خبرهای داغ:
کارشناس حوزه مهدویت در گردهمایی عید بیعت در شاهرود:

عید بیعت روز مظلومیت امام زمان (عج)/جامعه منتظر نیازمند فرهنگ سازی

کارشناس حوزه مهدویت با بیان اینکه عید بیعت روز مظلومیت امام زمان (عج) است گفت:در جامعه منتظر و مهدوی خبری از اختلاس و دزدی و زن خوب نیست.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۵۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عید بزرگ بیعت در سالروز امامت امام عصر (عج) در شاهرود برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان شهرستان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در محل ساعت گل شاهرود برگزار شد، عید بیعت با ولیعصر (عج) همزمان با سراسر کشور و به همت موسسه فرهنگی  مصاف برای اولین بار در شهرستان شاهرود برگزار گردید
این برنامه در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و شاهرود اولین شهرستانی این که با توجه به استقبال مردمی این برنامه برگزار شده است.
در این مراسم در ابتدا قاری قرآن سید یوسف حسینی به اجرای تلاوت پرداخته و در ادامه محمدرضا رادمنش به شعرخوانی در مورد امام زمان (عج) و اهل بیت پرداخت.
مدیحه سرایی کربلایی امیررضا جواهری و بستن پیمان عهد با امام عصر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
علیرضا پورمسعود در این گردهمایی با اشاره به فرهنگ سازی در جامعه اسلامی اظهار کرد: در تاریخ تشییع که مطالعه می‌کنیم به نکات حائز اهمیتی می‌رسیم که شاید عبرت نگرفتیم، یک عده آمدند و ایستادند و امام آن‌ها شهید شد تا رسید به امام عصر (عج).
وی افزود: اگر اتفاقی می‌خواهد در جامعه بیفتد از داخل جامعه می‌افتاد نه از طرف دشمنان و در زمان پیامبر اسلام، پیامبر حکومت را مستحکم کرد و عوامل نفوذ و نفاق سبب انحراف جامعه شد.
کارشناس حوزه مهدویت با بیان اینکه چه می‌شود جامعه امام زمانش را به کشتن دهد گفت: چه شده بعد از چهل سال درگیر ژن خوب و اختلاس و دزدی هستیم و باید بدانیم در جامعه پیامبر این‌ها رخ داد، در جامعه اسلامی امروز باید خودمان فرهنگ را درست کنیم
وی با بیان اینکه جامعه منتظر به مفهوم برکت اعتقاد دارد که البته از جامعه ما از بین رفته است اظهار کرد: جامعه منتظر باید با فرهنگ‌های جاهلی مبارزه کند، امروز اگر جمع شدیم که بیعت کنیم باید تابع ولایت باشیم و هر چه گفت: باید اطلاعات کرد.
پورمسعود تصریح کرد: در جامعه منتظر عمل و حرکت به سوی بهترین‌ها وجود دارد و ناامیدی جایی ندارند و اگر مشکلی هست از سوء تدبیر و کج اندیشی است که با لباس دین فرهنگ سرمایه داری می‌آورند و این مغایر با فرهنگ مهدویت است.
وی با بیان اینکه جامعه منتظر باید بداند امام زمان چه می‌خواهد و دنبال آن برود تاکید کرد: عید بیعت روز مظلومیت امام زمان (عج) است.
کارستای حوزه مهدویت افزود: امام زمان (عج) از امیرالمومنین هم غریب‌تر است؛ جامعه منتظر نباید تعلق داشته باید و دغدغه‌مند باشد و فرهنگ دنیایی به خود نگیرد.
وی تصریح کرد: جامعه منتظر نیازمند فرهنگ سازی است و این جزو به دست منتظران انجام نمی‌شود.
پورمسعود گفت: امروز درگیر مدرنیت و جاهلیت شدیم و متوجه نشدیم و چهل سال از انقلاب رفت که ما کجای انقلاب هستیم که این انقلاب زمینه ساز ظهور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها