حجت الاسلام اسماعیلی گفت: وظیفه منتظر امام زمان(عج) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند.
کد خبر: ۹۰۷۸۲۳۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام روح الله اسماعیلی به مناسبت نهم ربیع الاول، آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج الله ) در جمع کارکنان ناحیه مقاومت عشایری استان، ضمن تبریک آغاز ولایت حضرت و ایام دهه وحدت  بر اتحاد بین امت اسلام اعم از شیعه و سنی تأکید کرد.

وی، گفت: درباره ویژگی های یاران امام زمان(عج) از چند جهت می توان سخن گفت، اول اینکه یاران امام زمان(عج الله) با توجه به کار و رسالتی که می خواهند انجام دهند؛ یعنی اینها یار چه کسی هستند؟ اگر اینها یاران حضرت مهدی(عج) هستند باید نوع نگاه و جهت دید آنها از نظر سنخیت و از نظر رفتار با امام زمان(عج) سازگار باشد.

اسماعیلی افزود: با توجه به تلاش هایی که دشمنان در جهت اختلاف بین شیعه و سنی انجام می دهند، وظیفه منتظر امام زمان(عج) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کنند.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: وقتی انسان حقیقتا منتظر کسی باشد، تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد. به عنوان مثال اگر منتظر میهمان باشد حتما خانه را تمیز و مرتب می کند، وسایل پذیرایی را آماده می کند و با لباس مرتب و چهره ای شاداب در انتظار می ماند. چنین کسی می تواند ادعا کند که منتظر میهمان بوده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اما کسی که نه خانه را مرتب کرده است و نه وسایل پذیرایی را آماده نموده است و نه لباس مرتب و تمیزی پوشیده است و نه اصلاً به فکر میهمان است، اگر ادعا کند که در انتظار میهمان بوده، همه او را ریشخند خواهند کرد.

وی، در بیان خصوصیات پیروان حضرت به حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره نمودند که حضرت در جواب افرادی که از ایشان می پرسند چرا اینقدر از سلمان فارسی یاد می کنید، می فرمایند : نگوئید سلمان فارسی بگوئید سلمان محمدی، ما به سه دلیل از سلمان بسیار یاد می کنیم دلیل اول اینکه سلمان رای و نظر امیرالمومنین علیه السلام را بر خواسته های خود ترجیح می داد، دلیل دوم اینکه اهل علم می باشد و دلیل سوم اینکه سلمان همنشین فقرا و مستمندان بود.

حجت الاسلام اسماعیلی، درخصوص دعا برای امام عصر،  بیان کرد: دعا براي فرج امام زمان (عج) به عنوان يك وظيفه و تكليف در عصر غيبت، در روايات بسياری مورد تاكيد قرار گرفته است. پيامبر اكرم، (صلي الله عليه وآله و سلم)، و برخی ازامامان بزرگوار عليهم السلام، به چنين دعا كردنی امر فرموده اند و حضرت ولی عصر(عج) ، نيز نه تنها شيعيان خود را به دعا كردن برای تعجيل فرج فرمان داده اند، بلكه كثرت دعا را از آنان خواسته اند.

این کارشناس مسایل مذهبی عنوان کرد: اگر چه دوستى‏ تمام ائمه معصومين‏ عليهم‏السلام بخشى‏ از ايمان و شرط قبولى‏ اعمال است، در عين حال دعا كردن در حق امام زمان(عج) موجب ازدياد محبت آن حضرت در دل و در نتيجه موجب تقويت ايمان مى‏گردد.

وی گفت: كسى‏ كه سلامتى ‏امام زمانش برايش مهم است، مسلما آزردن آن حضرت برايش سخت است؛ در نتيجه دعا براى‏ سلامتى‏ آن حضرت، انسان را به انجام كارهايى‏ وامى‏ دارد كه موجب خشنودى‏ آن حضرت و در نتيجه سبب رسيدن به مقام رضوان الهى‏ مى‏گردد و دعا بسيار مؤثر است و موجب فرج آن حضرت و نيز فرج و گشايش در زندگى‏ مؤمنان مى‏ شود.

اسماعیلی با اشاره به کتاب شریف مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم، خاطرنشان کرد: در این کتاب پیرامون آثار و فوايد عمومی دعاء برای امام زمان عليه السّلام  مطالب مفیدی ذکر شده است.

ارسال نظرات