وزیر کشور گفت: ما آمادگی داریم تحت نظر و تحت اجازه پاکستان در مناطقی که اشرار حضور دارند، عملیات کنیم و نشان بدهیم که در هر شرایطی می‌توانیم امنیت کشور را حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۳۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این ستاد یک سال است که تشکیل شده و مسئولیت آن را آقای جنتی به‌عهده دارند و برنامه‌ریزی‌هایی شده تا روند این چهل سال و ضعف‌ها و قوت‌ها تبیین شود.

وی افزود: می‌توانیم دستاوردهای انقلاب را در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و امنیتی منعکس کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: باید تلاش کنیم مثل این چهل سال و بلکه بیشتر مشارکت مردم را در همه حوزه‌ها داشته باشیم. در این جلسه مقرر شد استانداران و فرمانداران در استانها ستادهای خود را فعال‌تر کنند تا بتوانیم در آستانه چهلمین سال انقلاب که با فشارهای زیادی مواجهیم یا برنامه‌های توطئه‌آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی که نسبت به ایران دارند، گام‌های بلند و مؤثرتر در جهت تحقق اهداف انقلاب و امام و رهبری برداریم.

رحمانی فضلی در خصوص مرزبانان دستگیرشده نیز تصریح کرد: با تلاشهایی که همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌خصوص وزارت خارجه داشته‌اند، پنج تن از عزیزان ما در اختیار پاکستانی‌ها قرار دارند و ما پیگیر هستیم که همه عزیزانی که در اختیار اشرار هستند، در اختیار ما قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دولت پاکستان تا الآن همکاری بسیار خوبی داشته و توقع این است که همکاری را کامل کند و همه این عزیزان را به وطن خود بازگرداند.

وزیر کشور اظهار داشت: توقع دیگر ما از دولت پاکستان این است که ما همکاری‌های امنیتی را باید در مرزها تقویت کنیم. من با وزیر کشور پاکستان صحبت کردم و او قول داد که این اتفاق بیفتد. کمیته‌های مشترک مرزی داریم و می‌توانیم عملیات مشترک انجام بدهیم.

رحمانی فضلی افزود: می‌توانیم در جوار 2 کشور، از نظر اطلاعاتی کارهای بسیار زیادی انجام بدهیم. بنده به‌عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی از دولت پاکستان می‌خواهم که اگر لازم بود و آنها شرایط و امکان عملیات را به هر دلیلی نداشتند، ما آمادگی داریم تحت نظر و تحت اجازه آنها در مناطقی که اشرار حضور دارند، عملیات کنیم و نشان بدهیم که در هر شرایطی می‌توانیم امنیت کشور را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: اگر تاکنون اقدامی آن سوی مرز انجام نداده این به‌خاطر احترامی بوده که به تمامیت ارضی پاکستان و هم‌چنین همسایگی داریم و این بوده که ما پاکستانی‌ها را کسانی که  همیشه با ما وحدت استراتژیک دارند می‌دانیم و اگر آنها به ما اجازه بدهند، ما چنین قدرتی را داریم و اعمال خواهیم کرد.

ارسال نظرات