خبرهای داغ:
مدیرجهاد کشاورزی سرایان از برگزاری جشن برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲ تن زعفران خشک در سرایان برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۸۵۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، موسی سلیمانی مدیرجهادکشاورزی شهرستان سرایان گفت: امسال زعفران در 600 هکتار از مزراع روستاهای کوهپایه‌ای این شهرستان برداشت شده که کار برداشت زعفزان از دو هزار و 800 هکتار از زمین‌های زیرکشت این محصول در سرایان آغاز شده است.


وی با بیان اینکه این شهرستان از نظر کمی رتبه دو م استان را در تولید زعفران و از نظر کیفی بر اساس آزمایش‌های انجام شده بهرتین زعفران را دارد افزود: زعفران سرایان از نظر کیفی در استان و خارج از آن بی‌نظیر است به گونه‌ای که خرید توافقی زعفران توسط سازمان تعاون از نظر کیفی و کمی رتبه اول را دارد.


مدیرجهادکشاورزی سرایان امسال 12 تن زعفران خشک در سرایان برداشت می‌شود بیان کرد: پیگیر راه‌اندازی واحد بسته بندی زعفران در سرایان هستیم که متقاضی این واحد در انتظار دریافت تسهیلات است.


سلیمانی با بیان اینکه در سرایان شش هزار بهره‌بردار به زعفران کاری اشتغال دارند گفت: با توجه به افزایش 15 درصدی سطح زیرکشت این محصول پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید در شهرستان باشیم.


وی بیان داشت: امسال به دلیل این که 600 هکتار از مزارع زعفران سرایان در روستاهای کوهپایه قرار دارد، هشت دستگاه تانکر آب این مزارع را تامین می کنند.


مدیرجهادکشاورزی سرایان اظهارکرد: جشن برداشت زعفران در دانشکده کشاورزی سرایان برگزار و کشاورزان سرایانی به صورت نمادین زعفران برداشت کردند.


سلیمانی عنوان کرد: در خراسان جنوبی 15 هزار و 780 هکتار زیرپوشش کاشت گیاه زعفران است که دو هزار و 780 هکتار آن در شهرستان سرایان است و از ابتدای آبان برداشت زعفران در این شهرستان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.


ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهرسرایان هم به مرغوبیت زعفران سرایان به عنوان دومین تولید کننده استان اشاره و بیان کرد: زعفران سرایان بر اساس آنالیزها و آزمایش‌های انجام شده مرغوب ترین نوع در کشور به لحاظ عطر و رنگ است.


وی از برگزاری جشن برداشت طلای سرخ در سرایان خبر داد و افزود: تقویت گردشگری، معرفی کیفیت مرغوب و ممتاز زعفران سرایان و آخرین دستاوردهای آموزشی، تحقیقاتی و ترویجی در حوزه زعفران از اهداف برگزاری این جشن است.


وی ادامه داد: افزایش روحیه نشاط و شادابی و برندسازی محصول از دیگر اهداف و برنامه‌هایی است که در این جشن پیگیری می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سرایان اظهارکرد: در حاشیه این جشن از یافته‌های پژوهشی دانشکده کشاورزی در زمینه زعفران و آموزش‌های کاربردی دانشجویان بهره‌برداری خواهد شد.


ابراهیم‌زاده بازدید از نقاط گردشگری و معرفی این جاذبه‌ها را از دیگر برنامه‌های این مراسم دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها