ایجاد یک ساختار گفتمان ساز و صد البته تخصصی که در آن فرهنگ بسیجی مورد عنایت نقش آفرینانش باشد دغدغه اصلی ماست که امیدواریم بتوانیم آن را بیش از پیش تقویت نمائیم .
کد خبر: ۹۰۷۸۵۰۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
 
به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، دکتر بهرامیان در گفتگویی  به مناسبت در پیش بودن هفته بسیج ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک سال اخیر سازمان بسیج حقوق دانان به تشریح نقشه راه این سازمان پرداخت و گفت: خوشبختانه علیرغم اینکه سازمان از سال ۱۳۸۸ تاسیس شده ،اما در ۳۲ مرکز استان و در هفت مرکز تخصصی حضور فعالانه دارد و با همراهی  جمعیت کثیری از قضات ،حقوق دانان برجسته ، وکلای دادگستری ،اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته های حقوقی توانسته است یک طیف فراگیر از بسیجیان کشور را برای حل مسائل مربوط به حوزه تخصصی شان گردآورد.

 

وی  ادامه دادند:  با اشاره به اینکه بسیج همواره پرچمدار حرکت های مردمی در کشور بوده و هست ادامه داد: ایجاد یک ساختار گفتمان ساز و صد البته تخصصی که در آن فرهنگ بسیجی مورد عنایت نقش آفرینانش باشد دغدغه اصلی ماست که امیدواریم بتوانیم آن را بیش از پیش تقویت نمائیم تا امروز در سنگر جدید مبارزات انقلاب اسلامی با دشمنانش نقش آفرینی کافی و وافی را داشته باشم و به همین جهت معتقدیم مطالبه گری های تخصصی ما باعث احیا حقوق عامه و رسیدن به اهداف بلند نظام در حوزه تقننینی و قضایی خواهد شد .

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان با اشاره به فرمایشات رهبری انقلاب در باب لزوم ورود بسیجیان به حوزه تصمیم سازی کشور گفت: در قضایای اسناد بعضا پرحاشیه ای مانند برجام، cft ، سند ۲۰۳۰ و.. سعی بسیج حقوق دانان بر این بوده و هست که ضمن پرهیز از حرکت های شعاری به عمل و حرکت علمی روی آورده و شاهد ما بر این مدعا پژوهش های مکتوب ، نمایه های علمی ، مقالات و کتاب هایی بوده است که طی این مدت در دو پژوهشکده سازمان آن ها را منتشر نمودیم و در نسخه های بسیار بالا به دست مردم ، مسئولین ،نمایندگان مجلس ، روسای قوا و... رسانیده ایم.

 

این مدرس دانشگاه افزود:  الگو و راهبردما مطابق فرمایشات ، مطالبات و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و ایشان  بارها در دیدار های عمومی و خصوصی با مردم و مسئولین تاکید داشتند که اگر طالب رسیدن به یک جامعه عدل محور هستیم باید دو مفهوم عقلانیت و معنویت را مورد توجه قرار بدهیم و دقیقا تفاوت دیدگاه ما و غرب در همین جاست که ما اصل را بر کرامت معنوی و مادی انسان می دانیم و نگاه عاقلانه توامان با معنویت همان تفکر دلنشین بسیجی است که امام عظیم الشان ما روی آن پافشاری بسیاری داشتند ، وی ادامه داد: امروز چیزی از خانه پوشالی استعمار گرایانه آمریکا و دیگر مستکبیرن عالم باقی نمانده است و این کاخ بنا شده از آه و خون مظلومان و مستضعفین عالم در حال فروپاشی است و تجربه های تلخ و شیرین ملت ایران در چهل سال اخیر به ما ثابت کرده است که مقاومت در برابر زیاده خواهی های مستکبرین تنها راه پیروزی ماست.

 

دکتر بهرامیان ضمن اشاره به اهمیت موضوع گفتمان سازی گفت: انقلاب اسلامی ما یک نهضت و حرکت گفتمانی بوده و هست که با مدد الهی موفق به پیروزی های بزرگی شده است و شجره طیبه بسیج در تمام زمینه ها با جدیت و قدرت به این امر مهم اهتمام خواهد داشت  و سازمان بسیج حقوق دانان نیز در همین راستا تلاش دارد تا با برگزاری دوره های حقوق دان تراز انقلاب اسلامی که در آذرماه امسال برای دومین بار متوالی با حضور بیش از ۲۰۰ تن از نخبگان حقوقی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد در بین جامعه دانشگاهی جریان و گفتمان آشنایی با اصول ومبانی فقه اسلامی و انقلاب را بیش از گذشته پیگیری نماید و ان شالله با مدد حضرت حق و یاری مسئولین امر در قوای مختلف حقوق دانان جوانی در تراز و شان انقلاب اسلامی کادرسازی نماید. 

 

وی ادامه داد:  در راستای همین گفتمان سازی ها برای اولین بار موفق شدیم تا در قالب یک سلسله همایش ها مدیران حقوقی تمامی دستگاه های حاکمیتی کشور از سه قوه را گرد هم آورده تا با تبادل نظر بتوانیم برای چالش های حقوقی کشور در هر سه قوه راهکار بیابیم و ان شالله این حرکت نیز مانند طرح های دیگر ما با جدیت مورد پیگری خواهد بود .

 

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان ضمن اشاره به چالش های دستگاه قضایی گفت: ما در هیات اندیشه ورز سازمان که با حضور نخبگان علمی کشور مانند حضرت آیت الله عباس کعبی و... هر ماه برگزار می گردد با بررسی مشکلات کشور در امر حقوقی و قضایی متوجه شدیم عدم آگاهی مردم به حقوق شان باعث به وجود آمدن حجم گسترده ای از پرونده ها در دستگاه قضایی کشور شده و به همین جهت طرح آموزش همگانی حقوق را نیز مانند دیگر پروژه ها مثل کمیته مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی و... در اولویت های کاری خود قرار دادیم که ماحصل آن برگزاری طرح " هزار شهید هزار مسجد " در کشور است که خوشبختانه جمع کثیری از حقوق دانان در سراسر کشور با آموزش ساده و روان داوطلبانه حقوق در مساجد ۳۲ استان کشور یاری گر مجموعه بوده و هستند.

 

دکتر بهرامیان در پایان این نشست صمیانه با اهالی رسانه ضمن اشاره به هفته بسیج و تبریک پیشاپیش آن به لشکریان مخلص خدا گفت : مجموعه تخصصی بسیج حقوق دانان سه موضوع مهم نیز مدنظر  است ؛ نخست اینکه شفافیت یک دستور الهی است و باید در کشور به دنبال شفافیت بود ، دوم اینکه در راه رسیدن به تعالی قطعا راه ما از احیا حقوق عامه خواهد گذشت و سوم  ایجاد احساس تکلیف در جامعه حقوقی کشور است و معتقدیم حقوق دانان باید با پایبندی کامل به اصول شرع مقدس اسلام پاسداران هویت و مرز های قانون اساسی بعنوان میثاق ملی ایرانیان باشند. 

ارسال نظرات