مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی افزود : همه مسئولين وظیفه داریم دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامي را به نسل‌های آتی منتقل کنیم چراکه دشمن هميشه به دنبال ایجاد جنگ روانی و اقتصادی و ناامنی در کشور بوده تا دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب ديده نشود.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۱۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسيج استان مركزي ؛ امیرهوشنگ آذر دشتی مدير كل صدا و سيماي استان مركزي در نشست خبري با اصحاب رسانه با تشريح برنامه هاي توليدي صدا و سيماي استان به مناسبت چهلمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامی گفت : از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون برنامه‌های مختلف و متنوعي در شبکه آفتاب به منظور تبیین دستاوردهای مختلف انقلاب در جهت آشنايي نسل جوان و همچنين مقابله با تبليغات دشمنان ؛ كه به دنبال ايجاد نااميدي در بين مردم هستند.
وي همچنين در ادامه افزود: حدود ۸۰ درصد از جمعیت فعلي کشور دوران پيروزي انقلاب اسلامي ايران را نديده اند و همچنين ۵۰ درصد جوانان نیز دوران پر افتخار دفاع مقدس و جنگ تحميلي عليه انقلاب را به خاطر ندارند که نیاز است برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص دیده شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی با بیان اینکه پيروزي و ادامه راه انقلاب اسلامی به برکت خون شهداء و از خودگذشتگی ایثارگران و جانبازان به دست آمده افزود : همه مسئولين وظیفه داریم دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامي را به نسل‌های آتی منتقل کنیم چراکه دشمن هميشه به دنبال ایجاد جنگ روانی و اقتصادی و ناامنی در کشور بوده تا دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب ديده نشود.

آذردشتی بیان کرد: فضای مجازی عرصه و جولانگاه بسیار بزرگی به منظور تخریب نظام شده است که نیاز است در این خصوص نیز تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی در ادامه با مقايسه دستاوردهاي مختلف در قبل و بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، کشور در زمینه صنعت رتبه ۶۴ در جهان را دارا بود که در سال جاری به رتبه ۱۹ رسیده و در حوزه کشاورزی از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۰ رشد پيدا كرده ايم و در ابعاد مختلف نظامی اکنون رتبه ششم دنيا را داريم ،در حالي كه قبل از انقلاب اغلب امكانات نظامي كشور را بايد از خارج تهيه ميكرديم ،

آذردشتي به دستاورد هاي ديگر كشور پرداخت و افزود : در حوزه پزشکی از رتبه ۴۳ به ۱۰رسيديم و در حوزه هاي ورزشی ۷۰ به ۱، هوافضا رتبه ۸، نانوتکنولوژی رتبه سوم، تولید علم رتبه ۴ و اختراعات از ۹۵ به رتبه سوم ارتقا داشته ايم که تمام این دستاوردها با وجود تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمن بدست آمده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی با بیان اینکه به اثر گذاري بیشتر دستاوردهای انقلاب بايد به زبان هنر تبیین شود گفت: در مرکز صدا و سیمای استان مرکزی برخی از دستاوردهای عظیم انقلاب در قالب فیلم، سریال، مستند، انیمیشن برای کودکان و نوجوانان و فضای مجازی از حالت گفتمان خارج و در راستای تأثیرگذاری بیشتر به صورت عالمانه، هنرمندانه و باافتخار به بيان دستاوردهای انقلاب پرداخته شده است.

آذردشتی همچنين تصریح کرد: در معاونت صدا از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ دقیقه برنامه در رادیو، در حوزه سیما ۹ هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه، دو هزار و ۴۸۰ تولید برنامه، دو هزار و ۱۱۹ آیتم در برنامه زنده و بیش از چهار هزار و ۶۰۰ دقیقه برنامه‌های تأمینی در قالب فیلم، مستند، زیرنویس، گزارش و انیمیشین تدوین و به مرحله توليد رسيده است.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه خبر هم پرداخت و افزود : در حوزه خبر نیز بیش از دو هزار و ۵۰ دقیقه برنامه، ۱۲ مستند خبری، ۴۰ گفتگوی خبری و ۲۵۰ برنامه در سایت و خبرگزاری صدا و سیما و همچنین ارتباط با شبکه‌های سراسری به‌ ویژه باشبکه هاي خبر و شما، اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی با اشاره به دیگر برنامه‌های صورت گرفته در صدا و سیمای استان خاطرنشان كرد : ارائه بیش از ۵۵۰ قطعه در قالب‌های عکس، نوشته، اینفو گرافی، ارائه مطالب محتوا در فضای مجازی و کانال شبکه آفتاب، ایجاد یک کانال اختصاصی به نام آفتاب انقلاب و همچنین اختصاص یک سایت ویژه به منظور تبيين دستاوردهاي چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به صورت مجازی افتتاح شده است.

آذردشتی با بیان اینکه از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۲۷۹ دقیقه برنامه‌سازی در شبکه آفتاب استان مرکزی در راستای دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب صورت گرفته است گفت: ساخت و تدوین این برنامه‌ها درخشان و ستودنی ميباشد اما هرگز کافی نیست و ارائه و ساخت این برنامه‌ها تا دهه فجر ادامه خواهد داشت تا بتوان دستاوردهای انقلاب را به‌درستی برای نسل جوان و به منظور شناخت منطقي و اصولي از چهل سالگي انقلاب به همراه داشت.

ارسال نظرات