رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان قزوین :
رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان قزوین فرمودند: شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع می‌کنند، وقتی می‌روند، با جان خودشان.
کد خبر: ۹۰۷۸۲۲۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

شهدا مایه‌ی رونق حیات معنوی‌اند در کشور

 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره‌ی بزرگداشت شهدای استان قزوین فرمودند: شهدا مایه‌ی رونق حیات معنوی‌اند در کشور. حیات معنوی یعنی روحیه، یعنی احساس هویّت، یعنی هدفداری، یعنی به سمت آرمانها حرکت کردن، عدم توقّف؛ این کار شهدا است؛ این را هم قرآن به ما یاد میدهد.

شهدا تا هستند، با تن خودشان دفاع میکنند، وقتی میروند، با جان خودشان: وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَ لا‌ هُم يَحزَنونـ؛ ببینید این استبشار، مال بعد از رفتن است. تا هستند، جانشان و تنشان و حرکت مادّی‌شان در خدمت اسلام و در خدمت جامعه‌ی اسلامی است، وقتی میروند، معنویّتشان، صدایشان تازه بعد از رفتن بلند میشود.

نطق_شهدا بعد از شهید شدن باز می‌شود، با مردم حرف میزنند ـ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم ـ با ماها دارند میگویند؛ [باید] ما گوشمان سنگین نباشد تا بشنویم این صدا را.

کاری که شماها میکنید، خانواده‌ی معظّم شهدا میکنند یا بزرگداشت ‌داران در شهرهای مختلف ـ مثل قزوین، بیرجند و جاهای دیگر ـ انجام میدهند، این است که این صدا را به گوش سنگین ماها برسانید؛ مهم این است که ما بشنویم این صدا را.

و خدای متعال در این صدا هم اثر گذاشته؛ واقعاً اثر گذاشته؛ جوری شده است که وقتی از شهیدی یک چیزی نقل میشود، یک حرف دقیق و متینی نقل میشود، اثر میگذارد بر روی دلها، دلها را منقلب میکند.

و همین شهدای جوانی که میروند این روزها برای دفاع_از_حرم یا رفته‌اند شهید شده‌اند ـ از جمله همان شهید عزیز قزوینی شما ـ حرف اینها ، اقدامشان، حرکتشان، خاطره‌شان، سخنانی که راجع به اینها گفته میشود، همه‌ی اینها بیدارکننده است، همه‌ی اینها هشیارکننده است.

ما گوشمان سنگین است، این پیامها را درست نمی‌شنویم؛ اگر به ما بشنوانند این پیامها را، دیگر این گرایش به شرق و به غرب و به دشمن و به کفر و الحاد و مانند اینها، از بین ما رخت بر خواهد بست.

این ضعف‌هایی که شما مشاهده می‌کنید در ما، به خاطر این است که این پیام را نمی‌شنویم؛ اگر این پیام را بشنویم، روحیه‌ها قوی خواهد شد، حرکت، حرکت جدّی‌ای خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین

ارسال نظرات