رئیس ستاد مبارزه با بازی های غیرمجاز رایانه ای کشور:
رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور گفت: ٨٥ درصد از ٢٣ میلیون کاربر در کشور نوجوانان و جوانان هستند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۳۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، خسرو کردمیهن در کارگاه آموزشی شناسایی آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در بوشهر افزود: این موضوع می‌تواند خطری جدی برای دانش آموزان محسوب می‌شود و آموزش و پرورش می‌تواند در کاهش این خطر بیشترین نقش را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای یک رسانه محسوب می‌شوند، ادامه داد:والدین باید در خصوص استفاده فرزندانشان از بازی‌های رایانه‌ای حساس‌تر شوند تا بازی مجاز وارد سبد خرید خانوار‌ها شود.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای کشور با بیان اینکه در کشور‌های دیگر به ویژه آمریکا کودک بدون حضور والدین نمی‌تواند بازی خریداری کند، تصریح کرد: ایران اولین کشوری است که بازی‌های رایانه‌ای در آن به صورت وسیعی توزیع می‌شود و کودک به تنهایی بازی خود را تهیه می‌کند.

کردمیهن با ارائه چند تصویر از بازی‌های تاثیرگذار بر ذهن کودکان و نوجوانان، نکاتی در زمینه عوامل تاثیرگذار بر کودک هنگام بازی، مشکلات برخی بازی‌های رایانه‌ای، همراهی کودک در هنگام خرید بازی و چگونگی منع کردن کودک از بازی بیان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: بازی‌های رایانه‌ای باید در چارچوب فرهنگ باشند تا بازی به شکل‌گیری افکار کودکان و نوجوانان آسیب نرساند.

حمیده ماحوزی افزود: کارگاه آموزشی شناسایی آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز به منظور اطلاع خانواده‌ها از آسیب‌ها و خطرات اجتماعی این گونه بازی‌ها و پیشگیری از این آسیب‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها