امام جمعه هرات گفت: وحدت، ایستادگی و مقاومت تنها راه نابودی اسراییل و آمریکا است.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۲۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه‌های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه آرامش در سایه ایمان به خدا به دست می‌آید، اظهار داشت: بر طبق آیاتی از سوره مائده که می‌فرماید:‌ای مومنان پروا الهی داشته باشید، تقوا را رعایت و برای رسیدن به خداوند وسیله‌ای پیدا کرده و با تلاش و کوشش جز رستگاران خواهید شد.

وی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) به ویژگی‌های اخلاقی این امام همام پرداخت و افزود: دوره امامت امام حسن عسکری (ع) نقطه اوج فشار و تنگنا‌های حلقه محاصره دشمن بود. مقطعی که به لحاظ شدت دشمنی و توطئه نسبت به زمان ائمه دیگر بی سابقه بوده است..

جعفری گفت: ترویج تشیع در دوران خفقان جامعه اسلامی مهم‌ترین اقدام امام حسن عسکری (ع) بود.

امام جمعه هرات در ادامه به دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکارن پارآسیایی اشاره و اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از مشکلات بزرگ کشور در شرایظ کنونی را استفاده نکردن از ظرفیت‌های فراوان ملی همچون ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی، انسانی، منابع زیرزمینی، تجاری و رفت وآمد‌های بین المللی عنوان کردند.

وی تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌های مغفول استفاده و در جای مناسب به کار گرفته شوند، کشور با آینده درخشانی روبه رو و کار‌های بزرگ شکل خواهد گرفت.

خطیب نماز جعه هرات به هفته وحدت اشاره و خاطر نشان کرد: از ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ ربیع اولاول بر طبق فرمایشات امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است تا به نوعی جلوی توطئه دشمن در باب اختلاف شیعه و سنی گرفته شود.

وی افزود: تلاش آمریکا برای حفظ بن سلمان به عنوان عامل شرارت در منطقه، تشدید حملات آل سعود به یمن، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مسائلی مهم منطقه هستند که لزوم وحدت مسلمین را بیش از گذشته لازم می‌سازد.

جعفری گفت: وحدت و ایستادگی و مقاومت تنها راه نابودی اسراییل و آمریکا است.

حجت الاسلام جعفری با گرامیداشت هفته بسیج به بیان ویژگی‌ها این قشر پرداخت و اظهار داشت: ایمان، اخلاص، پیشرو و خط شکن، دلسوز، مسئولیت پذیر، دشمن شناس، واقع بین، تکلیف مدار و پیرو ولایت فقیه از مهمترین شاخص‌های این لشکر مخلص خداست.
ارسال نظرات