خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشن های بهار مهربانی همزمان با آغاز هفته وحدت در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آینده در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۸۸۹۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور گفت: پس از دستور ریاست جمهوری و طرح موضوع در هیات دولت ستادی با عنوان «جشن‌های بهار مهربانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد.

وی افزود: هدف این ستاد برگزاری جشن ولادت حضرت محمد (ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته است. جلسه‌هایی با اعضا این ستاد برگزار شد و در نهایت مصوبات آن به تصویب شورای فرهنگی عمومی کشور رسید و کلیات طرح به صورت یک شیوه‌نامه به استان‌ها ابلاغ شد . در این مصوبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان دبیر و استاندار، ریاست ستاد را بر عهده دارد.

محمدپور ادامه داد: هدف آن است که در ماه ربیع‌الاول با برگزاری جشن‌های متنوع نشاط و امید را در جامعه بیشتر نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر دشمن در راستای تضعیف امید و القای یاس و ناامیدی در کشور تلاش می‌کند و وظیفه ما این است تا با برنامه‌ریزی مناسب نگذاریم دشمن به اهداف و برنامه های خود دست یابد.

محمدپور با اشاره به اینکه این جشن ها به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و مقارن با میلاد پیامبر گرامی اسلام از ٢٩ آبان ماه تا ٤ آذرماه امسال مصادف با ١٢ تا ١٧ ربیع الاول اجرا می شود، گفت:  این جشن‌ها با رویکردهای بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه های گوناگون مردمی اجرا می شود.

وی افزود: تأکید بر مردمی برگزار شدن این جشن ها به این دلیل است که در واقع ستاد برگزار کننده بیشتر نقش پشتیبان و هماهنگ کننده را دارد و قرار بر برگزاری برنامه‌های جشن توسط مردم‌ است.

محمدپور در ادامه گفت: در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آئینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، موسیقی اقوام، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و ... با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی، برده شود.

دبیر ستاد جشن‌های بهار مهربانی استان ادامه داد: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری بر عرضه محصولات فرهنگی مانند کتاب، صنایع دستی، برگزاری مسابقات قرآنی و دینی برای کودکان ‌و نوجوانان و ... در غرفه‌های فرهنگی نیز تاکید شده است.

وی ادامه داد: محل برپایی این جشن‌ها گذرهای مردمی مانند پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی که حالت عمومی  و تجمع و تردد بیشتری از مردم را همراه دارد در نظر گرفته شده است.

محمدپور با اشاره به این که در این ستاد از همه دستگاه‌ها برای همکاری دعوت می‌کنیم، گفت: اداره کل ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما بخشی از دستگاه هایی هستند که به طور مستقیم در این ستاد نقش آفرینی خواهند کرد.

ارسال نظرات