مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان بیان کرد
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با اشاره به نقش نیروهای توانمند بسیجی در شتاب گیری حرکت علمی کشور بر لزوم افزایش توان ملی با تکیه بر تولیدات داخلی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۸۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
لزوم گسترش تفکر خلاق بسیجی در دانشگاه های کشور 
 

محمد درویشی در گفت و گو با  سرویس خبری بسیج علمی در گیلان با اشاره به در پیش بودن هفته مبارک بسیج تصریح کرد: بسیج شجره طیبه ای است که در مقابل هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب، ریشه هایش استوارتر، تنه اش تناورتر و شاخه هایش پر برگ و بارتر خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان با بیان این که هویت بسیج صرفاً در بعد نظامی خلاصه نمی شود، افزود: توسعه تفکر بسیجی در همه ابعاد به ویژه بعد علمی با اتکا به نیروی ایمان و بصیرت، تنها راه نجات کشور از چالش های نفس گیر پیش رو است.

درویشی با اشاره به این فرمایش گهربار رهبر انقلاب (مدظله العالی) که «بسیج لشکر انقلاب است»، خاطرنشان کرد: وظیفه اجتماعی بسیج حفظ و گسترش ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه و تبلور نهضت عاشورایی امام حسین (ع) در سراسر جهان است.

وی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر تفکر خلاق و نوآور بسیجی در دانشگاه های کشور تاکید کرد و گفت: شتاب گیری حرکت علمی کشور نیازمند مدیریت جهادی اقشار دانشور بسیج در حوزه های پژوهش و فناوری است. 

درویشی خاطرنشان کرد: نیروهای توانمند بسیجی در عرصه های مختلف علمی با فراگیر کردن گفتمان تولید علم در کشور مانع از کُند شدن و توقف این حرکت عظیم شدند.

وی رونق اقتصاد دانش بنیان را در گرو حمایت از تولیدات داخلی دانست و خاطرنشان کرد: تکیه بر توان ملی و حمایت از ایده های برتر فناورانه جهت قرارگیری در مسیر تحقق و شکوفایی، منجر به کاهش فشار تحریم های خارجی و افزایش توان ملی خواهد شد.

درویشی با اشاره به حمایت های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گیلان از طرح های نوآورانه مبتکرین و مخترعین استان یادآور شد: این سازمان همچون همیشه در تعامل با سایر نهادهای علمی و تحقیقاتی کشور رسالت خود را در راستای جذب، پرورش، و هدایت نخبگان جهت برطرف سازی نیازهای اولویت دار کشور به انجام خواهد رساند.

وی در پایان هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاش های بی دریغ نخبگان علمی بسیجی استان دانست و افزود: برای این منظور برنامه های متنوعی را با محوریت خانه نخبگان بسیج گیلان اجرا خواهیم کرد.

 
 
ارسال نظرات