معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: هفته بسیج امسال با شعار «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» آغاز می‌شود وطبق برنامه‌های پیش‌بینی شده ۵۵۰ عنوان برنامه متنوع در سراسر استان اردبیل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۲۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

اجرای بیش از ۵۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان اردبیل/ مقاومت کشور‌های مسلمان الگو گرفته از بسیج است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری و مطبوعاتی به مناسبت هفته بسیج، تصریح کرد: امسال سی و نهمین سالگرد تشکیل هفته بسیج از تاریخ بیست و نهم آبانماه شروع و تا ۵ آذرماه با شعار «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» آغاز می‌شود و این ایام تقارن دارد با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی ختمی مرتبت (ص) و هفته وحدت؛ که از این ظرفیت به نحو احسن در برنامه‌ریزی‌ها بهرمند خواهیم شد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده ۵۵۰ عنوان برنامه متنوع امسال به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به دیدار ستادگرامیداشت هفته بسسیج، فرماندهان و بسجیان با امامان جمعه شهرستان ها، جشنواره جهادگران علم و فناوری، تجلیل از بسیجیان نخبه و افتتاح طر‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در تمامی شهرستان های استان اردبیل اشاره کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل افزود: ریشه و اساس تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام (ره) به تشکیل ارتش مردمی توسط حضرت رسول (ص) بر می‌گردد و آن حضرت برای اولین بار ارتش مردمی را بنیان نهادو در عرصه‌های سازندگی، رزمی و ... از آن استفاده نمود و در دوران ائمه اطهار نیز ارتش مردمی بخصوصی در دوران حضرت علی (ع) با عنوان شرطه الحسین (ع) وجود داشت، لذا حضرت امام خمینی (ره) در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ بسیج و ارتش مردمی را احیاء نمود و در دورانی فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند که اثری از جنگ نبود و این نشان می‌دهد که کارکرد بسیج صرفا در جنگ سخت محصور نبود بلکه در تمامی عرصه‌ها دفاعی و امنیتی، علمی، سیاسی (روشنگری و تبیین)، اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و فرهنگی نقش آفرین است.

عبدی گفت: امروز بسیج مردمی در اکثر کشور‌های جهان وجود دارد که معمولا از نظر کمیت و حتی کیفیت آموزشی به مراتب بیشتر و بهتر از بسیج و ارتش بیست میلیونی است، اما تنها وجه تمایز و وجه برتری بسیج به آن ارتش مردمی که هندسه جنگ را در دوران دفاع مقدس را بهم زد ویژگی به نام قدرت ایمان در بسیج است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در ایام مبارک هفته بسیج اجرایی خواهند شد تصریح کرد: روز سه شنبه ۲۹ آبان ماه همزمان با آغاز هفته مبارک بسیج با عنوان " بسیج، فرهنگ، مسجد محوری" که در این روز همایش مشترک ائمه جمعه و جماعت برگزار خواهد شد و همچنین اجرای مراسمات هفته وحدت، برگزاری مسابقات ورزشی ائم از جام بسیج، جام وحدت و جام شهدای شاخص از جمله برنامه‌های این روز می‌باشد.

عبدی ادامه داد: روز‌های هفته بسیج به ترتیب؛ روز چهارشنبه ۳۰ آبان "بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمات رسانی و سازندگی"، پنج شنبه ۱ آذر " بسیج، اقتدار دفاعی و امنیتی"، جمعه ۲ آذر "بسیج، معنویت و انتظار"، شنبه ۳ آذر " بسیج، جهاد کبیر و استکبار ستیزی"، یکشنبه ۴ آذر "بسیج، جهاد روشنگری و تبیین" و دوشنبه ۵ آذر "بسیج، چهار سال افتخار عنوان شده اند.

وی به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان اردبیل پرداخت و اظهار داشت: محفل انس با قرآن کریم، برگزاری اردو‌های جهادی، افتتاح صندوق قرض الحسنه اشتغال زایی، ویزیت رایگان دام و طیور در مناطق محروم، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم پیاده روی کارکنان و ارگان‌های بیت المقدس، گردهمایی و هم اندیشی اصناف و بازاریان، براگزاری نهضت روشنگری از برنامه‌های این هفته می‌باشد.

سرهنگ پاسدار شکر عبدی بیان کرد: امسال هفته بسیج تقارن یافته است با هفته مبارک وحدت که در این راستا برنامه‌هایی از جمله برگزاری مراسم هفته وحدت در دفتر امام جمعه نمین، جشن بزرگ میلاد پیامبر اکرم (ص) در حوزه مقاومت بسیج هشجین، برگزاری همایش بزرگ علماء شیعه و سنی شهرستان‌های نمین و خلخال و برگزاری جشن وحدت در شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد و اردبیل برگزار می‌شود.

عبدی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شاخص هفته بسیج برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری است که با حضور نخبگان برجسته و مخترعین بسیجی استان روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه سالن ۹ صبح در مجتمع فرهنگی ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه در آخرین روز هفته بسیج بسیجیان استان اقتدار، عزت و عظمت بسیج را به نمایش خواهند گذاشت گفت: برنامه‌های ۵ آذر ماه حماسه حضور بسیجیان در نواحی مقاومت بسیج است و در تمامی نواحی و شهرستان‌ها بسیجیان برای نمایش دستاورد‌های بسیج و عزت و اقتدار و اخلاص بسیج تجمع خواهند کرد.

