خبرهای داغ:
رئیس هیأت امنای جامعه المصطفی گفت: مدیریت آیت الله اعرافی بر جامعه المصطفی جامع و فراگیر بود و او به صورت علمی این نهاد را اداره می‌کرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۷۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مدیریت آیت الله اعرافی بر جامعه المصطفی جامع بود/اعزام مبلغان بومی به کشور‌های هدف

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آغاز ولایت امام زمان (عج) اظهار کرد: از همان ابتدا غیبت امام مهدی (عج) اعلام شد که امام زمان (عج) غیبت طولانی دارد و البته خداوند هیچ گاه زمین را خالی از حجت نگذاشته است.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) در سال‌های پیش از شهادت خود بار‌ها امام مهدی (عج) را به شیعیان معرفی و اعلام کرد که این امام معصوم حجت خدا پس از من است و غیبت طولانی خواهد داشت.

رئیس هیأت امنای جامعه المصطفی افزود: غیبت امام زمان (عج) یک مساله ضروری بود که وجه آن پس از ظهور امام مهدی (عج) برای همگان مشخص خواهد شد.

آیت الله مقتدایی غیبت امام زمان (عج) را از امور الهی دانست و تصریح کرد:، چون خداوند را حکیم می‌دانیم، اعتقاد داریم که غیبت امام زمان (عج) دارای مصلحت‌هایی است، از جمله این مصلحت‌ها این است که باید امت‌ها امتحان شوند.

وی ادامه داد: امروز با عرفان‌های دروغین و مدعیانی روبه رو هستیم که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را دارند، امت‌ها پیش از ظهور امام مهدی (عج) با امتحان‌هایی مواجه می‌شوند تا خوب از بد جدا شود.

رئیس هیأت امنای جامعه المصطفی افزود: رسول اکرم (ص) در روایتی فرمود که کاش یاران آخرالزمان خود را می‌دیدم، آن‌ها بدون اینکه من را ببینند، به من ایمان آوردند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به ویژگی‌های مدیریت آیت الله اعرافی اظهار کرد: مدیریت او بر جامعه المصطفی جامع و فراگیر بود و پس از انتصاب او به سمت مدیریت حوزه‌های علمیه جلسات مختلفی برگزار شد تا جایگزین آیت الله اعرافی انتخاب شود.

وی ادامه داد: جامعه المصطفی در گذشته دو موسسه مرکز جهانی علوم اسلامی و مرکز مدارس خارج از کشور بود، تاسیس جامعه المصطفی از اقدامات ارزشمند مقام معظم رهبری است تا علوم و معارف اهل بیت (ع) در جهان نشر پیدا کند و امروز جامعه المصطفی در بیش از ۱۰۰ کشور حضور دارد.

رئیس هیأت امنای جامعه المصطفی افزود: فارغ التحصیلان این نهاد در بسیاری از دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تدریس می‌کنند، تالیفات بسیاری توسط فارغ التحصیلان جامعه المصطفی نگاشته شده است و علاوه بر شیعیان، اهل سنت هم در این نهاد تحصیل می‌کنند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به ویژگی‌های مدیر جدید جامعه المصطفی اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین عباسی سوابقی روشن دارد و خدمات فراوانی داشته است، او به جامعه المصطفی آشنا و امیدوارم که حجت الاسلام والمسلمین عباسی جامعه المصطفی را به صورت علمی اداره کند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی باید به دنبال اعزام مبلغان بومی به کشور‌های هدف باشد و در آن صورت موفقیت‌های این نهاد در عرصه تبلیغ چند برابر خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها