نهادینه شدن فرهنگ ایثار و فداکاری در میان مسئولان

مشاور استاندار کردستان در امور ایثارگران گفت: باید به نهادینه کردن فرهنگ ایثار و فداکاری در بین مسئولان با نوسازی مفهوم فرهنگ ایثار پرداخت.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۱۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
ابوبکر کریمی در نشست شورای اداری قروه که با حضور مشاور رئیس جمهوری در امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: باید به نوسازی در مفهوم فرهنگ ایثار و فداکاری پرداخت و بر ترویج برنامه‌های مخاطب پسند در کنار اجرای صحیح قانون همت کرد.

مشاور استاندار کردستان در امور ایثارگران با اشاره به لزوم ارائه تصویری زیبا از دفاع مقدس گفت: مطالعه وصیت نامه شهدا در کنار ترویج برنامه‌های مخاطب پسند با بهره گیری از وسایل ارتباطی جدید بستر مناسبی برای فرهنگ سازی در این زمینه است.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثارگری در جامعه، افزود: بهترین مصداق تکریم ایثارگران، اجرای به موقع قانون ایثارگران است.

کریمی بر شناسایی ذائقه مردم، توجه به برنامه‌های فرهنگی و ایجاد خلاقیت، استفاده از تکنولوژی‌های جدید به زبان هنر در کنار انعکاس مساوی بر شناسایی ذائقه مردم، توجه به برنامه‌های فرهنگی و ایجاد خلاقیت تاکید کرد.

امام جمعه قروه هم در این نشست با بیان اینکه مسئولان باید حرف و عمل خود را یکی کنند گفت: داشتن تفکر بسیجی عامل موفقیت در عرصه مدیریت است.

حجت‌الاسلام حسن باباییان افزود: هر مدیری که با تفکر بسیجی وارد عرصه شده توفیقات خوبی را به همراه داشته که این در طول چهل سال انقلاب مشاهده شده است.

وی یادآور شد: مسئولیت ما این است که به واسطه مدیریتی که داریم، اسلام ناب محمدی و نظام اسلامی را معرفی کنیم.
امام جمعه قروه به ظرفیت‌های موجود در قروه از جمله معادن سنگ اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات واحد‌های فرآوری سنگ این شهرستان با همکاری معادن بنیاد کوثر شد.


روند اشتغال ایثارگران در برنامه ششم توسعه تسهیل می‌شود

فرماندار قروه نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی برای تسهیل روند اشتغال ایثارگران در برنامه ششم توسعه گنجانده شده و لازم است معضل بیکاری در کنار بهره مندی از ظرفیت‌های منطقه انجام شود.

موحد امان اللهی اظهار داشت: قروه ظرفیت غنی در بخش معدنی و کشاورزی دارد، اما مهمترین شاخص این شهرستان شناخته شدن آن با نام و یاد شهداست.

وی افزود: قروه ۴۶۱ شهید، هزار و ۱۲ جانباز و ۶۱ آزاده دارد که در دوره‌های مختلف دفاعی برای دفاع از کیان اسلامی و از حریم ولایت در راه اعتلای قرآن جانفشانی کردند.

امان اللهی با بیان اینکه مردم قروه برای انقلاب از هر آنچه در توان داشتند کوتاهی نکردند، افزود: امروز این مردم از ما کارگزاران انقلاب انتظار دارند که دین خود را به آنان ادا کنیم.

وی در ادامه به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی و خشک شدن دشت‌های قروه اشاره و آن را تهدیدی برای کشاورزی منطقه اعلام کرد و گفت: ۸۵ درصد از اشتغال منطقه در بخش کشاورزی بوده و در واقع بیکاری جوانان در این حوزه آسیب زا است.

امان اللهی اضافه کرد: قروه از نظر آمار بیکاری در استان درصد بالایی دارد و فرزندان ایثارگران هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید تدبیری برای این مسئله اندیشیده شود.

قروه با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات