خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۷۸۴۵۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ دکتر حاج بابائیان معاون اداری پشتیبانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جلسه مدیرعامل موزه با مدیر حوزه هنری، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با تمام موزه‌ها متفاوت دانست و گفت: در زمانی که قدرتهای بزرگ با جنگ نرم درپی گرفتن باورهای این ملت است وظیفه ما به مراتب سنگین تراز قبل است و جوانان باید از این قافله عقب نمانند.

وی در ادامه افزود: رهبری، نگاه ویژه ای به این موزه دارند و حوزه هنری می تواند بصورت حقیقی و حقوقی با موزه هم افزایی خوبی داشته باشد. ما می توانیم به صورت مشترک در زمینه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی در همه زمینه ها تولیدات خوبی داشته باشیم .

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در این نشست گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با هنرمندان بیش از 74 کشور دنیا در تعامل مستقیم و همکاری گسترده است. این موضوع توانسته در مواقع لازم به روز و یا در برنامه‌های از پیش تعیین شده ما شاهد حضور آثار هنرمندان جهان در برنامه‌های تجسمی حوزه هنری باشیم. این اتفاق نشان از موفقیت حوزه هنری در ماموریت‌ها و وظایف خود در امور فرهنگی و هنری است. همکاری هنرمندان کشورهای جهان در نمایشگاه‌های گوناگون تجسمی حوزه هنری که با موضوعات روز دنیا در امور استکبار ستیزی، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم و بسیاری دیگر از این قبیل موجب شده تا کشورهایی همچون اسراییل سکوت نکنند و گزارش‌هایی مفصل علیه آن تهیه کنند. ورود رسانه‌های بیگانه به ساخت و تولید گزارش‌های ماهواره‌ای علیه فعالیت‌های هنرهای تجسمی حوزه هنری خبر از تاثیرگذاری این فعالیت‌ها در ابعاد بین‌المللی است. وی در ادامه افزود: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ایده‌های بسیاری جهت انجام همکاری‌های گسترده با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد که با برپایی این نشست فضای هم افزایی‌های بیشتر برای ما بیشتر شده است.

محمد حمزه‌زاده، قائم مقام رئیس و معاون سینمایی حوزه هنری نیز در این جلسه به معرفی ظرفیت های سینمایی حوزه هنری پرداخت و گفت: در اینجا فعالیت ما از مرحله تولید متن آغاز می شود و در مجموعه سالیانه بین 8 تا 10 فیلم تولید خواهد شد. امسال درجشنواره، 2 فیلم اولی داریم و تولیدات تلویزیونی در مرکز مستند انجمن فکری یکی دیگر از فعالیت های ما محسوب می شود. در حوزه سبک زندگی هم اقداماتی خوبی انجام شده و در همه بخش ها مثل کودک و نوجوان ، انقلاب اسلامی ، سبک زندگی فعالیت می کنیم.

مجدالدین معلمی معاونت هنری حوزه هنری در این جلسه با اشاره به ارتباط حوزه هنری در عرصه بین المللی در حوزه های همچون عکس ، گرافیک و.. گفت: انقلاب مکزیک را با نقاشی های دیواریش میشناسند و ما آثار خوبی در این زمینه داریم که قابلیت بزرگ شدن را دارند. وظیفه اصلی حوزه هنری تولید و آموزش است و از این نظر می توانیم با مجموعه موزه همکاری خوبی داشته باشیم همچنین در حوزه های چون ادبیات – رمانداستلان و حوزه طنز قدیمی ترین مجموعه ای هستیم که در کشور وجود دارد. با توجه به فضای گسترده محیطی و رو باز در موزه دفاع مقدس ما امکان همکاری در اجرای نمایش‌های خیابانی و میدانی را داشته باشیم. چرا که نمایش‌های خیابانی و میدانی امکان ارتباط گیری لحظه ای داشته و در انتقال پیام و مفاهیم لازم توان بیشتری دارد. همچنین تئاتر خیابانی و میدانی از پیچیدگی‌های اجرایی برخوردار نیست. در نتیجه شرایط بسیار مناسبی برای تولید و اجرا با همکاری ما دارد..

معلمی در ادامه اضافه کرد: خانه عکاسان حوزه هنری دارای آرشیو کاملی از عکس‌های انقلاب و دفاع مقدس است که یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه برای همکاری و هم‌افزایی میان حوزه هنری و موزه دفاع مقدس است. انشالله این نشست آغازگر همکاری‌های مدون و برنامه‌ریزی شده بسیاری میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و موزه انقلاب و دفاع مقدس باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها