خبرگزاری بسیج: مراسم "ویژه یادمان جبار باغچه بان" به مناسبت جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان ایران با حضور شهردار منطقه 20 و اساتید شعر و فرهنگ و هنر بر سر مزار باغچه بان در مجاورت تپه باستانی چشمه علی شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۹۹۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار در این مراسم گفت: شخصیت هایی همچون باغچه بان در دوران حیات، ده ها گام فراتر از مردمان زمان خودشان حرکت می کردند و علاوه بر مسئولیت اجتماعی به ساماندهی موضوعی خاص نیز پرداخته اند.

افشار پرداختن به مشاهیر و نامداران بزرگ را مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه هویت هر شهر و مکانی برگرفته از این بزرگان است، افزود: حفظ نام و یاد مشاهیر ری در هویت بخشی این شهر باستانی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی برپایی این مراسم را به فال نیک گرفت و گفت: تداوم این مسیر و احیای یاد و نام مشاهیر بزرگ ری بخش مهمی از چشم اندازی که برای این شهر تعریف شده است را در بر می گیرد و امیدواریم بتوانیم فضایی در خور و شان این بزرگوران ایجاد کنیم.

وی گام اول را شناساندن ری به اهالی ری دانست و افزود: علاوه بر افزایش حس تعلق به این سرزمین باستانی، تلاش می کنیم تا ری را به عنوان نقطه افتخارآمیز تهران به ایران بشناسانیم.

افشار به احیای مسیر جاده ابریشم در شهرری اشاره کرد و گفت: با وجود پتانسیل های مذهبی، تاریخی و گردشگری ری قابلیت دارد به مقصد سفر تبدیل شود و در این راستا محرک های اقتصادی فراوانی در این شهر شناسایی شده اند.

معرفی شهر باستانی ری، آشنایی با شخصیت و فعالیت های ارزشمند جبار باغچه بان، تاریخچه تئاتر کودک و نوجوان در ایران، معرفی کتاب خود نوشت با مضمون زندگی نامه باغچه بان از دیگر برنامه های این مراسم بود که از زبان اساتید عرصه علم و فرهنگ و هنر مطرح شد.

بخش دوم این مراسم بر سر مزار جبار باغچه بان در محلی که خانه پدری وی بوده است، برگزار شد و ضمن حضور در حیاط گورستان متعلق به خانواده اشتری که میزبان پیکر مرحوم باغچه بان بوده اند، با قرائت فاتحه یاد این بزرگ مرد را گرامی داشتند.

ویژه یادمان جبار باغچه بان به مناسبت جشن صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان ایران با حضور شهردار منطقه 20، بخشدار مرکزی شهرری، دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و اساتید و فرهیختگان عرصه علم و فرهنگ و هنر و انجمن هنرهای نمایشی کشور در مجاورت مزار جبار باغچه بان برگزار شد.

 

ارسال نظرات