وحدت ضروری‌ترین نیاز امروز جوامع اسلامی / کردستان الگوی وحدت در جامعه اسلام

امام جمعه بانه در مراسم هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته وحدت تصریح کرد: حفظ و تقویت وحدت میان جهان اسلام و مصون داشتن آن از گزند توطئه‌های دشمنان ضروری‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است و باید در این هفته عظمت پیامبر (ص) که عامل وحدت همه مسلمین است تمام و کمال نشان داده شود.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۷۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسمی جهت هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته وحدت با حضور امام جمعه شهرستان و معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس تبلیغات اسلامی و معاون هماهنگ کننده سپاه بانه و جمعی از مسئولین ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای مراسم معاون سیاسی اجتماعی فرماندار در جلسه اذعان کرد: جهان اسلام اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است چرا که دشمنان در پی اختلاف افکنی بین جوامع اسلامی هستند و از ادارات و نهاد‌های متولی در امر اجرای مراسمات این هفته مبارک انتظار می‌رود که برنامه‌های خود را به نحو احسن و با همکاری و هماهنگی کامل برای برپایی هرچه باشکوه‌تر و در شان هفته وحدت برگزار کنند.


در ادامه امام جمعه شهرستان بانه با تیریک فرا رسیدن ماه ربیع و هفته وحدت تصریح کرد: برای ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام، «وحدت» مهمترین عامل موفقیت به حساب آمده و هرگونه کوتاهی در این راه سبب دوری از اهداف و آرمان‌های بلند اسلام خواهد بود. پیامبران الهی که خود نیز از میان مردم برانگیخته شده اند، با اتّصال و ارتباط با مجاری وحی کوشیده اند تا آدمی را حول یک محور گرد هم آورند تا در پرتو وحدت کلمه، عظمت و اقتدار نظام الهی را به نمایش گذاشته شود و مردم به سعادت حقیقی دست یابند. ایام ولادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فرصت مغتنمی است تا امت اسلام در سایه این پیامبر رحمت، به ریسمان الهی چنگ زده و از تفرقه بپرهیزند.


ماموستا حیدری افزود: در این برهه و چه بسا در طول تاریخ اسلام همواره وحدت ضروری‌ترین نیاز امروز جهان اسلام بوده است و حفظ و تقویت این وحدت از اهم امور است.

امام جمعه بانه خاطر نشان کرد: در رابطه با اجرای مراسمات هفته وحدت عده‌ای برای ضربه زدن به این وحدت و در راستای اختلاف افکنی گام برمیدارند که برای نمونه میتوان به کسانی اشاره کرد که مولودی خوانی را قبیح می‌دانند و این اهانت کردن به ساحت پیامبر اسلام (ص) است و با توجه به آموزه‌های قرآن کریم هیچ گونه اهانتی نسبت به پیامبر قابل قبول نیست و محکوم است، اما دسته دیگری هستند که مولودی خوانی را در جهت نشان دادن عظمت پیامبر (ص) میدانند و این‌ها همان‌هایی هستند که مفلح و رستگارند.

رئیس اداه تبلیغات اسلامی شهرستان نیز با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت ابراز امیدواری کرد که برنامه‌هایی را در شان و منزلت خاتم پیامبران با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا کنند و باتوجه به فرمود: ه‌های مقام معظم رهبری، کردستان استان اصالت و فرهنگ است و در اینجا لازم است بگوییم کردستان استان وحدت انگیز است.


مولازاده افزود: وحدت را به خوبی در استان‌هایی که اهل تیشیع و تسنن در کنار هم زندگی مسالمت آمیز و همچنین همرا با احترام متقابل و داد وستد و انجام دادن سنت حسنه ازدواج در بین هم را می‌توان مشاهده کرد و با توجه به این دیدگاه میتوان به اهمیت این هفته پی برد.

وی به تشریح برنامه‌های وحدت بخش این مرکز اشاره کرد و افزود برای نمایش هرچه بیشتر هفته وحدت مراسمی را در سطح شهر و بخش‌های تابعه شهرستان در نظر داریم و به اجرا خواهیم گذاشت.



در ادامه مراسم معاون هماهنگ کننده سپا بانه نیز با تبریک فرارسیدن ماه مبارک میلاد یگانه منجی عالم بشریت محمد مصطفی (ص) به تشریح برنامه‌های هفته وحدت و بسیج پرداخت و افزود: سپاه شهرستان با هماهنگی سایر ارگان‌ها تعداد ۸۵ برنامه را تداریک دیده است که اجرایی کند و با توجه به دارا بودن این پتانسیل در بیسج که در آن اقشار مختلفی را در بر می‌گیرد و ما نیز باتوجه به این مساله سعی بر اجرای برنامه‌های شاخص با توجه به هر قشر نموده ایم.

مصطفی پیرزاد تصریح کرد: برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و برای نمونه می‌توان به اجرای مسابقات قرآنی، ورزشی و برنامه‌های سازندگی و خدمت رسانی، بهداشتی، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و بسیجیان، همایش ائمه جمعه و جماعت، ویزیت رایگان بیماران در درماانگاه شهید نصرالهی سپاه بانه، نمایشگاه عکس و پوستر، نواختن زنگ بسیج در مدارس، افتتاح عمرانی در روستای سونج وافتتاح سالن فرهنگی ورزشی ۹ دی و ایجاد ایستگاه سلامت اشاره کرد.



معاون هماهنگ کننده سپاه تشریح کرد: در این هفته سازمان بسیج برنامه‌های شاخصی را در سطح کشور اجرا خواهد کرد برای مثال خدمت ۱۰۰۰ پزشک در ۱۰۰۰ مسجد و خدمت رسانی بیش از ۶۰۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم و افتتاح ۱۱۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی در سطح کشور، اجرای برنامه میز خدمت، مسابقات نوآوری صنعتی در دانشگاه‌ها و اعزام پزشکان به مناطق محروم را می‌توان اشاره کرد.



در اخر نیز هریک از مسئولین ادارات سطح شهر به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه هرچه بهتر اجرا کردن مراسمات در این هفته مبارک پرداختند و مراسم با صلوات حاضرین بر محمد و ال محمد (ص) خاتمه یافت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات