خبرهای داغ:
مادر شهید بصیری پور با تأکید بر لزوم نمایاندن رنگ و بوی شهادت به نسل جوان گفت: همیشه باید یاد و خاطره شهدا زنده نگاه داشته شود حتی با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه نباید برپایی محافل شهدا فراموش شود چون این باعث فراموشی راه امام و انقلاب می شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۶۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اجلاسیه بانوان ایثارگر کنگره 2هزار شهید استان در آذرماه برگزار می شود.

اعضای کمیته بانوان ایثارگر که مدیرکل امور بانوان استانداری مسئولیت این کمیته را برعهده دارد به منظور دعوت از همسران و مادران شهدا برای شرکت در اجلاسیه حضور ایشان می رسند.

خبرنگار ما نیز همراه این گروه راهی منزل شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم استان شد تا از نزدیک با مادر این شهید بزرگوار گفتگویی انجام دهد.

 زهرا معقولی مادر شهید بصیری پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: وظیفه بانوان در ادامه دادن راه شهیدان زندگی زینبی گونه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بعضی از مردم حال ما را که داغ جوان دیده ایم درک کنند، به ارزش ها و عقاید اسلامی بیشتر بها می دهند.

 وی با بیان اینکه آنهایی که بی حجابی و بی عفتی را در جامعه ترویج می دهند یا در این زمینه سهل انگاری می کنند بویی از اسلام نبرده اند البته سطح فرهنگ خانواده ها از نظر اهمیت دادن به حجاب و اعتقادات فرق می کند.

مادر شهید بصیری پور مادران و پدران را بهترین الگوها برای فرزندان دانست و افزود: از دوران بچگی هرچه در ذهن بچه ها بکارند آنها نیز همانطور رشد می کنند و آن چیزهایی که از کوچکی در ذهن انسان نقش می بندد همان اعمال و رفتار بزرگترها در خانواده است.

وی از دوران کودکی و جوانی شهید یاد کرد و اظهار داشت: بزرگ کردن  مرتضی  برایمان راحت بود و همیشه به خصوص با من درد دل می کرد و هیچ گاه از رضایت پدر و مادر خارج نبود.

 مادر شهید بصیری پور گفت: برادر کوچکتر شهید زودتر از او ازدواج کرد و همه می گفتند که مرتضی زودتر داماد شود و ایشان می گفت کسی که دلم می خواهد از نظر حجاب و ایمان نمی توانم پیدا کنم.

وی با بیان اینکه ایمان اولویت انتخاب همسر برای مرتضی و پدرش بود ادامه داد: همسر شهید را خاله آقا مرتضی معرفی کردند و شهید نیز بعد از یکبار دیدنشان  به من گفتند مادر همان کسی که دلم می خواهد را پیدا کردم نظر شما چیست؟

مادر شهید بصیری پور خاطرنشان کرد: برکاتی که از فرزند شهیدم در زندگی احساس می کنم این قرب و منزلتی است که در درگاه خداوند پیدا کردم و من و پدرش خودمان را واجد نعمتی می دانیم که خداوند به هر کسی هدیه نمی کند.

وی بانوان را به رعایت حجاب و عفاف حتی در جشن ها و مجالس زنانه دعوت کرد و گفت: همیشه حجاب را رعایت کنید حتی در مجالس عروسی خود را در منظر نامحرم تصور کنید و بدانید که زیبایی و کرامت انسان در برهنگی نیست.

 

معقولی با بیان اینکه متأسفانه عده ای از مردان بی غیرت و زنان بی بند و بار شده اند تصریح کرد: از مشاهده بی حجابی ها در کوچه و خیابان خیلی آزار می بینم.  وقتی می بینم مردی دست زن بی حجابش را گرفته خیلی خجالت می کشم. 

 وی با تأکید بر لزوم نمایاندن رنگ و بوی شهادت به نسل جوان اظهار داشت: همیشه باید یاد و خاطره شهدا زنده نگاه داشته شود حتی با وجود مشکلات اقتصادی در جامعه نباید برپایی محافل شهدا فراموش شود چون این باعث فراموشی راه امام و انقلاب می شود.

این مادر شهید در جواب افرادی که هزینه های کنگره شهدا را مورد نکوهش قرار می دهند گفت: اگر یاد شهدا فراموش شود و یادواره ها برگزار نشود مشکلات اقتصادی حل می شود یا اینکه این مشکلات بیشتر و  فراگیر تر می شود؟

 وی تقاضای خود از مسئولان و خیرین را چنین عنوان داشت: چند سالی است که بیمارستان روستای دهک را خراب کردند چون قدیمی بوده است. اسکلت زده شده اما فکری برای ساخت آن نمی شود.

مادر شهید بصیری پور با بیان اینکه به نفع خانواده های شهدا نیست برای مردم محروم منطقه سود دارد افزود: چون جمعیت زیادی از  روستاهای اطراف به بیمارستان دهک مراجعه می کنند. دستگاه های دولتی و خیرین فکری برای ساخت این بیمارستان کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها