مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی از برگزاری نخستین دوره آموزش بازیگری تئاتر در چایپاره خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۳۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

جواد رستم زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیح آذربایجان غربی، اظهار کرد: دوره فوق اولین دوره بازیگری تئاتر در شهرستان چایپاره است که به همت حوزه هنری و مشارکت اداره کل  ارشاد استان برگزار می شود، با توجه به کمبود امکانات در شهرستان و عدم وجود دوره های هنری در شهرستان های شمال استان و  عدم حضور یا حضور بسیار کمرنگ گروه های  تئاتری شمال استان در جشنواره تئاتر استانی این کمبود احساس شده و برای رفع آن برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های مشابه در سایر شهرستان های شمال استان  نیز مد نظر قرار دارد، افزود: واحدآموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی با  مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این دوره را برگزار می کند.

این مسئول مکان برگزاری را مجتمع فرهنگی هنری 9 دی چایپاره عنوان کرد و ادامه داد: زمان برگزاری آن از 15 آبان ماه به مدت 40 ساعت و روزهای پنجشنبه و جمعه می باشد.

رستم زاده با بیان اینکه مدرس دوره پدرام رحمانی است، اضافه کرد: علاقه مندان بالای 15 سال می توانند در این دوره شرکت کنند و شیوه برگزاری آن به صورت کارگاهی و با طرح مباحث تئوری و عملی است.

مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی، تشکیل گروه تئاتری از بین هنرجویان مستعد و حضور آنها در دومین فستیوال نمایشنامه خوانی سپید حوزه هنری در آذرماه 1397 به نمایندگی از چایپاره، صدور گواهی پایان دوره بازیگری برای هنرجویان پس از پایان دوره و صدور گواهی پایان دوره بازیگری برای هنرجویان پس از پایان دوره خروجی این کلاس ها عنوان کرد.

پاسخ به ابراز علاقه و تمایل جوانان درخصوص آموزش اصولی بازیگری تئاتر ، کشف و پرورش استعداد های جوان در زمینه بازیگری تئاتر، جریان سازی و ایجاد انگیزه در جهت فعالیت مستمر و شرکت در جشنواره استانی تئاتر را اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات