خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از روند ارائه خدمات بسته حمایتی توسط دولت و پاسخگو نبودن دولتمردان در این مورد به مجلس انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۶۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان در مجلس، سلمان خدادادی با اشاره به بسته حمایتی دولت اظهار داشت: ما کلیات این بسته را تأیید می‌کنیم، چرا که با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور ایجاد شده است، گامی رو به جلو در جهت حمایت از اقشار کم درآمد است، اما ابهامات بسیاری در نحوه ارائه خدمات این بسته و شناسایی افرادی که در این قالب زیرپوشش قرار می‌گیرند، وجود دارد.

وی ادامه داد: پیش از این از مسئولان سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت کرده بودیم تا در کمیسیون اجتماعی گزارشی از نحوه انتخاب جامعه هدفی که از این بسته بهره‌مند می‌شوند، ارائه دهند، اما آقای نوبخت در هر دو نشستی که بدین منظور تشکیل شد، حضور پیدا نکرد و کارشناسانی را به جای خود فرستاد که از سطح پایینی برخوردار بودند و سطح اثرگذاری توضیحاتشان مشخص نبود، بنابراین بار دیگر از آقای نوبخت دعوت کردیم که باز هم حضور پیدا نکرد، چرا که خود را به مجلس پاسخگو نمی‌داند.

خدادادی خاطرنشان کرد: افرادی که برای بهره‌مندی از بسته حمایتی دولت انتخاب شده‌اند به یک روایتی 11 میلیون نفر و به روایت دیگر 20 میلیون نفر هستند که قرار است به آنها بین 100 تا 300 هزار تومان پرداخت شود و تعدادی فروشگاه هم مشخص کرده‌اند تا این افراد از آن ها کالاهای تعیین‌شده را خریداری کنند.

وی اضافه کرد: در نحوه ارائه خدماتی که برای بسته حمایتی اعلام شده 10 ابهام وجود دارد، چرا که مشخص نیست افرادی که مشخص شده‌اند بر چه اساس انتخاب شده‌اند و چگونه محرز شده که نیاز به حمایت دارند، آیا دولت تمام کارمندان، کارگران و افرادی که زیرپوشش دستگاه‌های حمایتی نیستند و حتی برخی از آنها یک شماره حساب هم به نام خود ندارند و در گوشه‌ای از یک روستای دورافتاده زندگی می‌کنند را شناسایی کرده است؟

خدادادی یادآورشد: فروشگاه‌هایی که دولت مشخص کرده است قابل دسترس ترینشان فروشگاه تعاونی فرهنگیان است که هر کدام از آنها که در شهرهای کوچک قرار دارند از مساحت کم و کالاهای محدودی برخوردار هستند، بنابراین چطور به جمعیتی چند هزار نفری خدمات ارائه خواهند داد؟ ضمن اینکه افرادی که در یک روستایی که فاصله زیادی از شهر دارد، زندگی می‌کنند باید بخش عمده‌ای از مبلغی که از دولت دریافت می‌کنند را هزینه راه کنند تا به فروشگاه تعیین شده برسند و اجناس چند سال مانده آن را خریداری کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیا در تمام نقاط کشور فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد؟ کالاهایی که قرار است در اختیار این افراد قرار گیرد بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند؟ مبالغی که پرداخت خواهد شد با چه معیاری تعیین شده‌اند؟ دولت چطور دریافته که گردش مالی تعدادی از افراد از 3 میلیون تومان در ماه کمتر است و به حساب این افراد دسترسی پیدا کرده‌اند؟

خدادادی بیان کرد: دولت باید در ارائه بسته حمایتی دقیق و کارشناسانه ورود پیدا کند تا حق به حق‌دار برسد، نه اینکه هر بار یکی از دستگاه‌های حمایتی خدمات ارائه دهد و منابعی به هدر رود و در نهایت تعدادی از اقشار کم درآمد از خدمات این بسته بهره‌مند نشوند.

این نماینده  مجلس افزود: هم‌اکنون تعداد زیادی افراد کم‌درآمد وجود دارند که از هیچ کدام از دستگاه‌های حمایتی خدمات دریافت نمی‌کنند، اما کمرشان زیر فشار اقتصادی شکسته است، آیا دولت برای حمایت از این افراد هم تدابیری اندیشیده است؟

خداددای اظهار کرد: امیدوارم دولت برای شفاف‌سازی در مورد نحوه ارائه خدمات بسته حمایتی خود به رفع ابهامات بپردازد و کارشناسانه‌تر عمل کند، هر چند دولت به سؤال نمایندگان مجلس در این مورد پاسخ نداد، چرا که خود را پاسخگو نمی‌داند و ظاهراً برای مسئولان دولتی مهم نیست که در جامعه چه می‌گذرد به همین دلیل خدمات حمایتی را بی‌هدف ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها