خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت:ناتوانی غرب برای زیر سلطه بردن ایران با تحریم و خروج دلار از معادلات بین‌المللی برخی کشورها هیمنه آمریکا را در جهان برهم شکست و این درس بزرگی برای مذاکرات است.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۳۲
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر، ضمن بیان اینکه برخی تصور کردند با دور جدید تحریم‌ها از سیزدهم آبان ملت ما از گرسنگی خواهند مرد و همه چی تمام می‌شود، اظهار کرد: چهل سال است که ایران در زمینه‌های مختلف تحریم شده و علیرغم این تفاسیر توانستیم روی پای خود بایستیم، بنابراین هیاهوی دشمن پیرامون دور جدید تحریم‌ها راه به‌جایی نخواهد برد.
وی بابیان اینکه سیزدهم آبان ماه امسال روحیه استکبارستیزی مردم و حماقت دشمن را نشان داد، اضافه کرد: آمریکا سابقه ایران را خوب نشناخته است و حتی در نقشه جغرافیا نمی‌داند کجاست با این حال حرف‌های سخیف و بچه‌گانه غربی‌ها ملت ایران را بیشتر هوشیار کرد.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه اعتماد بخشی دولتمردان، تقویت روحیه و وحدت ملی نقش تعیین‌کننده در منطقه داشت و هیاهوی استکبار را بیشتر هویدا کرد، ابراز داشت: آمریکا در صدد تحریم نفتی ایران است و اگر هشت کشور را از این قاعده مستثنا کرد به دلیل جلوگیری از گران شدن قیمت نفت بود نه صرف حفظ منافع ایران، لذا این موارد باید مورد نظر تیم مذاکره‌کننده باشد.
امینی در ادامه تصریح کرد: ناتوانی غرب برای زیر سلطه بردن ایران با تحریم و خروج دلار از معادلات بین‌المللی برخی کشور‌ها هیمنه آمریکا را در جهان برهم شکست و این درس بزرگی برای مذاکرات است، چهل سال تحریم را پشت سر گذاشتیم و این هیاهوی دشمن بی‌ثمر خواهد بود.
وی ضمن اشاره به هفته وحدت از ۱۲ لغایت ۱۷ ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) به عنوان یکی از نیاز‌های امت اسلام، اضافه کرد: طی سنوات اخیر انگلیس و آمریکا بار‌ها تلاش کردند تا دو دستگی را در امت اسلام بدمند و گاهی در محور قومیت و مذهب کشور‌های عرب غرب‌ستیز ورود داشتند بنابراین امت اسلام باید مراقب باشند تا این وحدت خدشه‌دار نشود.
امام جمعه شاهرود به دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران مدال‌آور معلول نیز اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مشکلات موجود عدم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، جغرافیایی و انسانی است، این افراد با مشکلات جسمانی توانستند تا قهرمانی جهان پیش روند، ظرفیت‌های نهفته را با کار جهادی می‌توان شکوفا کرد و به قله‌های موفقیت رسید و این یک درس بزرگی محسوب می‌شود.
امینی در ادامه تصریح کرد: در این تیم بانویی باحجاب چادر پرچم قهرمانی ایران را به گردش درآورد که نشان دادند که علیرغم شعار‌هایی که علیه این پوشش برتر سر می‌دهند و آن را مانع برای ورزشکاران می‌دانند به هیچ وجه محدودیت نیست و این درس دیگر این رویدار بزرگ به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: اعدام دو مفسد اقتصادی موجب اعتماد دوباره مردم به قوه قضائیه شد که در این وادی مجلس و دولت باید مراقبت کنند تا جلوی اتفاقاتی، چون مفاسد اقتصادی گرفته شود و از سوی دیگر مردم اگر مبارزه با مفاسد اقتصادی را به عینت ببیند قطعا سختی‌ها را راحت‌تر تحمل خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها