سردار حاجی‌زاده درکنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین:

اقتدار ما در حوزه دفاعی به‌ واسطه تبعیت از رهبری است

سردار حاجی زاده گفت: پهپادهای بمب افکن از مرحله طرح و ایده تا ساخت یک محصول ایرانی است و جوانان ما این پهپاد را طراحی و ساخته اند که مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۷۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

اقتدار ما در حوزه دفاعی به‌ واسطه تبعیت از رهبری است

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج،  سردار حاجی زاده در چهارمین روز از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین که در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین با محوریت اجلاسیه دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که این توفیق را داریم که در مجلس شهدا حضور داریم و از مسئولان استان که همت داشتند و کنگره شهدا را با این عزت برگزار کردند کمال تشکر را داریم.

وی افزود: بی شک امروز یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها و اقداماتی که می‌تواند روحیه معنوی جامعه را احیا کند، برگزاری چنین جلساتی است

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: ملت ایران قریب به ۳۰۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و سرمایه بزرگی است که باید قدردان شهدا باشیم.

حاجی زاده بیان کرد: شهدا با جان و زندگی خود امنیت را برای کشور ما به ارمغان آوردند و امروز هم ارواح شهدا می‌توانند معنویت را گسترش دهند و باید به وصیتنامه آن‌ها عمل کنیم.

وی عنوان کرد: امروز میزبان اصلی این کنگره که در روز چهارم خود قرار دارد دانشجویان و اساتید هستند و مهمترین مسئله در شرایط امروز تبیین وظایف همه شما عزیزان است که جوانان، نخبگان و سرمایه اصلی این کشور هستید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: ما در آستانه جشن‌های ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و در این ۴ دهه دشمنی‌ها ادامه داشته، اما با یک نگاه سطحی متوجه می‌شویم در دهه ابتدایی انقلاب ملت ما بیشترین فشارها را متحمل شدند زیرا انقلاب تعالی آسیب پذیر بود.

حاجی زاده بیان کرد: ما برای دوره ۱۰ ساله ابتدایی انقلاب قریب به ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده ایم، آنهایی که توانستند همه دشمنی دشمنان ما را که کلکسیونی از توطئه استکبار جهانی چون امریکا، اسرائیل، امارات، سعودی ها و انگلیس بود، تحمل کنند.

 

 

وی عنوان کرد: در دهه ابتدایی در حال مقابله با تفاله‌های دوره شاهنشانی و تجزیه طلبان و منافقین بودیم، ۸ سال دفاع مقدس و ترورها بر ملت ما تحمیل شد.

 اقتدار ما در حوزه دفاعی به‌ واسطه تبعیت از رهبری است

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اگر بخواهیم این اتفاقات را تبیین کنیم باید با دوران هشت سال گذشته مقایسه کنیم؛ ما روزانه ۵۰ تا ۶۰ شهید در این هشت سال گذشته در مقابله با داعش شهید داده ایم.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان انقلابی در دفاع مقدس حاضر شدند و امنیت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند که تعداد کثیری به شهادت رسیدند.

 

وی ادامه داد: این شهدا رسالت خود را به خوبی انجام دادند آن‌ها خواسته و تدابیر امام راحل را اجرایی کردند و توانستند تمام فشارها را دفع کنند.

 

حاجی زاده بیان کرد: شهید تهرانی مقدم جزو جوانان مبارز و رزمنده دوران دفاع مقدس بود و دانشمندی بود که ایستاد و کمبودهای ما را در عرصه نظامی کاهش داد و امروز خودکفا شدیم.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: نسل ابتدایی انقلاب دشمن را شناخت و به فرمان ولایت عمل کرده و موانع را رفع کردند و امروز هم متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ باید دشمن را به خوبی شناخته و موانع را رفع کنند.

 

وی با بیان اینکه این دوره مشکلات ما در حوزه اقتصادی و جنگ روانی است، گفت: با پایان جنگ تحمیلی مسیر سازندگی ادامه یافت، ما در دوران جنگ در تحریم تسلیحاتی به سر می‌بردیم و البته این تحریم پس از جنگ و هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران به لحاظ نظامی در منطقه قدرت اول است و در بسیاری از حوزه های تسلیحاتی جزو ۱۰ کشور اول جهان هستیم که باعث اقتدار نظام است.

 

حاجی زاده در ادامه گفت: اگر تا به امروز به فناوری‌ها دست پیدا کردیم فقط یک موضوع خاص نبوده؛ ایران امروز سبدی از تجهیزات و تنوعی از تسلیحات دارد.

 

وی افزود: امروز اگر موشک دوربرد و کوتاه برد داریم در کنار آن موشک نوع سوخت مایع و جامد و بالستیک و کروز و نمونه بالستیک ضد شناور را داریم به خاطر این بوده که در این سال‌ها جوانان با محوریت دفع تحریم دشمن این تجهیزات را ساخته‌اند.

 

منبع : روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین

ارسال نظرات
آخرین اخبار