کوچ یا تصدی همزمان پست هیئت مدیره شرکت‌های زیر مجموعه شستا توسط مدیران سایپا این روزها بعد از افشای اسامی اعضای هیئت مدیره، موضوعی ابهام برانگیز برای کارشناسان و اصحاب رسانه شده است.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۳۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سید علیرضا محمودی که سال گذشته با حکم جهرودی قائم مقام مدیرعامل در امور بازیابی و فروش ساپیا شد، یکی از این مدیران است، علیرضا محمودی در حال حاضر علاوه بر قائم مقامی در سایپا ۴ پست دیگر به ترتیب زیر دارد.

۱-نائیب رئیس هیئت مدیره ایمن خودرو شرق متعلق به تعاونی اعتبار ایران خودرو (از بهمن ۹۰ تاکنون)
۲- رئیس هیئت مدیره و رئیس کمیته حسابرسی پتروشیمی غدیر وابسته به هلدینگ تاپیکو (آبان ۹۳ تاکنون)
۳- رئیس هیئت مدیره شرکت راه پرواز متعلق به موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن (فروردین ۹۵ تاکنون)
۴- مشاور ارشد مدیر عامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی (از خرداد ۹۴ تاکنون)

این در حالی است که وی تا سال ۹۵ و ۶ علاوه بر این پست‌ها عضو هیئت مدیره گسترش صنایع ریلی ایران از شهریور ۹۴ تا خرداد ۹۶ و عضو هیئت مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف از زیر مجموعه‌های شستا از تیرماه ۹۲ تا تیر ۹۵ بوده است.

این در حالی است که اکثرا جوانان ایرانی بدون شغل تحت شدیدترین فشار‌های اقتصادی هستند، سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که چگونه یک شخص هم در حوزه گردشگری تخصص دارد هم خودرو و پتروشیمی. تبصره ۲ ماده ۲۴۱ قانون تجارت عنوان می‌کند: "هیچ فردی نمی‌تواند اصالتا یا به نمایندگی از شخص حقوقی همـزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهاد‌ها یا موسسات عمومی غیر‌دولتی است، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره انتخاب شـود. متخلف علاوه بر استرداد وجـوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود. "

مرتضی لطفی مدیرعامل شستا در توجیه عضویت همزمانی هیئت مدیره‌های شرکت‌های زیر مجموعه شستا با شرکت‌های دیگر در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که به اداره ثبت شرکت‌ها برای شناسایی اعضای هیئت مدیره نامه نوشتم که پاسخی دریافت نکردم. سرچ ساده در اینترنت یا کدال برای مدیرعامل شستا مشخص می‌کند که یک فرد چند جا عضو هیئت مدیره است.
قائم مقام سایپا؛ مدیری با 5 شغل+ عکس
 
منبع: الف
 
ارسال نظرات