بیش از ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری استان زنجان جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع‌شده است، 20 مرکز نیکوکاری در استان زنجان با محوریت مساجد و با مشارکت مردم کمک‌های خیران را جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۶۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هدف از ایجاد این مراکز را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان نیکوکاری و هم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی از جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق مرکز نیکوکاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان از این میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت نقدی، والباقی به‌صورت کالایی است که از طریق این مراکز به نیازمندان همان محل پرداخت‌شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

صفری بابیان اینکه کمیته امداد هیچ‌گونه دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد، تأکید کرد: فعالیت این مراکز با مدیریت مردم و خیرین، با محوریت مساجد و زیر نظر این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مؤثری در تسریع کمک به نیازمندان و محرومان جامعه دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین خدمات ارائه‌شده در این مراکز درزمینه کمک به معیشت، درمان، تأمین جهیزیه، تسهیلات کارگشایی و کمک‌هزینه تحصیلی نیازمندان است.

صفری ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان زنجان فعالیت می‌کنند که واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی باعث بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان شده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد استان شبکه‌سازی است طوری که خیرین، مردم و همه مجموعه‌های استان در کمک به نیازمندان نقش ایفا کنند.

 

ارسال نظرات