خبرهای داغ:
محفل خاطره گویی و شب شعر «انتظار سرخ» و اختتامیه جشنواره «شعر دفاع مقدس» با تقدیر از خانواده های شهدای هنرمند و برگزیدگان شعر انقلاب و دفاع مقدس، شب گذشته(شنبه) در  تالار شهید آوینی قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۶۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محفل شب شعر و خاطره «انتظار سرخ» و اختتامیه جشنواره «شعر دفاع مقدس»، با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه استان، محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور، فاطمی معاون سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خانواده‌های شهدای هنرمند و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و هنرمندان بسیجی در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
«احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان طی سخنانی در مراسم فوق با یادآوری مناسبت‌های ۲۵، ۲۶ و ۲۷ آبان اظهار داشت: این روز‌ها یادآور شهادت سردار شهید حاج خداکرم فرمانده اسبق نیروی انتظامی قم، شکست حصر سوسنگرد و شهادت سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به همراه برادرش مجید می‌باشد و شایسته است این مناسبت‌ها به شایستگی گرامی داشته شود.
وی همچنین قالب هنر را از بهترین ابزار‌ها برای حفظ و انتقال ارزش‌های دینی و انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: در میان هنرها، زبان شعر می‌تواند قالب موثر و مفیدی در جامعه باشد که بتواند با جریان سازی به کمک ابزار رسانه، به ترویج ارزش‌های عاشورایی دفاع مقدس تسریع بخشد.
«سیدموسی حسینی کاشانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز ضمن خوش آمد گویی به حضار دو قطعه از آخرین سروده‌های خود را درباره شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر و سایر شهدا قرائت کرد.
همچنین محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور در این مراسم، اظهار داشت: هر چه در عرصه هنر پیشتازی می‌کنیم به برکت خون شهداست و در این موضوع هیچ تردیدی وجود ندارد.
وی افزود: شعر دوران معاصر ما به دو شاخه ولایی و مقاومت تقسیم شده و حتی کسانی که با شعر انقلاب و آیینی میانه‌ای ندارند، اعتراف می‌کنند که هنر شعر آیینی و مقاومت توانسته تا سال‌های سال آثار ماندگاری را تقدیم جامعه نماید.
قاسم بابایی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم نیز با تقدیر از حضور مسئولان و شاعران حماسی و آیینی، فلسفه برگزاری مراسم را همزمان با جشن آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج)، پاسداشت چهل سالگی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهید زین الدین و ۶ هزار شهید گرانقدر استان قم دانست.
وی افزود: عنوان «انتظار سرخ» برگرفته از وصیتنامه سردار شهید مهدی زین الدین است که فرمود: ه است: در زمان غیبت کبری به کسی منتظر گفته می‌شود که در انتظار شهادت باشد.
اجرای سرود و هخوانی توسط گروه‌های انوارالهدی و انصارالحجه و شعر خوانی رضا اسماعیلی، علیرضا بدیع و طیبه عباسی و خاطره‌گویی سردار حسین کاجی از راویان دفاع مقدس و هم‌رزم شهید مهدی زین الدین، از بخش‌های مراسم بود؛ همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدای هنرمند و شاعران برگزیده جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.
۲۰۰ اثر از سوی شاعران استان در حوزه انقلاب و دفاع مقدس به دبیرخانه شعر انتظار سرخ ارسال شده بود که پس از داوری‌های مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی سه اثر به عنوان برگزیده و دو اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات