امام جمعه اردبیل گفت:ملت ما بسیجی هستند و بسیج نماد حضور ملت ما در صحنه است و  هنر انقلاب این است که تولیت امور را به دست  خود ملت سپرده است و تحریم ها و فشار های دشمن صرفا برای اخراج ملت از صحنه و ایجاد فاصله بین ملت و نظام است.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۳۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

بسیج نماد حضور ملت در صحنه است/اسرائیل از همام مسیری به که منطقه آمد برمیگردد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،  آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته بسیج با گرامیداشت این هفته اعلام داشت: هرکس در این کشور به عزت و استقلال و اعتلاء و اقتدار کشور اسلامی ما ایران عزیز غیرت و دلسوزی و حساسیت داشته و دست و زبانش پاک و رفتارش در مسیر مصالح کلان ملت باشد و موظفی کار نکند او بسیجی است با این تعریف معظم ملت ما بسیجی هستند و بسیج نماد حضور ملت ما در صحنه است و  هنر انقلاب این است که تولیت امور را به دست  خود ملت سپرده است و تحریم‌ها و فشار‌های دشمن صرفا برای اخراج ملت از صحنه و ایجاد فاصله بین ملت و نظام است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ولادت حضرت ختمی مرتبت و هفته وحدت اظهار داشت: رسول خدا بزرگترین نقطه وحدت و اشتراک امت است و خداوند بار‌ها در قرآن امر اختلاف را به حکمیت رسول خدا حواله داده و قسم خورده که اگر از صمیم قلب حکمیت او را نپذیرید به هیچ چیز ایمان نیاورده اید.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: رسول خدا در تمام امور اختلافی سیره بسیار مبارکی دارد که با وجود آن جایی برای اختلاف نیست

وی افزود: نظریه خانواده واحد جهانی که لازمه آن اخوت تمام انسان‌های روی کره زمین است. شاهکار رسول خدا در موصوضوع وحدت و صلح جهانی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره افشای پشت پرده حمله به غزه اظهار داشت: این هفته اسرائیل مطلبی را افشاء کرد که شایسته است بخاطر آن امت اسلامی خون بگرید. ماجرا از این قرار است که بن سلمان به نتانیاهو می‌گوید با تمام قوا به غزه حمله کن تا خبر حمله دنیا را مشغول کند و موضوع خاشقچی فراموش گردد.

وی افزود: آل سعود از اول تاسیس خود خائن به آرمان فلسطین بوده است و در بدو تاسیس نیز شرط انگلیس با آن‌ها این بود که شما را سر کار می‌آوریم به شرط اینکه در خصوص فلسطین و استقرار اسرائیل با ما همکاری کنید به همین جهت موسس حکومت سعودی می‌گوید "وهبنا فلسطین لمساکین الیهود"،

 اما از قضا اسکنجبین صفرا افزود یعنی "نه تنها خاشقچی از یاد‌ها و از قلم‌ها و رسانه‌ها نرفت بلکه افتضاح بزرگی برای اسرائیل درست شد".

وی در ادامه بیان کرد: حماس در یک حرکت جدید با موشک به اسرائیل جواب داد و در یک روز ۴۰۰ موشک به اسرائیل پرتاپ کرد و برای اولین بار نتانیاهو از طریق مصر از حماس تقاضای آتش بس کرد.
امام جمعه اردبیل افزود: شلیک ۴۰۰ موشک در یک روز و تقاضای آتش بس توسط اسرائیل یک حادثه بسیار مهم و جدید است و تمام معادلات آمریکا و اسرائیل و ائتلاف آمریکایی در منطقه را بهم می‌ریزد.

وی گفت: در این حادثه هیبت نظامی اسرائیل تماما شکست و مقاومت ثابت کرد که از این به بعد قدرت بازدارندگی دارد. ضربه آن چنان عمیق بود که لیبرمن مجبور به استعفاء شد و ۲۰ هزار اسرائیلی از آلمان تقاضای پناهندگی کردند.

