مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان گفت: در حوزه سیما ۵ هزار و ۷۰۰ دقیقه با موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب به سمع و نظر مردم رسانده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۷۸۸۲۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان محمد بازوند مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امام خمینی (ره) با ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری در تشکیل بسیج انقلاب را بیمه و نظام جمهوری را استمرار و تداوم بخشیدند چراکه بسیج در حوزه سازندگی خدمات چشم‌گیری داشته است.

وی بابیان اینکه همه نهادهای اجرای و انقلابی برنامه‌هایی در جهت نکوداشت دوران پختگی انقلاب رادارند. افزود: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد تعامل بین رسانه‌های لرستان در جهت برگزاری پرشکوه چهلمین سال جشن پیروزی انقلاب اسلامی است و به‌عنوان رسانه استانی به تبعیت از رسانه ملی برنامه‌هایی که در این حوزه داریم انعکاس می‌دهیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب نظام سلطه به سرکردگی قدرت‌ها به دنبال این هستند که این انقلاب را به انحراف بکشانند عنوان کرد: حدود 80 موسسه و اتاق فکر در راستای براندازی جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند و با صراحت اعلام می‌کنند که دنبال این هستند مردم ایران چهلمین سال انقلاب را جشن نگیرند و صدمه‌ای به استمرار و تداوم جمهوری اسلامی زنند  و  تلاش آن‌ها  به نتیجه نخواهد رسید .

وی در رابطه با برنامه‌های رادیو  و تلویزیون برای  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب  افزود: در حوزه صدا  برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تاکنون هزار و 500 دقیقه تولید برنامه داشتیم  و اوج این اقدامات در روزهای منتهی به چهلمین روز انقلاب  صورت می‌گیرد، تولید و پخش مستند فهم و دیار زندگی شهید سید فخرالدین رحیمی   و همچنین نمایش رادیو فخر دیار ،مستند راه‌های انقلاب در رابطه با عملکرد دولت برای راه‌سازی  و  در جستجوی کمال به زندگی آیت‌الله کمالوند می‌پردازد  .

بازوند با اشاره به اینکه در حوزه سیما 5هزار و 700 دقیقه با موضوع بزرگداشت چهلمین به سمع و نظر مردم رسانده‌ایم ، گفت:مستند چهل برگ دستاوردهای حوزه خدماتی است که  آغازشده ، کارنامه و دستاوردهای  انقلاب از زبان  استانداران   بعد از انقلاب و  بازگو کردن دستاوردهای انقلاب  از زبان  چهره‌هایی که در سمت‌های مختلف کشوری نیز خدمت‌رسانی داشتند ر ا نیز در دستور کارداریم.

 وی با اشاره به اینکه مستند سه شهید مدافع حرم استان  تولیدشده عنوان کرد:  شهدای مدافع حرم حق زیادی گردن ما دارند چراکه از اعتقادات و مرزهای ما نیز دفاع می‌کنند ، تولید مستند افراد شاخص نیز صورت گرفته ، مستند پژوهش سرای جابر ابن حیان نیز تولید می‌شود .

مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان بابیان اینکه در حوزه فضای مجازی ، پژوهش، خبر نیز اقداماتی داشته‌ایم، گفت:  در ارتباط با شهدا چون سازمان بحث بانوان فداکار را انجام می‌دهند مستند همسر شهید نور خدا را به تصویر کشیدیم  وزندگی مادر شهیدان زیودار نیز تحت عنوان بانو و باروت  راداریم .

وی تصریح کرد:  زبان محلی لرستان به دلیل اینکه گویش‌های مختلف دارد نمی‌توان تمام شبکه را اختصاص داد اما 50 درصد برنامه‌های صداوسیما به زبان محلی است .

بازوند با اشاره به اینکه پوشش آنالوگ صداوسیما در سطح استان 99.5 درصد است، افزود: 95 درصد جمعیت استان را پوشش دیجیتال دادیم پوشش ما نسبت به جمعیت خوب است اما  مشکلاتی مانند  کوهستانی بودن وجود دارد که تأثیرگذار است.  

وی افزود: طبق نظرسنجی‌های به‌روز و علمی جز پرمخاطب‌ترین صداوسیماهای کشور هستیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات