خبرهای داغ:

نشست کتابخوان مفاخر در ملایر برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب و در راستای معرفی هر چه بیشتر مفاخر شهرستان ملایر به نسل‌های جوان نشست کتابخوان مفاخرهمراه با تقدیر از مفاخر و نویسندگان شهرستان ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۸۲۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

نشست کتابخوان مفاخر در ملایر برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، به مناسبت هفته کتاب و در راستای معرفی هر چه بیشتر مفاخر شهرستان ملایر به نسل‌های جوان و پاسداشت سال‌ها خدمت و مجاهدت فرهنگی در تعالی فرهنگ بومی این شهرستان نشست کتابخوان مفاخرهمراه با  تقدیر از مفاخر و نویسندگان شهرستان ملایر در ایام هفته کتاب با همکاری کانون بازنشستگان کشوری و شهرداری ملایر برگزار شد.

آخشیک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر در مراسم گرامیداشت و تقدیر از مفاخر و نویسندگان شهرستان ملایر در کانون بازنشستگان این شهرستان اظهار داشت: این نشست فرهنگی با معرفی دیوان اشعار« قهرمان خان پاکبین آورزمانی»، کتاب «اسرار شادی مرحوم حاج محمد ملایری»، کتاب «سه دریک حاج هبدالکریم ترابی» و کتاب «مگر لب زیپ دارد» غلامرضا بکتاش برگزار شد.

وی بیان داشت: سروده‌های «قهرمان خان پاک بین» در روانی و نیک گفتاری با سروده های ایرج میرزا پهلو می‌زنند و از دیگر سوی در پختگی و پیراستگی، سروده‌های ملک الشعرای بهار را فرا یاد می‌آورند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر شخصیت والای مرحوم محمد ملایری را در جنبه‌های مختلف ستود و افزود: کتاب منحصر به فرد «اسرار شادی» از هشت بخش تشکیل شده است که هر باب سخنی نیکو و بدیع را با جهان بینی مرحوم محمد ملایری پیش روی بیننده باز می‌کند و در این کتاب به گزیده‌ای از کتب آئین زندگی دیل کارنگی، هزار و یک حکایت، در جستجوی خوشبختی، ریاض الحکایات، نسیم شمال، بحر الطویل ابوالقاسم حالت و حکایات متفرقه و ضرب المثل‌ها پرداخته است.

وی از حاج شیخ عبدالکریم ترابی کتاب «سه در یک» را معرفی کرد و افزود: این کتاب به معرفی تاریخ ملایر می‌پردازد.

آخشیک از جوانان خواست عرق ملی خود را حفظ کنند و میراث‌دار ثروتهای فرهنگی، ملی و آئینی خود باشند و گفت: حاج عبدالکریم ترابی به عنوان یار نستوه انقلاب و یکی از رهبران مردم ملایر در مبارزه علیه رژیم ستمشاهی حضور داشته و میهن دوستی و علاقه به ملایر از ویژگی‌های بارز این روحانی فرهیخته و مردمی بوده است.

این برنامه با اجرای موسیقی سنتی و اهدای لوح تقدیر و جوایزی به معرفی کنندگان کتاب به پایان رسید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار