سردار علی محمد اکبری از اجرای یکهزار و 240 برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۵۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم،  فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و این هفته را بهانه ای برای معرفی بسیج و دستاوردهای بسیج دانست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، رسالت بسیج را همان رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دانست و افزود: دستور تشکیل بسیج ناشی از تیزبینی و آینده نگری امام راحل رضوان الله تعالی علیه بود.

سردار اکبری، ادامه داد: بسیج زمانی تشکیل شد که هنوز خبری از جنگ نبود، هرچند غائله هایی شکل گرفته بود؛ ولی امروز از برکات بسیج امروز نه تنها جمهوری اسلامی، بلکه تمام دنیا از تفکر و روحیه بسیجی بهره مند هستند.

وی تاریخچه تشکیل بسیج را به آغاز خلقت و مربوط به تمام انبیاء الهی دانست و تصریح کرد: تشکیل بسیج از بدو خلقت حضرت آدم علیه السلام بوده، چون رسالت پیامبران بسیج مردم به سمت اهداف الی الله بوده است.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری گفت: مقابله با ظلم و ستم یکی از شاخصه های مهم بسیج و بسیجیان است.

سردار اکبری، افزود: هر جایی نیاز به حضور بسیجیان در صحنه بوده است ازجمله؛ دفاع  مقدس، تأمین امنیت پایدار در مرزهای جمهوری اسلامی، دفاع از حریم آل الله و ...، بسیج و مردم ما مظهر ایستادگی بوده اند، چرا که ما بسیج را از مردم و مردم را از بسیج جدا نمی دانیم.

وی، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، هرکسی دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، بسیجی است؛ ولو عضو بسیج نباشد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، پیشرفت های به دست آمده در کشور بعد از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف علمی، فناوری، دفاعی، عمرانی، سازندگی و ...، را یادآور شد که مرهون تفکر و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی است.

سردار اکبری، گفت: خدمات بسیج در هر نقطه ای از کشور مشاهده می شود و در دورترین نقاط کشور و روستاها نیز می توان ثمرات و برکات آن را دید.

وی افزود: هرجایی که امروز احساس امنیت بیشتر است، نشانه حضور بسیج و بسیجیان در صحنه است. گروه های بسیجی اولین افرادی هستند که در موقع لزوم و نیاز در میدان حاضر می شوند و در زلزله سرپل ذهاب و کرمانشاه نیز دیدیم که گروه های بسیج حتی از استان چهارمحال و بختیاری نیز قبل از نیروهای امدادی  دیگر در منطقه حاضر شده و به مردم خدمت رسانی را شروع کردند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، حمایت از نخبگان علمی و افرادی که دارای ابتکارات و نوآوری و اختراعات هستند را یکی از وظایف علمی پژوهشی سپاه و بسیج دانست و باپیشرفت در این زمینه ها را نیز مرهون الگوگیری از دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار اکبری، با اشاره به فعالیت و تلاش گروه های جهادی بسیج در مناطق محروم، اظهار کرد: بسیج شب و روز و مکان و زمان نمی شناسد و در همه زمانها و مکانها حضور دارد و ضامن اقتدار کشور و نظام ماست و الگویی برای جهانیان  و جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن می باشد.

این مقام ارشد نظامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن هفته بسیج با هفته وحدت، برخی از برنامه های گرامیداشت هفته بسیج به صورت مشترک برگزار می شود و برای همه رده های سپاه و بسیج در استان ، یکهزار و 240 برنامه پیش بینی شده که اجرا خواهد شد.

سردار علی محمد اکبری، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و اعلام آمادگی بسیجیان برای حضور در صحنه های مورد نیاز نظام و انقلاب اولین برنامه گرامیداشت هفته بسیج در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی، ادامه داد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در مرکز استان، جشنواره تجلیل از جهادگران علم و فناوری بسیج، برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری بسیجیان، اعزام تیم های سلامت جامعه پزشکی به مناطق محروم، صعب العبور و مناطق آلوده و شهرک های صنعتی، برنامه پیاده روی بزرگ ویژه هفته بسیج از جمله برنامه های محوری این ایام است.

سردار اکبری افزود: میقات صالحین و حضور بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه، سخنرانی فرماندهان بسیج پیش از خطبه های نماز آدینه، خدمات دهی رایگان در مراکز خدمات رسانی بسیج به عموم مردم، افتتاح برنامه خدمتات رسانی و امنیت پایدار با برگزاری گشت های بسیجی محله محور، سرکشی و انس و الفت با فرماندهان پایگاه های بسیج، از دیگر برنامه های محوری هفته بسیج می باشد.

این مقام ارشد نظامی استان، با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری ها در تبیین و ترویج تفکر و اندیشه بسیجی، از اجرای بیش از 20 برنامه تلویزیونی و رادیویی به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت:  همایش بزرگ حماسه حضور در 5 آذر همزمان با روز بسیج مستضعفین در سراسر استان برگزار می شود.

سردار اکبری افزود: دیدار با خانواده های معظم شهداء بسیجی و رزمندگان و ایثارگران، برگزاری نشست های فرهنگی بصیرتی، افتتاح پروژه های عمرانی، اجرای طرح جهادی کلاس خدمت، گردهمایی ائمه محترم جمعه و جماعات در مرکز استان و راه اندازی پویش مردمی و کمپین حمایت از مردم مظلوم یمن از دیگر برنامه های محوری بسیج در استان است.

ارسال نظرات