خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین گفت: صدای سیلی محکم جبهه مقاومت عالم را فرا گرفت. آنها غلطی کردند و پاسخ محکم شنیدند و تلفات زیادی دادند و یک نمونه آن مینی بوسی بود که مورد هدف قرار گفت و آمار کشته ها را اعلام نکردند و در نهایت صهیونیست ها تن به آتش بس دادند.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۵۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: این کنگره با اجازه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در قزوین کار خود را آغاز کرد و در حالی که در برخی از استان ها یک روزه یا دو روزه برگزار می شود اما در استان ما در پنج روز برگزار شد.

 

وی افزود: در هر روزی از این پنج روز، یکی از اقشار حضور پیدا کردند که فرهنگیان، دانش آموزان، دانشگاهیان، بانوان و خانواده های معزز و مکرم شهدا از جمله آنها بودند و برنامه های کنگره در این پنج روز با پنج برنامه متنوع برگزار شد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: برنامه های اجلاسیه در نمایشگاه های بین الملل در دو سالن مجزا برگزار می شد و هر دو سالن مملو از جمعیت بود و این جو معنوی نشان داد به معنای واقعی کلمه شهدا خودشان این برنامه ها را مدیریت می کنند.

 

وی اذعان کرد: الحمدالله کنگره ملی سه هزار شهید قزوین به خوبی برگزار شد و یکی از رهاوردهای آن که خدا را به واسطه آن سپاسگزاریم وحدت اقشار مختلف مردم برای حضور در این مراسم بود، مردم نشان دادند که با هر سلیقه ای زمانی که نام شهید به میان می آید همه در میدان بزرگداشت شهدا حضور دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: از زحمات برادران عزیز سپاه استان قزوین و نیروهای بسیج که از ماه های گذشته پیگیر برنامه های این کنگره بودند سپاسگزاریم. خدا را شکر محصول این زحمات آبرومندانه بود. همچنین از زحمات مدیران دستگاه های مختلف استانی، روحانیت معظم و همه مسئولان گرامی که به میدان آمدند و نشان دادند زمانی که سخن دین به میان می آید هیچ اختلاف نظری وجود ندارد، تشکر می کنیم.

 

وی ابراز کرد: همه مردم استان قزوین و مسئولان گرامی همواره پای درس و مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و پایبند به شعار انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم هستند، همه ما تمرین کرده ایم که دل هایمان باهم باشد.

 

آیت الله عابدینی گفت: ما در راهپیمایی اربعین حسینی نیز شاهد حضور هر سلیقه و گرایشی بودیم، زیرا همه ما پای درس مکتب سیدالشهدا، وحدت، برادری و خدمتگزاری به آرمان های شهدا هستیم.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: میوه و ثمره کنگره شهدای استان قزوین این بود؛ زمانی که هیئت قزوینی پیش از برگزاری کنگره به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند ایشان تاکید کردند کاری کنید که صدا و پیام شهدا به گوش همه برسد این وظیفه ماست، ما برای عمل به توصیه رهبری باید ابتدا بدانیم صدا و مطالبه شهدا چه چیزی است؟

 

وی ادامه داد: هرچه یا ایها الذین امنوا و یا ایها الناس که در قرآن کریم آمده مطالبه شهداست، زیرا شهیدان پای این کلام ایستادند و به شهادت رسیدند، هرچه امر و نهی قرآنی وجود دارد درس شهداست.

 

این خطیب نمازجمعه قزوین گفت: در سوره یس این گزارش یک شهید است که خداوند درباره او می فرماید، مردی از راه دور وارد شهر شد و مردم را به پیروی از دین و کلام پیامبر سفارش کرد؛ درواقع خدای متعال به ما می گوید که این شهدا در دوران های مختلف و در طول تاریخ پای مکتب انبیا، پیامبر و ائمه ایستادند و شکنجه و زندان دیدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: پیام شهدا این بود که ای مردم اگر دنبال بنیان مستحکم تقوا هستید باید راه انبیا و ائمه را ادامه دهید، شهدای عصر ما به این بیان گفتند که از امام و ولی فقیه و رهبر خود پیروی کنید حال باید ببینیم به چه میزان این پیام شهدا را شنیدیم؟

 

وی عنوان کرد: تاکید شهیدان این است که مساجد را خالی نگذارید و نماز جمعه و جماعت را ترک نکنید امر به معروف و نهی از منکر را تنها نگذارید، مردم مظلوم را پشتیبانی کنید و در مقابل زیاده خواهان بایستید.

 

آیت الله عابدینی اذعان کرد: پیام شهدا این بود که ای مردم من ایمان آوردم شما هم پیام مرا بشنوید، تمام وصیت نامه شهدا ایمان به خدا و قیامت و سفارش به حجاب و دین و وحدت و برادری است.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: در قرآن آمده است زمانی که شهید به شهادت می رسد و او را به بهشت دعوت می کنند او می گوید پیش از ورود به بهشت صحبتی با قوم خود دارم، ای کاش این مردم می دانستند چگونه خدا مرا مورد لطف و غفران خود قرار داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شهدا می فرمایند خداوند ما را در مقام مکرمین که بالاترین مقام معنوی در دنیا محسوب می شود، قرار داد و اگر خانواده و دوستان من این را بدانند به حال من غبطه می خورند و آرزو می کنند ای کاش مقام شهدا را پیدا می کردند.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیام دیگر شهدا همان پیام ابوالفضل العباس (ع) بود که فرمودند اگر دست راست مرا قطع کنید مرا به سمت شهادت پیش برده اید و شهید هیچگاه نمی میرد بلکه دار و ندارش را به خدا می فروشد و وقتی خدا آنها را خرید، ماندگاری پیدا می کند.

 

وی ابراز کرد: وقتی خداوند دست حضرت ابوالفضل (ع) را خرید، این دست یدالله شد که مظهر قدرت خداست و این قدرت تا قیام قیامت از دین خدا دفاع می کند و حضرت به همین خاطر می فرماید من تا قیام قیامت مدافع دین هستم و شهدا نیز تا قیامت مدافع دین هستند.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: امام حسین (ع) فرمودند من اراده کرده ام آمر به معروف و ناهی از منکر باشم و این پیام دیگر شهیدان است و ما نیز باید در مقابل ناهنجاری ها از زبان و عمل خود استفاده کنیم و صرفاً تماشاگر نباشیم و راه و پیام شهیدان را فراموش نکنیم.

 

خطیب جمعه قزوین با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) یادآور شد: با شهادت امام حسن عسکری (ع)، امامت امام زمان (عج) آغاز می شود. شهادت آن حضرت را به عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) تسلیت عرض می کنم و آغاز ولایت امام زمان (عج) را تبریک می گویم.

 

وی اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در حدیثی فرمودند زیاد به یاد خدا باشید تا عاشق حضرت حق شوید و آنقدر به یاد خدا باشید که وقتی نام خدا گفته می شود دلتان از عشق و محبت به لرزه در آید.

 

امام جمعه قزوین به ادامه حدیث امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند زیاد به یاد مرگ باشید و فکر نکنید همیشه انسان زنده است و در دنیا می ماند. زمانی میرسد که هیچ چیز به فریاد شما نخواهد رسید و گاهی ثروت شما در دنیا وبال شما می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به هفته وحدت یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند با انسان ها خوش برخورد و خوش کلام باشید و برای آنها احترام قائل شوید و نسبت به آنها با حسن ظن رفتار کنید.

 

وی تصریح کرد: حضرت به شیعیان می فرماید با همگان خوش برخورد باشید تا آنها را جذب کنید و مردم شیفته اهل بیت (ع) شوند و امام عسکری (ع) می فرمایند اگر من این را بشنوم خوشحال می شوم.

 

آیت الله عابدینی به مقاومت مردم غزه و سیلی محکم جبهه مقاومت به صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: صدای سیلی محکم جبهه مقاومت عالم را فرا گرفت. آنها غلطی کردند و پاسخ محکم شنیدند و تلفات زیادی دادند و یک نمونه آن مینی بوسی بود که مورد هدف قرار گفت و آمار کشته ها را اعلام نکردند و در نهایت صهیونیست ها تن به آتش بس دادند.

 

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: چندمین بار است که صهیونیست ها سیلی می خورند اما هنوز هم نمی فهمند که کجای کار هستند.

 

وی با بیان اینکه زمانی در سرتاسر کشورهای اسلامی مسلمانان یک نقطه امن نداشتند، اذعان کرد: امروز به یاری خدا در سرتاسر سرزمین های اشغالی یک نقطه امن برای صهیونیست ها وجود ندارد و هر نقطه در تیررس موشک های مخرب مقاومت اسلامی قرار دارد و این اتفاق جای شکرگزاری دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز وفات علامه جعفری (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان خدمات بسیاری به فرهنگ و معنویت مردم ارائه کردند و یکی از کارهایشان ترجمه نهج البلاغه و شرح مفصل نهج البلاغه است؛ همچنین این مرد بزرگ مقالات و کتاب های بسیاری ارائه کردند.

 

امام جمعه قزوین با تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: کارنامه موفق بسیج را در برپایی کنگره بزرگداشت شهدا مشاهده کردیم و امروز بسیجیان ما شهریاری ها، تهرانی مقدم ها و جوانان دانشمندی هستند که در عرصه های مختلف، ایدان اسلامی را در رده کشورهای تک رقمی دنیا قرار داده اند.

 

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و ملی ما ظرفیت شکست تحریم ها را دارد، خاطرنشان کرد: شکست تحریم ها یعنی شکست آمریکا و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تحریم ها فرصتی هست تا سیلی محکم دیگری به صورت آمریکا بزنیم که بعد از سیلی پیروزی انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی دفاع مقدس و فتنه ترور به صورت آمریکا نواخته می شود.

 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: مردم از تحریم ها و مدیرانی که دلسوزی و تدبیر نکردند سختی کشیدند اما هیچگاه متزلزل نشدند و خسارت آن برای آمریکا می ماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از دستگاه قضایی برای اعدام مفسدان اقتصادی عنوان کرد: این اقدام دستگاه قضایی مردم را امیدوار کرد و مفسدان دیگر را مأیوس کرد و کار بسیار بجایی بود و فوراً اثر آن را در فضای اقتصادی دیدیم.

 

وی با تأکید بر اینکه این نیمه پیدای کار بود، گفت: مردم منتظر نیمه پنهان کار هستند. آنهایی که با طلا و دلار جامعه را با خطر مواجه کردند، اینها خریدار بودند و قطعاً یک فروشنده ای هست که خریدار از او خریداری می کند.

 

امام جمعه قزوین گفت: اینکه خریداران را مجازات کردید مردم از شما سپاسگزار هستند اما جامعه ما منتظر محاکمه فروشندگان دلار، طلا و سکه به مفسدان اقتصادی هستند.

 

آیت الله عابدینی در پایان گفت: باید شکر باران الهی را به جای بیاوریم و به حمدالله امسال پاییز خوبی داشته ایم و ان‌شا الله همچنان شاهد بارش رحمت الهی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها