا و سیما تولید کند، در آن به صورت تحلیلی عملکرد مدیران و دستاوردهای 40 ساله انقلاب  مطرح می‌شود که در این راستا برنامه‌ها با نقد عملکرد صدا و سیما  آغاز می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس  با بیان اینکه آنچه ملت را نگه داشته زندگی در پرتو پرچم سرخ مکتب امام حسین(ع) و انتظار منجی عالم بشریت است، بیان کرد: درمقابل دشمنان باید بیش از پیش ورزیده بوده و یک سر و گردن از آنان جلوتر باشیم.

وی افزود: اگر امروز دهه هفتاد، هشتاد و حتی نودی‌ها در دلشان شوق مبارزه با باطل عشق شهادت و خود باوری است، بخش عمده‌ای از این ارزش‌ها مرهون تلاش رسانه‌ها است و این نشان از موفقیت جامعه رسانه‌ای دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین به اهمیت توجه در برگزاری برنامه‌های هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: امروز این ایده بی‌نظیر و شجره طیبه در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشیده و تاثیرگذار بوده به طوری که برکات آن ساماندهی آن در قالب نیروهای مردمی در سوریه و عراق به وضوح قابل مشاهده است.

سهرابی با تاکید بر اینکه  بسیج نیروی آماده برای جانفشانی و پاسداری برای انقلاب است و هر وقت نیاز باشد صلاح را به دست می‌گیرد، به نقش رسانه‌ها در مورد تبیین اهداف و برنامه‌های بسیج اشاره و تاکید کرد: امروز باید ابعاد دیگر این شجریه طیبه را به بخش زیادی از مردم نشان دهیم و این نقش مهم را رسانه‌ها باید ایفا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس پیشنهاد داد: به  مناسبت هفته بسیج گردهمایی اهالی رسانه استان فارس برگزار و از پیشکسوتان و تازه‌کارهای این عرصه تجلیل شود.

وی همچنین با بیان اینکه دیدار با ساره جوانمردی پرچم‌دار ورزشکار کشورمان در برنامه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز فارس در همین زمینه مستند پرچم‌دار عفاف، با موضوع تحسین رهبر معظم انقلاب از  بانوی محجبه ورزشکار شیرازی را تولید می‌کند.

در این نشست  مسئول سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز با قدردانی از اصحاب رسانه در پوشش اخبار 13 آبان اظهار داشت: امسال در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم و باید طوری برنامه‌ریزی کرد که رسانه‌ها در این مهم نقش پررنگ داشته باشند.

مصطفی اژدری تصریح کرد: باید با ایجاد یک فضای امیدبخش در جامعه دستاوردهای انقلاب را تبیین و در این زمینه نیز به دنبال ایجاد نشاط آفرینی بود.

وی هدف از برگزاری نشست هم‌اندیشی هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج رسانه استان فارس را نیز برنامه‌ریزی برای هفته بسیج عنوان کرد و افزود: باید این نهاد مقدس و ابعاد آن را بیش از پیش در جامعه معرفی کنیم.

در این نشست مدیرمسئول روزنامه عصر مردم نیز با اشاره به دستاوردهای بسیج اظهار داشت: باید در معرفی این شجره طیبه هوشیارانه عمل کرد به طوری که بسیج در قلب مردم حفظ کنیم.

محمد عسلی با اشاره به آمادگی رسانه‌ها در پوشش برنامه‌ها و دستاوردهای هفته بسیج خاطرنشان کرد: بسیج در 40 سال انقلاب یکی از نهادهای خدوم و تاثیرگذاردر اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده است.

ابراهیم عباسی از کارشناسان عرصه رسانه نیز با بیان اینکه صدا و سیمای فارس تلاش خوبی در مدیریت افکار عمومی داشته است، اظهار داشت: از پرداختن به کارهای حاشیه‌ای در معرفی بسیج باید خودداری کرده و سهم معرفی بسیج در فضای مجازی را بیش از پیش افزایش داد و در این زمینه نیز تولید محتوا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با نوع آوری و خلاقیت باید برنامه‌هایی را برگزار کرد که نسل امروز با بسیج و همچنین دستاوردهای چهل ساله انقلاب آشنا شوند.

نعمتی سرپرست روزنامه اطلاعات در استان فارس نیز با بیان اینکه امروز برخی بسیج را به بعد نظامی آن می‌شناسند و این در حالی است که در بخش‌های زیادی مشغول ارائه خدمت است، اظهار داشت: معرفی ابعاد بسیج با مخاطب‌شناسی افراد مختلف موضوع مهمی است که باید در این هفته مورد توجه قرار گیرد.

رضا جاویدی مسئول کانون بسیج رسانه شیراز نیز خواستار انسجام بخشی بین رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های هفته بسیج شد و بیان کرد: بسیج دارای ابعاد مختلفی است و باید این مهم بیش از پیش بین همگان معرفی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها