استاندار ایلام بر لزوم فراهم کردن شرایط برای فعالیت کولبران در استان تاکید کرد
کد خبر: ۹۰۷۷۷۹۴
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی 19 استان جزء شورای توسعه هستند و در جلسه روز گذشته این شورا وزیر کشور تاکید کرد که در شرایط کنونی فعالیت بازارچه‌های مرزی برای کشور بسیار مهم است.
وی ضمن حائز اهمیت خواندن راه اندازی بازارچه ‌های مرزی برای کشور تاکید کرد: برای توسعه صادرات و افزایش مراودات اقتصادی با کشور عراق در شرایط تحریم راهی جز گشایش بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله نداریم.
استاندار ایلام اضافه کرد: برای جلوگیری از تراکم کامیون ها در پایانه مرزی مهران نیازمند ایجاد چند بازارچه دیگر هستیم.

** لزوم حمایت از کولبران استان در شرایط تحریم
سلیمانی دشتکی افزود: اگر ما تلاش و پشتکار داشته باشیم می‌توانیم بازارچه‌های چنگوله و چیلات را هرچه زودتر فعال کنیم.
وی ادامه داد: باید اجازه دهیم فعالیت های کولبری در استان ایلام نیز فعال شود چون در شرایط تحریم به سر می‌بریم و آنها هم به سهم خود می توانند اثرگذار باشد.
استاندار ایلام ضمن یادآوری دیدارش با استاندار واسط، تصریح کرد: باید در مرز علاوه بر تردد زوار و تجار دو طرف ایران و عراق، بخش خصوصی هم در این زمینه فعال شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: الان راه اندازی بازارچه های مرزی ضرورتی اجتناب ‌ناپذیر تا بتوانیم از این طریق دلار و ارز وارد کشور کنیم.
وی ادامه داد: تجار استان باید با تجار استان های هم مرز طرف عراقی در یک راستا حرکت کنند و یکی از راه‌هایی که بتوانیم به کشور در این زمان حساس کمک کنیم یک تجارت دو طرفه است.
استاندار ایلام با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه ایران، اعلام کرد: یکی از فواید تحریم این است که ما را به دنبال ابتکارات و راه‌های جدید می‌کشاند، باید کارهای بازرگانی و تجار سازماندهی شود و بارها از مسئولین خواسته‌ام که به دنبال مطالبات آنها باشند.
قاسم سلیمانی دشتکی با اعلام این نکته که صادرات در چند ماه گذشته افرایش داشته است، افزود: طبق اعلام گمرک در هفته اول مهرماه 10 میلیون، در هفته دوم 12 میلیون و در هفته سوم مهرماه 52 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: ما از 2 و نیم میلیارد دلار صادرات در سال 95 به 1 و نیم میلیارد دلار صادرات در سال 96 رسیدیم و یک مشکلی در این زمینه وجود داشت که باید پیگیری می شد و امروز بعد از رفع آن مانع شرایط در حوزه صادرات به سمت مثبت شدن می رود.
استاندار ایلام با اشاره به قاچاق کالا از مرزهای استان تاکید کرد: باید به شدت با قاچاق مبارزه کنیم و اقلامی مانند دارو که با دلار 4200 تومانی تهیه می‌شود نباید به راحتی از مرز خارج شود.

 

ارسال نظرات