جهانگیری در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه مازندران نیز با اشاره به رتبه نخست این استان در فعالیت انجمن کتابخانه های کشور گفت: با اجرای طرح های جدید کتابخوانی تلاش می شود تا سرانه مطالعاتی شهروندان ایرانی افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۷۸۸۸۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جهانگیری در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه مازندران نیز با اشاره به رتبه نخست این استان در فعالیت انجمن کتابخانه های کشور گفت: با اجرای طرح های جدید کتابخوانی تلاش می شود تا سرانه مطالعاتی شهروندان ایرانی افزایش یابد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه طرح کتابخانه های سیار در روستاها و ارسال کتاب به مناطق محروم انجام شده است، افزایش فضای کتابخوانی کشور را از مهم ترین اقدامات امسال این نهاد برشمرد.

خیریانپور معاون هماهنگی استانداری مازندران نیز با اشاره به تنوع جغرافیایی و اقتصادی این استان و سهم دانایی در برون رفت از مشکلات اقتادی از فرمانداران خواست: با اجرای طرح های کتابخانه ای زمینه شکوفایی جامعه را فراهم کنند. همچنین شهرداران مازندران نیم درصد وصول مطالبات حاصل از صدور مجوزهای ساختمانی را برای رشد کتابخوانی استان اختصاص دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران هم به فعالیت 115 کتابخانه و 308 کتابدار در استان اشاره کرد و افزد: 21 کتابخانه در روستاها فعال است و با هدف عدالت کتابخانه ای، اجرای طرح کتابخوانی در روستاها نیز برنامه ریزی شده است.

ولیپور ایجاد فضای کتابخانه ای را زمینه ساز رشد فرهنگ مطالعه در مازندران دانست و گفت: برای تکمیل 38 طرح نیمه تمام کتابخانه های استان، 38 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امانت کتاب امسال در مازندران 20 هزار نسخه رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: این استان امسال 7 رتبه برتر در زمینه کتابدار خدماتی، کتابخوان کودک، انتخاب مسئول کتابخانه برتر مشارکتی و اجرای طرح خلاق کتابخانه ای را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها