رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

جمع آوری ۳۵۰۰ نمونه خون بند ناف در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۳۵۰۰ نمونه خون بند ناف از سطح آذربایجان شرقی در بانک خون رویان جهاد دانشگاهی ذخیره شده است.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۵۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسنی در گفتگو با خبرنگاران گفت: نمایندگی بانک خون بند ناف در آذربایجان شرقی از اواخر بهمن ماه ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون ۳۵۰۰ نمونه خون بند ناف ذخیره کرده و در سال گذشته بیشترین درصد رشد را نسبت به سایر استان‌های هم تراز طی چندین سال ذخیره سازی در سطح کشور داشته است.

وی افزود: در سال جاری این مرکز به عنوان نمونه برتر کشوری که بالاترین معیار استاندارد‌های جهانی را در تمام زمینه‌ها به خود اختصاص داده است، معرفی شد.

محسنی با بیان اینکه بیش از ۸۰ نوع بیماری با سلول‌های بنیادی خون بند ناف امکان درمان را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر سرطان‌های خون، کم خونی‌های مادرزادی، تالاسمی نقص سیستم ایمنی در کشور درمان می‌شود و همچنین از سلول‌ها در مراحل پس از شیمی درمانی در درمان انواع سرطان‌ها نیز مورد استفاد قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با اعلام اینکه تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی، چون پارکینسون بیماری‌های قلبی، دیابت، آسیب‌های نخاعی، فلج مغزی و... در حال انجام است، تاکید کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها از این فرصت طلایی حداکثر استفاده را بکنند.

محسنی خاطرنشان کرد: خانواده‌های در آستانه تولد نوزاد در هفته ۳۶ بارداری جهت دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، جهت کسب اطلاعات بیشتر یا عقد قرارداد می‌توانند به نشانی خیابان آزادی مابین گلباد و گلگشت، مرکز پزشکی جهاد دانشگاهی، طبقه دوم دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف آذربایجان شرقی مراجعه کرده و یا با شماره ۰۴۱٣٣٣٥٤٢١٥ تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار