مهدی میامی قصد دارد «مردی بنام دایک» به نویسندگی هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس را در سالن قشقایی روی صحنه برد. دیوار چهارم میزبان نمایش «یک وعده غذای معمولی» می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۲۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، با آغاز هفته تازه در آبان‌ماه، سالن‌های مختلف تهران میزبان نمایش‌های تازه خواهند بود. در تماشاخانه دیوارچهارم ، حسام افسری نویسنده و کارگردان نمایش «یک وعده غذای معمولی (مکث)»، این اثر را با مضمونی متفاوت برای 5 نوبت اجرا آماده نموده و این اثر را از روز 26 آبان ماه با فاصله یک هفته از هر اجرا به روی صحنه می‌برد.

افسری در رابطه با موضوع این اثر عنوان نمود: «این نمایش با 5 اجرای محدود، در فواصل یک‌هفته‌ای (شنبه هر هفته) ساعت 17، با چهار بازیگر آماده‌شده. دلیل این فاصله‌گذاری اجرایی، تمرکز حضور تماشاگر برای مواجهه ارزشمندتر و کانونی‌تر با "نفس چیزی که می‌خواهیم (شاید برای اولین بار!) این‌گونه بگوییم"، با نگاهی متاملانه و عمیق‌تر است.»

وی در رابطه با موضوع و فضای این اجرا گفت: «شاید مخاطب این اثر در مواجهه‌اش با نمایش کمی جا بخورد! زیرا رفتن به سراغ چنین داستانی کمی خطرپذیر است. موضوع کلی این نمایش حول شخصیتی می‌گذرد که تصورش نسبت به افراد و پیرامونش به‌قدری متفاوت می‌شود که دست به جنایاتی (حداقل آن چیزی که ما به آن جنایت می‌گوییم) می‌زند. فعلاً نمی‌توانم قصه را باز کنم اما ... به اتفاقی فکر کنید که برای چیزهایی که می‌خوریم می‌افتد! شاید این همان اتفاقی باشد در جامعه ما رخ می‌دهد.»

بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) متین نجاتی، صدرا صابر، مبینا امین دهقان، نورا حسینی هستند و مدیر تولید: رزیتا اسکوئی، دستیار کارگردان: فرامرز احمدی، منشی صحنه: مریم اسکوئی، چهره‌پرداز: شیما شامی، طراح پوستر: علیرضا سعیدی، طراح نور: ایمان نظری و روابط عمومی: مجتبی کاظمی، دیگر عوامل این نمایش می‌باشند.

مهدی میامی نمایش «مردی بنام دایک » را روی صحنه می‌برد

 نمایش «مردی بنام دایک» به نویسندگی هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس و کارگردانی  مهدی میامی، در حالی جلسات پایانی تمرین‌ها را پیش می‌برد که از چهارشنبه 14 آذرماه، ساعت19:30 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده: مردی به نام دایک شخصی را کشته و محکوم به اعدام است و یک ساعت دیگر حکم او اجرا می‌شود اما او هویت واقعی‌اش را فاش نکرده و اکنون از سراسر کشور نامه‌هایی آمده و افرادی مدعی‌اند با او نسبتی دارند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: جمشیدشاه‌محمدی(مترجم)،جواد آتشباری (طراح بروشور) علی زارعی، سارا سعادت‌نیا (دستیاران)، طیبه میامی (منشی صحنه)، سروش قهرمانلو (موسیقی)، بابک برزویه (عکاس) و علیرضا عباسی (روابط عمومی) و الهه حاجی زاده احمد حجارزاده( مشاور رسانه ایی).

میامی پیش از این نمایش‌های آتش افروزان (ماکس فریش) شوخی در گود (بهزاد فراهانی) زورق سرگردان (اسلاومیر مروژوک) مرد گل به‎دهان (لوییجی پیراندلو)، یزدگرد و آسیابان (بهزاد فراهانی)، دنیای دیوانگان (مهدی میامی)، نقص (اوژن یونسکو) و برگشتی در کار نیست (اریک برادول) را در مقام کارگردان  اجرا کرده است.

 نمایش «مردی بنام دایک» از 14آذر تا 14 دی‌ماه، هر روز ساعت19.30 در سالن قشقایی سالن تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

ارسال نظرات