مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیت:

زندگی‌ که رنگ خدایی داشته باشد مملو از آرامش است

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیت گفت: آرامش با بالا بردن آگاهی‌های دینی و یاد خدا ایجاد می‌شود و زندگی‌ای که رنگ خدایی داشته باشد مملو از آرامش خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۱۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محسن علوی در برنامه آموزشی – مشاوره‌ای «زندگی به سبک رضوی» ویژه زوجین جوان گفت: تمام افراد در سطوح مختلف اجتماعی با شرایط متفاوت اقتصادی حتی در نهایت قدرت، به دنبال آرامش هستند.

وی در این جلسه که توسط مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی برگزار شد، اخلاق مداری، عبودیت و رشد معنوی در خانواده را مورد بررسی قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه یاد خدا را مایه آرامش در زندگی دانست و ادامه داد: خانه‌ای که بندگی خدا در آن نباشد در ظلمت و تاریکی است.

وی گفت: این آرامش با بالا بردن آگاهی‌های دینی و یاد خدا ایجاد می‌شود و زندگی‌ای که رنگ خدایی داشته باشد مملو از آرامش خواهد بود.

وی در این کارگاه آموزشی، عشق ورزیدن را یکی از پایه‌های اصلی استحکام زندگی دانست و اظهار محبت طرفین در زندگی مشترک را از اصولی عنوان کرد که می‌تواند مایه گرمی کانون خانواده شود.

مشاور استاندار در امور روحانیت با اشاره به عوامل اختلاف برانگیز در زندگی مشترک حضور دوستان ناباب را یکی از عوامل این اختلاف عنوان کرد و گفت: توصیه به همنشینی با خوبان از دستوراتی است که اسلام بر انجام آن تاکید داشته است.

وی همچنین پرهیز از ارتباطات خانوادگی با خانواده‌های غیر دینی، توجه به لقمه حلال، استفاده از تجربیات افراد با تجربه در زندگی، توجه به انجام اعمال عبادی و دعا را برخی از عواملی دانست که می‌تواند در زندگی مشترک تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد.

علوی همچنین توجه به نصایح افراد باتجربه را یکی از راهکار‌های موفقیت در زندگی دانست و گفت: نصیحت زمانی که با تحقیر و تحکم همراه نباشد از سوی فرد مورد قبول واقع می‌شود.

این استاد دانشگاه بزرگ کردن محاسن همسر در زندگی مشترک را باعث شادی و آرامش دانست و ادامه داد: در زندگی مشترک، زوج‌ها می‌بایست به جای عیب‌جویی از همسر به عیب‌های خود مراجعه کنند و به خوبی‌های همسرشان بپردازند.

وی در ادامه زوج‌های جوان را به انجام اعمال عبادی به خصوص نماز سفارش کرد و خانواده‌ها را از ازدواج با افرادی که تقید به خواندن نماز ندارند بر حذر داشت و بی‌نمازی را باعث رفتن برکت از زندگی انسان دانست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها