فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان اینکه بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است، افزود: امام راحل فرمود که ما انقلاب خود را به جهان صادر خواهیم کرد و هضم این سخن گهربار برای خیلی‌ها مشکل بود، اما امروز با نگاهی به کشور‌های منطقه، شمال آفریقا و حتی آمریکای لاتین شاهد گسترش چتر انقلاب اسلامی در جهان هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۸۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سرهنگ پاسدار علی نیک یاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام راحل آن را پایه گذاری کرد تا در حفظ دستاورد‌ها و رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بعنوان بازوی تنومند نظام عمل کند.

وی با بیان اینکه بسیج جهان اسلام در حال شکل گیری است، افزود: زمانی امام راحل فرمود که ما انقلاب خود را به جهان صادر خواهیم کرد و هضم این سخن گهربار برای خیلی‌ها مشکل بود، اما امروز با نگاهی به کشور‌های منطقه، شمال آفریقا و حتی آمریکای لاتین شاهد گسترش چتر انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

نیک یاد بیان کرد: تشکیل بسیج مردمی در کشور‌های غرب آسیا تحت عناوینی همچون فاطمیون، زینبیون، انصار الله، حزب الله، حماس، حشدالشعبی، نجبا، بدریون و سایر گروه‌های مقاومت گواه بر این ادعاست که امروز در برابر سلطه گری جبهه استکبار ایستاده اند و این همان وعده امام راحل بود که فرمود:: بسیج جهان اسلام باید تشکیل شود.

اجرای ۲۴۰ عنوان برنامه در هفته بسیج

فرمانده ناحیه بسیج تربت حیدریه در ادامه به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: امسال ۲۴۰ عنوان برنامه در سه سطح شهرستانی، حوزه‌ای و پایگاه محوری به مدت یک هفته از روز سه شنبه ۲۹ آبان تا ۵ آذر در سطح شهرستان تربت حیدریه اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های شهرستانی روز سه شنبه با دیدار بسیجیان شهر تربت حیدریه با امام جمعه از ساعت ۹ در حسینیه مقام معظم رهبری آغاز و با غبارروبی گلزار شهدا در روز پنج شنبه اول آذرماه ساعت ۱۵ عصر و همچنین حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه تحت عنوان میقات الصالحین ادامه و در نهایت با اجرای جشن‌های بزرگ هفته وحدت و حضور حماسی گردان‌های بسیج در روز ۵ آذرماه به اتمام می‌رسد.

فرمانده سپاه تربت حیدریه با بیان اینکه ۲۳۵ عنوان برنامه در سطح حوزه‌ای و پایگاه محوری اجرا می‌شود، از برگزاری اردو‌های جهادی، ساخت منازل برای محرومین در روستا‌های هدف، افتتاح واحد‌های اشتغالزایی، ویزیت رایگان بیماران، رزمایش بسیجیان در فضای مجازی، آموزش فقه بازار، تقدیر از فعالان اردو‌های جهادی، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و استفاده از کالای ایرانی، برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست‌های بصیرتی و دیدار با خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر بعنوان بخشی از این برنامه‌ها یاد کرد.

نیک یاد گفت: برنامه‌های امسال با شعار محوری بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت و خدمت و با رویکرد اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی برگزار می‌شود.

در حال حاضر تربت حیدریه دارای ۲۰ حوزه مقاومت و ۱۰ کانون قشری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها