خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه گفت: انباشت سیب در کنار جاده ها تاسف آور است.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۸۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: خداوند برای ما انسان‌ها سه نوع زندگی و حیات از جمله زندگی دنیوی، عالم برزخ و عالم قیامت در نظر گرفته و یاد قیامت و معاد باعث می‌شود انسان در قلب خود خوف الهی را نهادینه کند.

وی افزود: در روز قیامت و روز محشر خداوند متعال تدبیری اندیشیده و اسراری که انسان در دنیا مخفی می‌کرد در روز محشر آشکار و روشن می‌شود و انسان‌ها با چشم خود قلب دیگر انسان‌ها را مشاهده می‌کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: کسانی‌که مومن و متقی هستند زمانی‌که درون آنها روشن و آشکار می‌شود لذت آنها به خاطر اعمال خوبی که در دنیا انجام داده‌ اند بیشتر می‌شود و عزت آنها بالا می‌رود و برعکس کسانی‌که در دنیا بدباطن، بدنیت و اختلاسگر بودند زمانی‌که درون آنها در قیامت به وضوح دیده می‌شود احساس خاری و ذلت می‌کنند پس ای جماعت بترسید از عذاب الهی که در انتظار بدکاران است.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع ) در مورد خانواده در نهج‌البلاغه، گفت: حضرت علی (ع ) می‌فرماید هرکس ظاهر خود را بهتر از باطن خود نشان دهد و به خانواده خود ظلم کند ترازوی اعمال او در روز قیامت سبک نشان داده می‌شود اما هر کس باطن او از ظاهرش بهتر باشد ترازوی اعمال خوب او در قیامت سنگین نشان داده می‌شود.

قریشی با اشاره به اینکه خلفای عباسی امام حسن عسگری (ع) را در دوران جوانی به شهادت رسانند، اظهار کرد: خلفای بنی عباس با فشار زیاد به اهل‌بیت (ع ) و شهادت رساندن امام حسن عسگری(ع) باعث شدند که مردم در آن زمان مردم از وجود امام بی‌بهره شوند.

وی افزود: پس از به شهادت رسیدن امام حسن عسگری (ع) ولایت و امامت امام زمان زمان (ع) شروع می‌شود و در این ایام باید بیشتر متوسل امام زمان (ع) و دین بود به خصوص مسئولان امام زمان را بیشتر شناخته و متوسل او شوند چرا که به برکت وجود امام زمان (ع) است که جامعه اسلامی برپا ایستاده است.

امام جمعه ارومیه ضمن تبریک هفته وحدت، بیان کرد: دوازدهم ربیع‌الاول به نقل از اهل سنت سال‌روز ولادت پیامبر اکرم (ص) بوده و به نقل از شیعیان هفدهم ربیع‌الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) است بنابراین در مملکت اسلامی با تدبیر امام خمینی (ره) ما بین این تاریخ را هفته وحدت نامیدند تا تمامی مذاهب دور شمع وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) جمع شده‌اند تا با اتحاد تمام مقابل دشمنان انقلاب و اسلام ایستادگی کنند.

وی با اشاره به انباشته شدن سیب کنار جاده‌ای استان، اظهار کرد: سیب‌درختی که در جاده کنار خیابان‌ها جمع شده است بدون شک نتیجه بی‌توجهی مسئولان است و مسئولان باید برای این معضل کشاوزان چاره‌ای اندیشیده‌ تا کشاورزان بتوانند از دسترنج خود بهره بیشتری ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظرات