امام جمعه سنندج ماه ربیع را فرصت مناسبی برای تشویق ترغیب جوانان به حضور در مساجد دانست و گفت: جوانان سعی کنند در این ماه مبارک در مساجد حضور بیشتری پیدا کنند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۲۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمان خدایی، در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با اعلام اینکه در ماه مبارک ربیع الاول، خیرات و برکات خداوند بر مسلمانان نازل می‌شود، اظهار کرد: این ماه مقام و منزلت خاصی در نزد مسلمانان دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیامبر گرامی اسلام در این ماه به دنیا آمده‌اند این ماه را بهار ماه‌ها لقب داده‌اند و جایگاه ویژه بین مسلمانان و به ویژه مردم استان کردستان دارد.

ماموستا خدایی، مولودی خوانی را از آیین‌های مردم کردستان در ماه ربیع دانست و بیان کرد: این سنت حسنه در استان کردستان هر سال پرشورتر از سال قبل انجام می‌شود.

امام جمعه سنندج در سخنانی به منزلت رسول گرامی اسلام (ص) اشاره و بیان کرد: آن حضرت نه تنها پیامبر مسلمانان، بلکه تکمیل کننده تمامی ادیان الهی است.

ماموستا خدایی الگو قرار دادن رسول گرامی اسلام را موجب سعادت دنیوی و اخروی اعلام کرد و عنوان کرد: هر کس از سیره و روش آن حضرت پیروی کند رستگار می‌شود.

وی ماه ربیع را فرصت مناسبی برای تشویق ترغیب جوانان به حضور در مساجد دانست و یادآور شد: جوانان سعی کنند در این ماه مبارک در مساجد حضور بیشتری پیدا کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات