رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: افتتاح 1150 پروژه محرومیت زدایی، راه اندازی 3هزار واحد اقتصاد مقاومتی خانگی و اعزام 6هزار گروه جهادی بسیج به مناطق محروم از جمله اقداماتی است که در هفته بسیج انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۸۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج که صبح امروز در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با بیان اینکه هفته گرامیداشت بسیج از 29 آبان الی 5 آذرماه برگزار می شود اظهار داشت: رویکرد بسیج در سال 97 تأکید بر خدمت رسانی بوده که جلوه ای از آن در رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج به نمایش گذاشته شد و اعلام کردیم که این خدمت‌رسانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: افتتاح 1150 پروژه محرومیت زدایی، راه اندازی 3هزار واحد اقتصاد مقاومتی خانگی و اعزام 6هزار گروه جهادی بسیج به مناطق محروم از جمله اقداماتی است که در هفته بسیج و در راستای خدمات رسانی بسیج انجام خواهد شد.

سردار غیب پرور اعلام کرد: اقدام جدید ما ورود بسیج به حوزه انرژی خورشیدی است که بر همین اساس ساخت 3هزار نیروگاه 5 کیلوواتی را شروع می‌کنیم تا به تدریج به سقف نیروگاه‌های 100 کیلو‌واتی برسیم.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های هفته بسیج راه اندازی طرح "ایران‌یار" است که در این طرح دانش آموزان با بازدید از کارخانجات با توان اقتصادی کشور آشنا می شوند.

رئیس سازمان بسیج در خصوص عملکرد بسیج در زلزله غرب کشور بیان کرد: بسیج از زمان وقوع زلزله با بکارگیری گردان های بیت المقدس خود وارد صحنه امدادرسانی به زلزله زدگان شد، در مرحله نخست خدمات و امدادرسانی های بسیج با بکارگیری 5هزار جهادگر بسیجی 19 میلیارد برای اسکان موقت هزینه کردیم و حدود 7هزار کانکس را نصب کردیم. همچنین بسیج در نصب 8300 کانکس قرارگاه خاتم الانبیا هم مشارکت داشت و تاکنون نیز 7هزار واحد مسکونی توسط بسیج تحویل مردم زلزله زده شده است.

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار بسیج در خصوص برگزاری تجمع بسیجیان در روز 5 آذر ماه گفت: در روز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان رهبر کبیر انقلاب یعنی 5آذرماه، تجمع بسیجیان در 500 ناحیه مقاومت سراسر کشور برگزار می شود.

سردار غیب پرور درباه همکاری بسیج با دولت اظهار داشت: ما در دو محور کلی کار را پیش بردیم. با بعضی وزارتخانه‌ها مانند وزارت صمت، وزارت کشاورزی و‌ آموزش و پرورش توافق‌نامه‌های خوبی شد و وضعیت امروز‌ ما بسیار بهتر شده است. دولت هم‌ به این نتیجه رسیده که می‌تواند از ظرفیت بسیج استفاده کند. گفت و‌گوهایی هم با شورایعالی امنیت ملی داشتیم که زمینه‌های همکاری بسیج با دولت تدوین شود. این مسئله هفته گذشته به این شورا ارسال شده است.

وی درباره آمادگی بسیج برای مقابله با بحران‌های طبیعی و هم چنین اقدامات فرهنگی‌ بسیج‌ نیز تصریح کرد: علاوه بر بسیج سازندگی 1919 گردان‌های بیت‌المقدس را داریم که تا به امروز این گردان‌ها مسئولیت داشتند تا به کمک مردم بروند. تمام گردان‌های بیت المقدس ماموریت دارند به عنوان اولین یگان به کمک مردم روند. در موج‌ دوم، این ماموریت با بسیج سازندگی است تا دستگاه‌های مسئول برسند زیرا این نیروها تجهیزات نیمه تخصصی در اختیار دارند. امسال می خواستیم برای سپاه های استانی تحهیزات تخصصی بخریم که به دلیل مشکلات اقتصادی این کار صورت نگرفت.

سردار غیب پرور با اشاره به برگزاری موفق 500 میزخدمت در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج اعلام کرد: در هفته بسیج با مشارکت سازمان بسیج کارمندان 800 میز خدمت را در سراسر کشور با حضور مدیران اجرایی برپا خواهیم کرد.

وی در تشریح عناوین روزهای هفته بسیج گفت: روز سشنبه 29آبان ماه با عنوان بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری، چهارشنبه ۳۰ آبان با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی، پنجشنبه یکم آذر با عنوان بسیج، اقتدار دفاعی- امنیتی، جمعه ۲ آذر با عنوان بسیج، معنویت و انتظار، شنبه ۳ آذر با عنوان بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی،  یکشنبه ۴ آذر با عنوان بسیج، جهاد روشنگری و تبیین و دوشنبه ۵ آذر ماه روز بسیج و چهل سال افتخار نامگذاری شده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اعزام 4هزار هسته علمی مهندسین کشاورزی به سراسر کشور را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج دانست و اضافه کرد: قریب به سی و نه هزار روستا در کشور داریم که در نظر داریم در دوره‌ای چهارساله نگاه تحولی متناسب با اقلیم کشور در حوزه کشاورزی به این روستاها داشته باشیم.

سردار غیب پرور به برگزاری سه ویژه برنامه در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت، رویدادی فرهنگی بزرگ در کشور و منطقه و بین‌الملل است که آثار تولیدی در حوزه سینمایی، فیلم کوتاه و مستند در ایران و خارج کشور به مدت یکسال فراخوان شده و آماده برگزاری ا‌ست؛ دریافت آثار خارجی این جشنواره به شدت توسعه پیدا کرده و از نقاط مختلف جهان آثاری دریافت کرده‌ایم که توقع نداشتیم؛ برای مثال از آمریکای لاتین، شرق آسیا، روسیه و اروپا بیش از 900 اثر در بخش خارجی دریافت شده است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت از 5 آذرماه به مدت سه روز در تهران برگزار می شود و بعد از اتمام جشنواره، هر هفته در یکی از استان‌ها اکران فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت را خواهیم داشت و تا اسفند ادامه خواهد داشت.

سردار غیب پرور با بیان اینکه دومین ویژه برنامه هفته بسیج برگزاری جشنواره بزرگ فعالان مجازی بسیج است، گفت: یکی از صحنه‌های استراتژیک، فضای مجازی است، بسیج باید خود را به‌روز نگه دارد و نمی‌تواند از اقتضائات روز عقب باشد؛ بر همین اساس از سال قبل وعده دادیم که بسیج به طور جدی در عرصه فضای مجازی وارد خواهد شد و اکنون مجموعه فعالیت‌های ماه‌های اخیر منجر به این شده است که اولین و بزرگترین جشنواره فعالان مجازی بسیج به همراه دستاوردها، از هشت آذر به مدت سه روز در تهران برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: هدف ما این است که در شبکه‌سازی این فعالان، موفق‌تر از قبل عمل کنیم و بتوانیم شبکه موثری داشته باشیم.

وی سومین ویژه برنامه هفته بسیج را همایش بزرگ و اثرگذار  همدردی با مردم یمن دانست و خاطرنشان کرد: در سال های گذشته مردم یمن متحمل رنج فراوانی شده اند؛ عربستان سعودی با موافقت آمریکا ماموریت پیدا کرد تا بر مردم مظلوم این منطقه تاخت و تاز کند. بر همین اساس در روز نخست آذر همایش بزرگ همدردی با مردم یمن را  با حضور فعالان سیاسی خارجی و داخلی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در یک نگاه کلی، برنامه‌‌های امسال هفته بسیج ۲۸ برنامه محوری خواهد بود که در سراسر کشور اجرا می‌شود و شش برنامه هم در تهران خواهیم داشت.

 

ارسال نظرات