وی ادامه داد: این پیروزی آن قدر بزرگ بود که اهالی غزه جشن گرفتند. صدای تکبیر از مساجد غزه و صدای ناقوس از کلیسا‌های غزه بلند شد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: اسرائیل هنوز در  حیرت است که چگونه فلاخن در عرض ۴ سال به موشک تبدیل شد. آن هم در محاصره تکنولوژی و در وضعیتی که غزه در محاصره اقتصادی وحشتناک قرار دارد. سوخت، برق، دارو و... وجود ندارد. پرداخت حقوق کارمندان با مشکل مواجه است.

وی افزود: تنها معبر که رفح است توسط مصر بسته شده، تونل‌های زیرزمینی که با آن آذوقه می‌آوردند توسط سیسی با بتون پرشده و از طریق دریا حمل و نقل کاملا قطع است. حتی برای گرفتن ماهی با مخالفت و تیراندازی اسرائیل مواجهند. به تعبیر دیگر غزه با یک و نیم میلیون جمعیت به یک زندان بزرگ برای فلسطینی‌ها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: ترس اصلی اسرائیل از این است که وقتی تحولات و تطورات و پیشرفت‌های موشکی حماس در ۴ سال این قدر رشد بکند در آینده نزدیک باید منتظر یک فاجعه عظیم موشکی باشد. به همین جهت  اسرائیل از این به بعد دیگر خواب راحت نخواهد داشت.

وی گفت: این حرکت آبروی پادشاهان عربی را کاملا برد؛ چون اهالی غزه با وسائل بسیار ساده و آسان بینی اسرائیل را به خاک مالیدند، اما پادشاهان عربی با خرید‌های افسانه‌ای سلاح، قدرت اثرگذاری ندارند. انگار آن سلاح‌ها را برای سرکوب مسلمان‌ها و ملت‌های خودشان خریده اند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اهالی غزه با مقاومت به این نقطه رسیدند. آن‌ها حاضر نشدند با صهیونیست‌ها رقص شمشیر عربی بکنند. حاضر نشدند با آن‌ها بر روی جنازه یمنی‌ها لیوان خون مظلومان را سر بکشند. حاضر نشدند معامله"صفقه القرن" را امضاء بکنند. حاضر به قبول انتقال پایتخت اسرائیل به قدس نشدند. گفتند کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد تا پایتخت هم داشته باشد.

وی افزود: این حرکت ثابت کرد که موشک از جهت بازدارندگی فوق العاده است. بی جا نیست که آمریکا با اصرار به ایران می‌گوید باید تمام موشک‌های خود را به ما تحویل بدهید.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل خاطر نشان کرد: اسرائیل می‌گفت: آینده از آن ماست، چون پیرمرد‌های فلسطینی می‌میرند و بچه‌های فلسطین اشغال را فراموش می‌کنند، اما اتفاقا همین بچه‌های فلسطین این موشک‌ها را ساختند.

وی گفت: آنچه در این ماجرا عجیب است اینکه اسرائیل نمی‌تواند حریف یک گروه شبه نظامی در فلسطین شود، اما ایران را با حمله تهدید می‌کند. این‌ها همه در مقابل ایران جنگ روانی و صورت با سیلی سرخ کردن است.

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: بزرگترین پیام این آتش بس و شکست بزرگ اسرائیل این است که اولا آمریکا و ائتلاف آمریکایی با آن همه سلاح و دلار و نیرو‌های نظامی در برابر یک گروه شبه نظامی عاجز است و این رسوایی بزرگی برای آمریکا و هم پیمانان اوست. ثانیا سرنوشت منطقه دست ملت هاست نه دولت‌ها و هر ملتی اراده کند خودش سرنوشت خودش را به دست می‌گیرد و لو رژیم شروری مثل اسرائیل در برابر آن‌ها قرار بگیرد.

وی در خاتمه اظهار داشت:

سخن ما به اسرائیل همان سخنی است که سید حسن نصرالله به آن‌ها گفته است. سید حسن نصر الله خطاب به اسرائیل می‌گوید " ای‌ها الیهود لم یبق لکم من فلسطین الا الرحیل الرحیل فی اسرع الآجال و ذلک خیر لکم ان کنتم تعلمون"
 
ارسال نظرات