خبرهای داغ:
رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از وقوع ۲۶ فقره تصادف منجر به فوت و یک هزار و ۵۹۵ فقره تصادف جرحی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تعداد تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۹۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علیرضا عباسی امروز اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و 157 فقره تصادف درون‌شهری در استان به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

وی از وقوع 26 فقره تصادف منجر به فوت و یک هزار و 595 فقره تصادف جرحی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تعداد تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به وقوع روزانه 33 فقره تصادف در سطح استان، بیان داشت: تصادفات جرحی در استان به صورت میانگین باعث مجروحیت 10 نفر در روز می‌شود و بیشترین آمار تصادفات نیز مربوط به شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، فردوس، نهبندان است.

عوامل افزایش آمار تصادفات جرحی در خراسان‌جنوبی

عباسی نرخ جانباختگان در هر صدهزار نفر در کشور را 6.6 و در خراسان‌جنوبی 9.9 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ مجروحین در هر صد هزار نفر در کشور 178.9 و در استان 266.2 است بنابراین خلوت بودن معابر و بالا بودن سرعت بالای رانندگان از عوامل افزایش آمار تصادفات جرحی در خراسان‌جنوبی از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به ترکیب متوفیان در استان، مطرح کرد: متوفیان شامل 16 مورد عابرپیاده، شش مورد موتورسواران، سه مورد سرنشینان خودرو و یک مورد دوچرخه سوار بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی علت 74 درصد برخوردها با عابرین پیاده را به دلیل عدم توجه به جلو اعلام و عنوان کرد: از دیگر عوامل وقوع تصادفات لباس تیره شهروندان است که مانع دید رانندگان می‌شود.

15 تا 35 سال؛ بیشترین گروه سنی رانندگان مقصر

عباسی با بیان اینکه بیشترین رانندگان مقصر در تصادفات در گروه سنی 15 تا 35 سال قرار دارند، بیان داشت: سن راکبین موتور سوار فوت‌شده از 15 تا 25 سال و سن عابرین پیاده فوت شده از 55 سال به بالا است.

وی بلوار پیامبر اعظم(ص)، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان کارگران، غفاری و طالقانی را از معابر پرحادثه شهر بیرجند اعلام و تبیین کرد:  علت 38 درصد تصادفات در بلوار پیامبر اعظم(ص) واژگونی می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها