حجت الاسلام ‌خالدی گفت: شرایط دوران امامت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بسیار سخت بود و آن حضرت را حاکمان ظالم عباسی در زندان و یا در جمع نظامیان تحت نظر داشتند.
کد خبر: ۹۰۷۷۸۰۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم عزاداری شهادت جانسوز امام‌حسن عسکری علیه السلام‌ ‌با اقامه نماز مغرب وعشا درمسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر مال خلیفه لردگان برگزار شد.

دراین‌مراسم‌امام جمعه موقت فلارد با تسلیت شهادت یازدهمین  پیشوای شیعیان‌گفت:کسانی به خدا رسیدن که امام شناسی خوبی داشتند بدون شناخت امام نمی شود به خدا رسید.

حجت الاسلام امین ‌خالدی ادامه داد:این شناخت و معرفت به امام است که شب شهادت امام حسن ‌عسکری علیه السلام شما را درمجلس سوگواری آن حضرت جمع کرده،مجلسی که امام‌عصر (ارواحنافداه)صاحب عزا است .

وی به مبارزات امام یازدهم بادشمنان اسلام اشاره کردوافزود:خلفای عباسی از ترس حضرت امام‌ عسکری علیه السلام را در پادگان و میان‌ نظامیان قرار داده بودند تاتمام حرکاتش را زیر نظر داشته باشند، آن حضرت در سخت ترین شرایط مروج احکام نورانی اسلام ناب و قرآن مجید بود.

‌امام جمعه موقت فلارد به نقش تربیت در شکل گیری جامعه اشاره کرد و گفت: بهترین الگو برای تربیت فرزند ائمه اطهار علیهم السلام هستند،انسان با الگو گرفتن از خاندان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سعادت دنیا و آخرت می رسد.

حجت الاسلام ‌خالدی در ادامه به فراهم نمودن زمینه برای معرفی حضرت مهدی ارواحنافداه و آگاه سازی مردم برای غیبت آن حضرت ،توسط امام یازدهم شیعیان اشاره کرد و افزود:از اقدامات بزرگ و ارزشمند حضرت امام حسن عسکری علیه السلام آماده سازی مردم برای غیبت حضرت امام زمان ارواحنافداه بود و در مجالس و محافل  گوناگون بحث غیبت حضرت مهدی علیه السلام را مطرح می کردند.

اقامه نماز مغرب وعشاء،تلاوت کلام نورانی وحی ،سخنرانی،ذکر مصیبت مداحی و پذیرایی از برنامه های شب شهادت یازدهمین امام‌شیعیان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود .

ارسال نظرات