عبدی با اشاره به اجتماع بزرگ بسیجیان در روز ۵ آذر تصریح کرد: در این روز مبارک همزمان با آخرین روز هفته مبارک بسیج در شهر اردبیل همزمان با سراسر کشور ساعت ۹ صبح بسیجیان با اجتماع حماسی در سالن ورزشی شهید آسمانی و در سایر مراکز و بخش‌ها ولایتمداری خود را به دنیا اعلام خواهند نمود.

سرهنگ پاسدار عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل با اشاره به محوریترین برنامه‌های هفته بسیج سال ۱۳۹۷ تصریح کرد: نشست‌های روشنگری، افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی در تمامی شهرستان‌ها، جشنواره جهادگران علم و فناوری، دیدار از خانواده محترم شهداء وایثارگران و غبارروبی از مزار شهدا، برنامه‌های متنوع ورزشی گروهی اعم از توپی و غیر توپی، میقات صالحین در نماز جمعه، همایش مشترک علمای اهل تشیع و تسنن و جشن وحدت، ویزیت رایگان در قالب اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم در طول این ایام مبارک اجرا خواهد شد.

مقاومت امروز کشور‌های مسلمان الگو گرفته از بسیج ایران است

اجرای بیش از ۵۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان اردبیل/ مقاومت کشور‌های مسلمان الگو گرفته از بسیج است

وی بیان کرد: امروز می‌بینیم بالاترین قدرت دفاعی و مقامت ملت‌های مسلمان در کشور‌های منطقه الگو گرفته از بسیج تشکیل یافته است و این شکل دفاعی جوابگوی تجاوزات دشمن است و با وجود این بسیجیان عزیز هیچ دشمنی نمی‌تواند چشم طمع به مملکت اسلامی و نظام اسلامی داشته باشد و انشاالله همه ما بتوانیم به عنوان یک بسیجی خدمتگزار صادقی برای نظام اسلامی باشیم.

بیش از ۲۰ هزار نفر از استان اردبیل به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند

اجرای بیش از ۵۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان اردبیل/ مقاومت کشور‌های مسلمان الگو گرفته از بسیج است

معاون هماهنگ کننده سپاه استان اردبیل اظهار داشت: از استان اردبیل بیش از ۲۰ هزار نفر از در قالب کاروان‌های راهیان نور محلات و پیاگاه‌ها و مسجاد، دانش آموزی و دانشجویی به مناطق عملاتی شمالغرب و جنوب کشور، غرب کشور اعزام خواهند شد.

وی هدف از این اعزام‌ها را آشنایی نسل‌های و سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ ایثار و جهادت و شهادت دانست و افزود: بیش از ۸۵ درصد از نسل انقلاب اسلامی ایران آن رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان و شهدا را در دوران هشت سال دفاع مقدس ندیده و لمس نکرده اند و این کاروان‌ها باعث می‌شود تا نسل‌های بعدی با فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت آشنا شوند تا یادو خاطره و نام شهدا همیشه در صفحه تاریح زنده بماند.

شیف ایثار شیف خدمت به اقتصاد کشور است

اجرای بیش از ۵۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان اردبیل/ مقاومت کشور‌های مسلمان الگو گرفته از بسیج است

عبدی گفت: در طول سال و هفته بسیج با شیف ایثار در کارگاه و کارخانه‌ها کارکراگ و کارمندان با حضور در شیف‌های خارج از ساعات اداری با وجود این همه توطئه و تحریم علیه اقتصاد کشور به چرخه اقصتادی کشور کمک کنند تا چرخ کارخانه‌ها نیاز‌های روزمره مردم و کشور تامین شود.

اجتماع عظیم بسیجیان در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان محمد رسول الله (ص) شور و نشاط و امید در دل مردم ایجاد کرد

اجرای بیش از ۵۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج در استان اردبیل/ مقاومت کشور‌های مسلمان الگو گرفته از بسیج است

سرهنگ پاسدار شکر عبدی اظهار داشت: در روز ۱۲ مهر ماه سالجاری یک اجتماع بی نظیر در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران با عنوان رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) اتفاق افتاد که امید و شور و نشاط را در دل مردم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: این رزمایش پیام اقتدار، عزت و وحدت را به دنبال داشت و بسیجیان با حضور در این رزمایش عظیم باری دیگر با رهبری و ولایت فقیه عهدو پیمان بستند.

عبدی با قدردانی از خبرنگاران و مطبوعات به جهت حضور و انعکاس این رزمایش عظیم در رسانه‌ها، گفت: اصلی‌ترین رزمایش اقتدار عاشورایی در رسانه‌ها اتفاق افتاد و امید دشمنانی که بر علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه چینی کردند تا ملت پیروزی چهل سالگی این نقلاب شکوهمند را نبینند نا امید و توطئه هایشان را خنثی کردند.

گزارش از: سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات