رکنی حسینی اظهار داشت: بردخون فراموش شده و مشکلات بردخون بعد از ۴۰ سال رفع نشده است زیرا مسؤلان شهرستان دیر با نگاه خاص به بردخون نامهربانی و کم لطفی کرده اند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۴۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت: جامعه گرفتار رفتار ظاهری شده و برخی کارها برای خودنمایی و تظاهر است.
امام جمعه بردخون افزود: محرومان و نیازمندان  نیاز به کمک دارند و جوانان برای تشکیل خانواده قادر به ازدواج نیستند.
رکنی حسینی اضافه کرد: باید برای اجرای عدالت و جلوگیری از فساد و تبعیض و تجمل و اشرافیگری برای رفع فقر و شکاف طبقاتی تلاش کنیم؛ عدالت از اصول مسلم دین است و یکی از راه های رسیدن به عدالت اجرای قانون در جامعه است که در اجرای قانون تبعیض پذیرفتنی نیست.
امام جمعه بردخون گفت: قانون برای همه افراد و حتی وابستگان به قدرت و ثروت یکسان اجرا شود و هرکسی در هر جایگاهی در برابر قانون برابر است.
وی ابراز داشت: اگر قانون برای قشر ضعیف جامعه اجرا شود هرگز نمی توان انتظار اجرای عدالت در جامعه داشت که حکومت ۵ ساله امام علی الگوی مناسبی در این زمینه است.
رکنی حسینی نظارت بر عملکرد مدیران و مسؤلان در اجرای عدالت مهم دانست و گفت: آنهایی که بیت المال در اختیار دارند و دارای موقعیت مهم هستند و صاحبان قدرت و ثروت باید مورد نظارت قرار گیرند.
وی با بیان اینکه از ابتدا باید مانع فساد شویم، افزود: در پرتو عدالت، اقشار مختلف جامعه به حق خود می رسند و فقر و محرومیت حذف می شود.
امام جمعه بردخون تصریح کرد: در استان بوشهر از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق می انجامد و آمار ازدواج در سال ۹۷ نسبت به سال قبل کاهش داشته که عامل اصلی آن فقر و محرومیت است.
وی گفت: نباید بیت المال که متعلق به همه مردم است در اختیار قشر خاصی قرار گیرد و اگر بین همه مردم تقسیم شود شاهد وضعیت بهتری هستیم.
خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: سن ازدواج هر روز بالاتر می رود که دولتمردان باید شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند زیرا افراد در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارند پس دولتمردان و منتخبین شبانه روز تلاش کنند.
امام جمعه بردخون اظهار داشت: بسیج باعث اقتدار و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است زیرا با ایثار و رشادت از نظام اسلامی حراست کردند و در گمنامی زیستند و شهید شدند.
وی به تغییر و تحولات شهرستان دیر اشاره کرد و گفت:  از فرماندار جدید انتظار داریم توجه جدی به بردخون کند.
رکنی حسینی افزود: بردخون فراموش شده و مشکلات بردخون بعد از ۴۰ سال رفع نشده است زیرا مسؤلان شهرستان دیر با نگاه خاص به بردخون نامهربانی و کم لطفی کرده اند.
امام جمعه بردخون افزود: چرا استادیوم ورزشی محروم است و فاقد روشنایی است و اعتبار روشنایی آن مشخص نیست و بودجه های بردخون در دیر جذب می شود.
خطیب جمعه بردخون ادامه داد: این ظلم در حق بردخون است، آسفالت جاده خورخان آغاز شد اما پس از مدتی متوقف شد و ماشین آلات به بردخون منتقل شد اما شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم حرفی نزدند و صدایی از این پنج نفر بلند نشد.
وی اضافه کرد: چرا ماشین آلات به آبدان منتقل شد زیرا آنان در شهرستان مسؤل دارند اما ما کسی نداریم و فردی که در فرمانداری دیر مسؤلیت دارد کاری برای بردخون نکرده است.
امام جمعه بردخون گفت: چرا فردی که در فرمانداری شهرستان مسؤلیت دارد با وجودی که برای بردخون کاری نکرده برای مسؤلیت جدید در بردخون انتخاب می شود که اگر فردی در شهرستان موفق بوده مسؤلیت شهرستان را رها نمی کند که در شهرداری بردخون مسؤلیت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در همه زمینه ها مشکل داریم، گفت: بودجه فرهنگی کافی نداریم چرا پایگاه بسیج خواهران بردخون که فعالیت زیادی دارد کمترین اعتبار دارد و اعتبارات فرهنگی در مرکز شهرستان هزینه می شود و کمترین توجهی به بردخون نمی شود زیرا نگاه مسؤلان دیر به بردخون خوب نیست.
امام جمعه ابراز داشت: پس از تقدیر از فرماندار فعلی می پرسیم در این مدت چند بار در نماز جمعه بردخون حاضر شدید، چرا بین مردم بردخون حاضر نشدید، شما فرماندار شهرستان هستید یا شهر دیر، آیا پیگیر مشکلات بردخون بودید، امیدواریم که فرماندار جدید تحولات اساسی در نگاه مسؤلان به بردخون ایجاد کند.
امام جمعه بردخون یادآور شد: در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات در اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم و مدیرکل در مصاحبه اخیر خود گفته احساس می کنم پس از ۳/۵ سال خدمت تغییر در آموزش و پرورش و حضور نیروی جدید نزدیک به صواب است.
وی افزود: از مدیرکل تقدیر می کنیم اما ابهامات و حاشیه های زیادی وجود داشته که امیدواریم فردی دلسوز به معنای واقعی فرهنگی در مسؤلیت قرار گیرد و نیروهای ضعیف بدون تعارف و بدون توجه به حزب و جناح کنار گذاشته شوند و افرادی دارای صلاحیت انتخاب شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات