جلسه هماهنگي برگزاري مراسم بزرگداشت زنان مسلمان و مجاهد در شهرستان خمين برگزار شد
فرماندار خمین گفت: نقش پشتیبانی روانی و عاطفی از رزمندگان دفاع مقدس از جمله دیگر وظایفی بود که به بانوان واگذار گردید و این حمایت معنوی تا اندازه ای موثر بود
کد خبر: ۹۰۷۸۸۲۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی ازخمین؛احمد طهرانی فرماندار خمین در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت زنان مسلمان و مجاهد در شهرستان خمین با اشاره به نقش مهم بانوان در هشت سال دفاع مقدس گفت: اولین مسئولیتی که زنان در دفاع مقدس به صورت خودجوش و همپای مردان بر عهده گرفتند جنگیدن با دشمن بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کردستان بود که این بانوان با رشادت هر چه تمام تر جنگیدن دوشادوش فرزندان و برادران خود را یک وظیفه می دانستند .

وی در ادامه افزود : نقش پشتیبانی روانی و عاطفی از رزمندگان دفاع مقدس از جمله دیگر وظایفی بود که به بانوان واگذار گردید و این حمایت معنوی تا اندازه ای موثر بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند : به موجب عواطفی که بانوان ابراز کردند، برای جبهه کارهای بسیار مفیدی را انجام دادند.

احمد طهرانی در ادامه ، تهیه و تدارک اجناس و اقلام مورد نیاز رزمندگان را از جلوه های دیگر همراهی خواهران و همسران و مادران مسلمان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد .

فرماندار شهرستان خمین در ادامه با تاکید بر لزوم مراسم  بزرگداشت زنان مسلمان و مجاهد در شهرستان خمین اظهار داشت : زمینه سازی برای حضور نسل جوان در این مراسم باید در دستور کار برگزارکنندگان این مراسم قرار گیرد .

وی در ادامه با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و هم چنین همزمانی این ایام با ایام فاطمیه افزود : با عنایت به اینکه این مراسم به صورت ویژه برای گرامیداشت بانوان مجاهد و شهیده برگزار می گیرد برگزاری این مراسم در ایام فاطمیه و استفاده از ظرفیت این ایام می تواند به باشکوه تر شده این مراسم کمک کند .

در این جلسه پس از بحث وتبادل نظر در خصوص دستور کار جلسه مقرر گردید مراسم گرامیداشت زنان مسلمان و مجاهد روز پنج شنبه 18 بهمن سال جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) خمین برگزار گردد.

برگزاری نمایشگاه با موضوع بانوی مقاومت در محل مصلی ، هماهنگی جهت نامگذاری یک میدان ، خیابان یا کوچه به نام یکی از بانوان شهیده شاخص ، هماهنگی جهت حضور بانوان ورزشکار شهرستان در مراسم ، تجلیل از بانوان نخبه ورزشی در عرصه های ملی و بین المللی و... از دیگر مصوبات این جلسه بود .

ارسال نظرات