خبرهای داغ:
آیت‌الله نور مفیدی:

در عرصه تبلیغ دین به جایگاه واقعی خود نرسیده ایم

امام‌جمعه گرگان گفت: حوزه‌های شیعه آنطور که باید و شاید نتوانسته به رسالت تبلیغی خود عمل کند؛ اکنون در امر تبلیغ نه اینکه بی‌توجه باشیم، اما نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسیم.
کد خبر: ۹۰۷۷۹۳۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
در عرصه تبلیغ دین به جایگاه واقعی خود نرسیده ایم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه تبلیغ دین و معارف اسلامی است، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند که امروز اهمیت تبلیغ برای همه ادیان و مذاهب روشن و آشکار شده است به همین علت همه سعی می‌کنند که از امر تبلیغ در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی به شیوه مطلوب استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیحیت با استفاده از تبلیغ توانست خود را در کل دنیا بازسازی کند، اضافه کرد: امروزه وهابیت نیز در سطح گسترده درحال تبلیغ است و در بسیاری از کشور‌های اسلامی گروه‌های وهابی حضور دارند که متخصصان عرصه‌های مختلف پزشکی و کشاورزی بوده، ولی به کار تبلیغ نیز مشغول هستند.

امام‌جمعه گرگان خاطرنشان کرد: حوزه‌های شیعه آنطور که باید و شاید نتوانسته به رسالت تبلیغی خود عمل کند؛ همانطور که در گذشته برخی به این زمینه‌ها وارد می‌شدند، اما کار آن‌ها حساب‌شده و ساماندهی‌شده نبود اکنون نیز در امر تبلیغ نه اینکه بی‌توجه باشیم، اما نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسیم.

وی با تاکید بر اینکه حرکت‌های تبلیغی حوزه باید کامل‌تر و حساب شده‌تر باشد، گفت: دنیای کنونی بسیاری عجیب و پیچیده است چراکه دشمنان مباحث اصولی و اعتقادات مردم را زیر سوال می‌برند و حوزه‌های علمیه باید با بازنگری در عملکرد خود به سمت مقابله با تهاجم‌های فکری دشمنان حرکت کنند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه دوران امام حسن عسکری (ع) زمان خاصی بوده است، تصریح کرد: اندیشه‌های وارداتی در دوران ایشان جامعه شیعه را احاطه کرده بود به‌صورتی که برخی از افراد به شک و تردید افتاده بودند، اما در همین زمان امام عسکری (ع) با تبلیغ خود بسیاری از شیعیان را از تردید و شک نجات دادند.
ارسال نظرات