خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان بیان اینکه مسؤولان ارشد نظام باید به مسائل اصلی کشور بپردازند گفت: زیبنده نیست که به مسائل حاشیه‌ای نظیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها بپردازند در حالی که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید بار‌ها در این خصوص موضع گرفتند، ولی برخی بر خلاف موضع فقاهت و مرجعیت عمل شد.
کد خبر: ۹۰۷۷۹۲۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
حضور زنان در ورزشگاه‌ها بر خلاف موضع مرجعیت است/سخنان وزیر خارجه زیبنده نبود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم یکی از آسیب‌های بی تقوایی و ارتکاب معاصی را نابود شدن اعمال دانست و بیان کرد: باید با رعایت تقوای الهی ایمان خود را حفظ کرده و با اعمال صالح گناهان خود را پاک کنیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: ایشان دوران بسیار سختی را گذراندند و در نامه‌ای فرمودند که هیچ یک از پدرانم محنتی که می‌کشم را نکشیدند.

امام جمعه قم با اشاره به برخی از مشکلات امام حسن عسکری (ع) که با آن روبه رو بودند خاطرنشان کرد: آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت، معرفی امام بعد از خود یعنی حضرت امام مهدی (عج)، مبارزه با فتنه گران داخلی، ادعای امامت جعفر کذاب و... از مسائلی بود که حضرت با آن روبه رو بود.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان در این ایام از پیامبر خدا بیشتر یاد می‌کنند؛ امروز بیش از همیشه نیازمند بازخوانی اسلامی هستیم که پیامبر اکرم مبشر آن بودند.



اسلام ناب جاهلیت مدرن را در نوردیده است

سعیدی مطرح کردن اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) در سطح جهان را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اسلام ناب جاهلیت مدرن را در نوردیده و به فضل الهی قرن آینده قرن اسلام ناب محمدی و حاکمیت مصلح جهانی و رهبری الهی حضرت مهدی (عج) خواهد بود و آن حضرت جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه در عصر غیبت زمینه ساز تشکیل حاکمیت این رهبری الهی است، افزود: باید شاخص‌های اسلام ناب را به عنوان مکتب انقلاب اسلامی بازخوانی کنیم. اسلام اهل بیت (ع) تداوم اسلام راستین رسول خدا (ص) است و معارف اسلام ناب در مکتب اهل بیت تجسم پیدا کرده و تفکیک بین اسلام رسول الله و اسلام اهل بیت به معنای برش انحرافی و خطرناک است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تشیع را امتداد اسلام راستین رسول الله و متعلق به همه امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولایت اهل بیت (ع) امت اسلام را در امواج فتنه هدایت و راهنمایی می‌کند.

سعیدی با بیان اینکه عقل گرایی در اسلام مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: اسلام ناب اسلام معنویت و تقوا برپایه بندگی خداوند است و محصول چنین معنویتی کرامت انسانی و مسؤولیت شناسی است.

وی عدالت گرایی را از دیگر ویژگی‌های اسلام ناب محمدی دانست و یادآور شد: امروز در سیاست بین المللی جمهوری اسلامی، دفاع از ملت‌های مظلوم در منطقه تبلور یافته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسلام ناب با مفسدان و متجاوزان مقابله می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز مکتب انقلابی اسلام در مواجهه با نظام سلطه بین الملل گمشده انسان معاصر است و تمدن غربی پایه‌های فکری خود را از دست داده و رو به افول است.



مقوله‌های افول در آمریکا نمایان است

وی اضافه کرد: در آمریکا همه مقوله‌های افول نمایان شده است؛ لبیرال دموکراسی به علت مسخ هویت انسانی دیگر جذابیت ندارد و انسان خسته و گمشده و گرفتار بحران هویت در جستجوی مکتبی است که علم و ایمان را برپایه فطرت در دنیای معاصر زنده کند و این مکتب اسلام ناب محمدی است.

سعیدی با بیان اینکه در غرب پیشرفت و گسترش اسلام رشد تصاعدی پیدا کرده است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی برپایه اسلام ناب توانسته دین حرکت بخش و احیاگر را به عنوان یک نسخه نوین درمان مشکلات انسان ارائه کرده و رهایی انسان‌ها از یوق استبداد و استعمار را رقم بزند؛ این انقلاب در دهه چهارم و پنجم قادر است برپایه نظریه مقاومت در برابر دشمن قوی پنجه، لیبرال دموکراسی غرب را به دره سقوط بکشاند.

سعیدی با اشاره به عملیات موسوم به کمین پرچم و کشته شدن چندین صهیونیست خاطرنشان کرد: نیرو‌های مقاومت شکست سنگینی را به صهیونیست‌ها تحمیل کردند و مقاومت نشان داد به قول مقام معظم رهبری روزگار بزن در رو تمام شده است و همانگونه رهبری پیش بینی کردند این رژیم ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه مسؤولان ارشد نظام باید به مسائل اصلی کشور نظیر مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن و تلاش برای رفع تحریم‌ها اهتمام داشته باشند، تاکید کرد: زیبنده نیست که به مسائل حاشیه‌ای نظیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها بپردازند در حالی که حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید بار‌ها در این خصوص موضع گرفتند، ولی برخی بر خلاف موضع فقاهت و مرجعیت عمل کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه از مسؤولان دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود در اظهارات خود از موضع عزت، حکمت و مصلحت به گونه‌ای سخن بگویند که دستاویز دشمن نشود بیان کرد: سخنان وزیر خارجه درباره پولشویی در داخل زیبنده نبود.
ارسال نظرات